Зловещо! България на второ място в EС по смърт на пътя

За изминалата година загиналите при катастрофи у нас са 682
47
Зловещо! България на второ място в EС по смърт на пътя
Снимка: Булфото, архив

България е на второ място в Европейския съюз, след Румъния, по смъртност на пътя, обяви в Бургас министърът на вътрешните работи Валентин Радев.

Той информира, че през изминалата година загиналите при катастрофи у нас са 682-ма, а през 2016 година са били с 20 по-малко. В Областната администрация в морския град Радев участва днес в обсъждане на трите нови законопроекта, отнасящи се до движението по пътищата у нас - Закона за движение по пътищата, Закона за водачите на моторни превозни средства и Закона за пътните превозни средства.

Според вътрешният министър, с разделянето на Закона за движение по пътищата в три закона се внасят важни промени, които целят по-добър контрол.

Предложените промени имат една единствена цел - да съхраним човешкия живот. Не може толкова хора да загиват по пътищата, непрекъснато търсим начини да променим това, посочи Валентин Радев.

Според него затова е необходимо да се разпределят отговорностите между институциите и да се съпостави международния опит и традициите и "да ангажираме целия капацитет, който е компетентен по темета".

"Идеята е да стесним кръга от грешки и да търсим общи решения", допълни вътрешният министър.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Образование.
38
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако в България имаше контрол, както в държавите от западна Европа, нарушенията щяха да са десетки хиляди пъти по-малко, което означава и в пъти по-малко катастрофи и жертви. Всичките причини за катастрофи, които КАТ изрежда, реално почти винаги са следствие от неработещият КАТ.
37
0
 
6
 
! Отговори
Калиев нитрат преди 5 години
В Германия полицията не се занимава с издаване и събиране на глоби. Това се прави от съотв. община. Контролът на скоросста също се извършва от общинска фирма. Полицаите само описват ПТП, понякога също контролират. Към всяка община има така нар. отдел по реда, който се занима с всички нарушения от неправилно паркиране до разпилян ***. Така необх. брой полицаи намалява и те се концентрират наистина в проблемните места. А ние имаме най-многобройната и неефективна полиция и КАТ.
36
0
 
7
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До Кристиан КовачевПроблемът не е в скоростта. В Германия на междуградските пътища ограничението е 100 км/ч. На мнозинството магистрали няма ограничение. Там шофирам със 170 - 190, но всички се държат предвидимо, когато някой те види, че го застигаш, дава път, никой не ти святка отзад или те засича, за да си "изрази недоволството". Обаче контрол има. Невидим е и нашите си мислят, че няма. И винаги си получаваш глобата по пощата. Ако не платиш в края на краищата ти я теглят сами от сметката.
35
1
 
5
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До Handel Само донякъде си прав, както и всички други умници преди тебе. Двама -трима са го казали: виновен си е ***, за когото законът е врата у поле... За 10 г. каране и то здраво в баш европейски държави, видях само един "катаджия" ( е, той ме глоби, но това е друга тема). Значи работата не е в контрола. Малко разлики: чакаш да излезеш от малка улица на главна-още първия спира и ти се усмихва; по магистралата е закон като задминеш да свиеш вдясно и още и още..
34
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 21, 23Еххх ***,За такива като теб ставаше въпрос!
33
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направете нови пътища, поправете старите и дайте пари на хората за нови коли.Това е ключа за намаляване на жертвите. Всичко останало е рекет!
32
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Второто място е след манипулираната статистика на МВР. Иначе и в това сме първенци. И скоро няма да отстъпим челното място. Българинът е прекалено ***, за да осъзнае, че корупцията и анархията не носят нищо добро. Той просто се кефи на слободията, даваща му възможност да задоволи първичните си инстинкти.
31
5
 
4
 
! Отговори
Кристиан Ковачев преди 5 години
Първо се намалява скоростта по магистралите с 10 км/ч до 130, а по шосетата - 80.
30
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Правилата се спазват само когато има контрол. Неизбежна санкция за всяко нарушение/престъпление. Това е единственият начин познат по света за спиране на нарушенията/престъпленията. При това размера на санкцията е несъществен, важна е неизбежността на санкцията. Нарушенията водят до катастрофи и загинали.
29
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българските шофьори стриктно спазват правилата, когато шофират в чужбина, а чужденците са най-опасните шофьори в България. Излиза, че проблемът не е в шофьорите, а в контрола, който в България го няма.
28
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С този неработещ КАТ е учудващо, че не сме на първо място. Във всички държави по света се шофира така, както съответния КАТ разрешава да се шофира. Няма изключения.
27
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Български шофьор са двете най-прости същества на света.
26
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глупости. Бегефофьорът е безсмъртен.
25
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Призовавам да се промени закона и всички да са донори по подразбиране. Толкова много хора чакат за органи, хора, които няма да карат като ненормални и да рискуват своя живот и чуждия, защо те да не получат шанс. Като някой иска да си троши главата, да си я троши. Защото това което виждам докато карам е някакъв абсурд - хора изпреварват на безумни места, без никаква видимост, с огромен риск и за тях и за насрещния и това е. От друга страна докато изпреварваш се дава газ, пречи се, изобщо мизерии.
24
4
 
7
 
! Отговори
Страничен ефект преди 5 години
На демокрацията. Ако трябва, ще мрем на пътя, само да не са комунистите, нали така, евроатланти?
23
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки път казват - включени фарове, мобилни камери, то не бяха превенции, акции и чудо и накрая - нищо! Всичко било в името на намаляване на смъртността. Агонията на МВР се изчерпва в забрани и глоби, а не в превенция! Та кво ви е чудно... Някога полицаите можеше да ги помолиш за помощ или за съвет - сега ти се зъбят и "кво ще правим"...
22
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аааааааааа някой да не си помисли че за това са виновни управляващите, или кат нееее те си взимат заплатите всеки месец и не носят отговорност!Виновен е българския народец и никой друг!Просто политиците и катаджиите не са случили на народ! Но народа им плаща заплатите нали.
21
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"България на второ място в EС по смърт на пътя"Втори ама друг път.Първо място!!Гаранция.*** е най-простото същество на земята.Колкото повече пукнат толкова по-добре за цялата земя.
20
13
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как може, та нали в най слънчевата страна в Европа караме цяло лято с включени фарове!?Когато приеха закона за фаровете и през лятото казаха че драстично ще паднат катастрофите!? Паднаха ли, не увеличиха се, значи не фаровете са причината!Единственото което се прави в тази държава в да се мачкат хората,а тези които ни управляват не носят отговорност за нищо!Като е такова положението уволнявай хората които отговарят за безопасността на движението!