Камерите на тол системата ще започнат да глобяват от 17 февруари

Глобата може да достигне до 300 лева
14 фев 2020 11:18, Павел Гълъбов
49
Камерите на тол системата ще започнат да глобяват от 17 февруари
Снимка: БГНЕС

От понеделник – 17 февруари, шофьорите, които пътуват по републиканската пътна мрежа без валидна електронна винетка, ще бъдат санкционирани и чрез камерите на тол системата. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура". Нарушителите ще бъдат снимани и автоматично ще влизат в базата с данни. Ако в същия ден бъдат спрени на пътя от мобилните екипи на тол контрола, ще имат възможност да платят по-ниска санкция – т. нар. компенсаторна такса. Тя е 70 лв. за леките коли, 125 лв. за превозните средства между 3,5 т и 12 т и 175 лв – за тези над 12 т. В противен случай в края на деня ще им бъде изпратен електронен фиш по пощата за плащане на глоба – 300 лева за леките автомобили до 3,5 тона и 1800 лв. за тежкотоварните превозни средства. Глобата може да бъде избегната, ако в 14-дневен срок от получаване на електронния фиш, бъде платена компенсаторна такса. Тя се плаща само по банков път, като в платежното нареждане се посочва номерът на електронния фиш.

Още по темата

След старта на тол системата на 1 март, за камионите и автобусите над 3,5 тона, компенсаторните такси ще са от 150 лв. до 750 лв. в зависимост от масата на превозното средство и броя оси.

Камерите на тол системата обхващат 10 800 км от републиканската пътна мрежа и въпреки че след 1 март платените участъци за тежкотоварните превозни средства ще са 3115 км, камерите и по останалите трасета ще работят, макар и с нулева ставка. За останалите участъци от републиканската пътна мрежа от общо 20 000 км, за които се дължи електронна винетка, контролът ще се осъществява както и досега - от 105-те мобилни екипа на Националното тол управление. При старта на електронната система не беше възможен контрол от камерите на тола, тъй като през 2019 г. все още имаше валидни хартиени винетки. В момента продължават тестовете на електронния фиш и той ще бъде пуснат ефективно на 17 февруари 2020 г.

Съгласно наредбите към Закона за движението по пътищата, ако водачът откаже да плати на място на мобилните екипи, ще му бъде съставен акт за установяване на административно нарушение. За да продължи пътя си, шофьорът трябва да плати уикенд винетка за лека кола и седмична винетка – за тежкотоварните автомобили, или съответно от 1 март – т. нар. максимален тол. В противен случай ще му бъде издадено наказателно постановление и ще бъде глобен – с 300 лв. за леките автомобили до 3,5 тона, а за тежкотоварните – с 1 800 лв. След старта на тол системата, ако водачът е декларирал неверни данни за масата, осите и екокатегорията на камиона или автобуса, санкцията е 2 500 лв. Електронният фиш ще се анулира при плащане на компенсаторната такса в срок, както и в случаите, когато пътното превозно средство е обявено за издирване или за него законът не изисква плащане на пътна такса.

Напомняме на шофьорите, че проверка на валидността на е-винетките, включително и на издадените чрез Агенцията за социално подпомагане, както и на тези на пререгистрирани автомобили, може да бъде направена на сайта www.bgtoll.bg.

Водачите трябва да внимават при въвеждането на данните на пътните превозни средства, независимо дали го правят лично или с помощта на служебно лице. Отговорността при неправилно декларирани данни относно регистрационния номер на пътното превозно средство, категорията му или периода на валидност на винетната такса е на собственика или на ползвателя, като в случай на неправилно декларирани данни се счита, че за пътното превозно средство не е заплатена дължимата винетна такса. Корекции в електронната система за събиране на пътни такси не са възможни.

Данните могат да бъдат въведени на кирилица или латиница, стига графично да отговарят на данните от талона на автомобила. Тирета, интервали или други знаци не се изписват. Знакът за нула (0) и знакът за буквата О не са взаимозаменяеми.


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
2
 
! Отговори
до 32 преди 8 месеца
Идеята не е лоша. Но трябва да се доразвие както е споменал 35. Зацапването трябва да се случи със спрей устойчив на влага, а системата за измиване да е отделна, със съответния разтворител. Добре, добре. Има бизнес в това!
34
1
 
2
 
! Отговори
значи ще караш преди 8 месеца
До Тарикат 32
само на сухо време!! а ако започне да вали когато си на път зарязваш колата насред пътя или спиш в нея докато не спре да вали
33
1
 
3
 
! Отговори
Недоумяващ преди 8 месеца
Камерите ли ще глобяват или служителите на БГ тол?
32
2
 
