Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България

В основата е големият вътрешен пазар в съседката ни
3 окт 2019 08:20, Нели Христова
432
Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България
Снимка: Reuters

Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe, основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Още новини от автомобилния свят четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


432
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
312
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Евроценностите са най- важни! Разбрахме ги добре!
311
5
 
8
 
! Отговори
до 336 преди 4 години
А помниш ли Петко Войвода? "*** гаджалска" с половин мустак ходи ли ти се?
310
3
 
7
 
! Отговори
До 337 преди 4 години
Не благодаря аз предпочитам да се самоубия. Не ми се гледа нито как България се разпада нито как мазните *** пак ни мачкат.
309
18
 
7
 
! Отговори
TURKTIR преди 4 години
Турция е сила един ден пак ще ни бъдете раи
308
0
 
16
 
! Отговори
Драго ми е преди 4 години
Браво на швабите за избора!Продължаваме напред... Чакаме Южно корейците.
307
2
 
29
 
! Отговори
българин преди 4 години
Изобщо не са длъжни да ни дават "обяснения"! -:) Нямахме никакъв шанс да е в БГ завода! Това бяха брътвежи празни на Борисов! И много българи му повярваха сляпо както до сега! Ами време е вече да се събудиш българино! Че да не проспиш пак "изборите"! -:) И после да се надяваш на поредните брътвежи.На един самовлюбен в себе си и властта човечец! Определено изборите ще са други този път! -:)
306
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защото сме управлявани от тиква - мафиот - пожарникар, който не оправя по - сериозните от това проблеми.
305
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
народа ни го е казал :,, интереса клати феса,,ни ЕС,ни евронещо си!всяка нормална държава с здравомислещо управление си гледа интереса!А интересът на здравомислещото управление е да има благоденстващ народ!Евала на германците,евала на турците!Хората си оправят къщите/държавите,нашите ,,стопани,,ни лъжат ли лъжат!
304
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До турция 321турция е бангладеш за европа.....Де да беше ама не е! Бангладеш и Шриланка са в България!
303
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва да прекратят кандидатурата за членство в ЕС на Турция и нещата ще си дойдат на мястото.
302
4
 
14
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Щом ЕС им е крив и бягат от правилата му, ЕС би трябвало да ги изключи от пазара си или да им наложи мита на всичко, идващо от Турция.Дали ЕС ще го направи на германска компания, или ще си затвори очите?
301
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Тримата главни шефове на Фолксваген са следствени за неясни доходи скрити на Малдивите, бахамите, Панама и подобни, че забравих думата.":) ...:))) ::::))))) ......
300
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Думата рушвет е турска, нали?Тримата главни шефове на Фолксваген са следствени за неясни доходи скрити на Малдивите, бахамите, Панама и подобни, че забравих думата. На тях им трябват рушветите на турската страна за да се пдсигурят за след разследването, и да изсветлеят нещо.Самата Фолксваген е съдена от 400хиляди потребители, защото е застрашила живота и здравето им като е манипулирала данните от дизеловите автомобили.30% от инвеститорите на FW са от чаршафосаните. Къде другаде да строят FW?
299
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добро сме играли,немали сме шансу!
298
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Както и преди съм писал - фабриката ще се строи в България . Даже моя съученик къде работи сега във ВЕолсбург ми каза че вече са започнали да слагат машини в кашони и да ги пращат за София .
297
17
 
8
 
! Отговори
турция преди 4 години
турция е бангладеш за европа евтина работна ръкавсеки си гледа интересите
296
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Завода ше е завода ще е в България.Повече от сигурно е.
295
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Росенее... росене видя ли как се заобикалят евро санкции бе келещ
294
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
връзкари рушветчии партийни бизнесмени и чалгаджии се чудят защо никой не иска да работи с тях хаха
293
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"За разлика от България, Турция поддържа добри търговски отношения с Русия и Иран"! Ами здрасти на русофобите и целувачи на задни части, сега вие инвестирайте 1милярд евро и работа за 4000 като поне още 40000 в свързани бизнеси. Мерси Бойко, мерси Герб.