4
 
! Отговори
Коко преди 8 месеца
Браво!
Най-накрая да използват нещо тия камери. Който ползва, да плаща. Който не му се ползва - има самолети, влакове, автобуси или си седи вкъщи.
31
1
 
4
 
! Отговори
Тарикат преди 8 месеца
Търся срещу заплащане майстор, който да ми направи измиваща система за регистрационната табела. Там, помпата от чистачките да мие и номера на колата. Идеята е - зацапвам цифра или две от номера на колата си. Джиткам си. При евентуална палка, с един бутон системата трябва да измие табелата на колата ми. Нищо незаконно няма в това !!! Монтирал съм си система за да ми е номера четлив!
30
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Айде сега всички братовчеди и коли които бяха наети да изпълняват ролята на стационарни камери да се уволнят, за да не ги хрантутим от нашите заплати. 900 души са наети да ни правя вълчи капани с по две! коли. Още разходи от нашите джобове.
29
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Да ви дерат. Като искате да карате коли. До магазина ходите с коли, защото стесе обездвижили. Що не дерат колоездачите. Куцо, кьораво и сакато се качиха на коли за по2-3 хил. лв. Сутрин по 5 мин не мога да пресека на другия тротоар от коли. Да ви дерат...
28
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
“Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество — винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.”

― Атанас Буров
27
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Геноцид до дупка за балканските крепостни селяни !
26
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
№23 - ето ти малко примери
Австрия / Унгария / Швейцария- винетка само за магистрала, като в Австрия има и няколко изключения за първокласни пътища.
Франция / Италия - само магистралите са платени.
В Германия и Холандия - както са писали по долу, таксата е включена в горивото


Със сегашната система тол+винетка в България няма такава възможност? Поправи ме ако греша?
25
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Уууу
се наложи да купя нова, за резервната работна "кошница"-93год

еми ти направи си и утроил цената на кошницата ти с тая винетка бе!
А ти що не подкараш на дедо ти магарешката каручка? Хем ще ти е по-евтинко, хем няма да се пречкаш на хората.
И на Бузлуджа можеш да идеш с нея, хем и за магаренцето ше има тревичка, хем и ще си много фешън пред фенките на ***.
24
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До ОСТАВКА
Браво, глобички, такси и данъци! Това е залегнало в мотото на ГРОБ.

а ти 3000 лева за евро ли искаш да ти заложат както при бсп+дпс бе каскет?
23
4
 
1
 
! Отговори
Сата НАТО преди 8 месеца
Знакът за буквата О е тавтология.
Самата буква е знак.
22
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен
Винаги има безплатна алтернатива.

къде я има тази алтернатива?
21
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
От една страна тол такса за магистралите, от друга винетка за реп. пътища? Това значи 100% платени пътища? Не ми е известно да има друга такава "държава". Винаги има безплатна алтернатива.
20
7
 
12
 
! Отговори
ОСТАВКА преди 8 месеца
Браво, глобички, такси и данъци! Това е залегнало в мотото на ГРОБ.
19
2
 
11
 
! Отговори
Уууу преди 8 месеца
Винетната система е най-тъпата възможна. Погледнете една карта, къде се прилага. Основно източна Европа, без Турция.
Миналата година имах годишна, валидна до Август. Счупи се колата още Април и се наложи да купя нова, за резервната работна "кошница"-93год, защото не можело да се прехвърли остатъчното време на друга кола. Така и не проверих по-детайлно защо не може. Най-справедливо е да се плаща на разстояние, ама така ще плащат само активните шофьори, а на неделните няма да им вземат нищо!
18
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До 7. .От 25 г. живея в Саарбрюкен. Каква заплата взимаш 1000 евро ли като общ работник в склад. В Германия няма нито Винетки нито Тол такса. Таксата за магистралите е включена в Горивото. Колкото повече караш и зареждаш гориво толкова повече плащаш. Тези 45 % от заплатата ти няма да ги усетиш ако заплатата тие висока. По интересното е какви са цените на хранителните продукти тук в Саарбрюкен. За 50 евро пазарувам за 4 човека за две седмици храна. Има и магазини където пазарувам и за три седмици
17
2
 
18
 
! Отговори
Solar Power преди 8 месеца
До Анонимен: Бойкономиката се крепи и на наредби и смяна на касови апарати през 5-6 месеца. Също така смяна на паспортите скоро може да е на 5 години. Смяна на номерата на автомобилите и изобщо всякакви такси и смени.... как инъче да живурка администрацията .....?!
16
4
 
7
 
! Отговори
Solar Power преди 8 месеца
Вкарайте и гражданската отговорност тук поне да има смисъл цялата система.
Така кола без гражданска може да бъде видяна на момента и спряна от най-близкия патрул. Трошката да се конфискува ако не се плати....