БДЖ може да превозва пътниците с автобус по закритите жп линии

По-интересното от прегледа на печата на 19 декември
Обновена: 19 дек 2014 07:29 | 19 дек 2014 07:00,
51
БДЖ може да превозва пътниците с автобус по закритите жп линии
Снимка: Архив Булфото

Обмисля се възможността БДЖ да направи собствена автобусна фирма, с която да превозва пътниците по закритите нерентабилни линии. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски, информира "Труд". Автобусите ще довеждат пътниците от отдалечени селища със спрени влакове до гарите и спирките, през които минават жп композиции. Автофирмата се прави заради предстоящото закриване на 100-140 нерентабилни влака. Още преди седмица Московски се обяви в парламента, че субсидията за пътническите превози, която всяка година е 180 млн. лв., през 2015 г. се намалява на 140 млн. лв. Това щяло да принуди жп превозвача да съкрати към 140 от общо 600-те влака в разписанието, както и да доведе до съкращение на около 1500 души персонал.

"Кабинетът ще определи кога и как родените след 1959 г. ще решават за НОИ", пише на първа страница "Сега". ГЕРБ оставя вратичка правителството да дописва скандалните пенсионни промени за избора къде да се осигуряват българите - само в НОИ или и в частен пенсионен фонд. Българите, родени след 1959 г., които се осигуряват в момента в универсален пенсионен фонд, ще могат да изберат еднократно дали да се прехвърлят само в НОИ. Как ще става това обаче ще реши Министерският съвет в подзаконов нормативен документ, който тепърва ще се пише. Този текст е приет незабелязано на второ четене в бюджетната комисия чрез промяна на една цифра и се видя едва от доклада на заседанието, разпространен късно вчера след обяд. Новият текст отваря възможност пред управляващите да поставят редица условия за начина, по който всички българи трябва да заявят къде искат да се внасят осигуровките им. Опасенията на експертите бяха дали промените няма да бъдат разширени, като се предвиди всички родени след 1959 г. да заявят изрично, че искат да останат в пенсионен фонд, а ако не се определят, да бъдат прехвърлени автоматично в НОИ. Сега такъв режим се предвижда за хората, които ще започват първа работа, като срокът да направят избор е 1 година. Ако не изявят волята си изрично, ще бъдат директно прехвърлени в НОИ. В текстовете се предвижда изборът да се прави в живота и да не може да се променя, ако човек размисли след години.

"24 часа" допълва информацията по темата с уточнението, че: "Ще може да се връщат парите от НОИ в частен фонд, още се обмисля как". Правителството търси механизъм, по който прехвърлянето на личните партиди за пенсия от универсалните пенсионни фондове към НОИ да не е за постоянно, а да е възможно и връщане към частните фондове. Сегашното предложение на депутати от ГЕРБ предвижда, ако човек веднъж даде парите си на НОИ, да не може да се връща обратно. Това се прави, защото в НОИ няма лични партиди.

"Възложил съм на финансовия министър Владислав Горанов да ми предложи и за това решение. Човек да може да се върне обратно, ако след година-две прецени. Това бих подкрепил с две ръце", съобщи Бойко Борисов. "Аз като демократ считам, че всеки българин може сам да реши този проблем. Това ще доведе до конкурентност в тези фондове."

"ГЕРБ възстановява "модела Цветанов" с приетите на първо четене поправки в Закона за МВР", обяви от парламентарната трибуна говорителят на "БСП лява България" Атанас Мерджанов, цитиран от "Дума". "Ние демонтирахме този модел, вие го възстановявате!" Промените се отнасят за изваждането на Главната дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП) от Държавната агенция за национална сигурност (ДАНС) и връщането й в системата на Министерството на вътрешните работи. С промените, внесени от Цветан Цветанов от ГЕРБ, се връщат и правомощията на президента да назначава със свой указ председателя на ДАНС и главния секретар на МВР по предложение на Министерския съвет.

"Посланикът на Франция за мен лично е rotten, bad fruit (гнил, лош плод - от англ.). С тези думи синдикът Панайот Велков определя Н.Пр. Ксавие дьо Кабан в изложение по скандала "Белведере" до Министерството на правосъдието (МП), коментира "Труд". Министерството започна да проверява синдика, след като дипломатът публично се усъмни в работата на съда по дело, по което Велков е синдик, и заяви, че в съдебната ни система има "гнили ябълки". Става дума за производство за фалит на фирмите "Белведере дистрибуция" и "Домейн Менада", дъщерни на френската "Белведере".

В обясненията си Велков потвърждава изложеното вече от съдия Румяна Ченалова, от която е назначен за синдик. Пише, че се е натъкнал на разминавания в сметките на дружествата. Данните от счетоводството на "Домейн Менада" сочели, че през 2011 г. има загуба за над 5,4 млн. лв., а според данъчната му декларация загубата била 2,4 млн. лв. За 2012 г. счетоводството показвало 1,1 лв. дългове, а декларацията - печалба от над 800 хил. лв. През 2013 г. осчетоводената и декларирана загуба се разминавали с 46 хил. лв. Синдикът установил, че основните клиенти на "Домейн Менада" са свързаните с нея "Белведере дистрибуция" ответникът по делото за фалита), "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар". Оказало се, че за 2014 г. "Домейн Менада" е издало фактури на "Белведере дистрибуция" за над 5,3 млн. лв. И то, при положение че до 2013 г. дружеството дължи на "Домейн Менада" над 5,6 млн. лв. По фактурите не бил платен и лев.

Синдикът открил, че "Домейн Менада" продава на "Белведере дистрибуция" стока, произведена от последното дружество на цени под себестойността й. Загубата от тези сделки за 2014 г. надминавала 1,8 млн. лв. Освен това "Домейн Менада" имало задължения към доставчици от над 4 млн. лв. Длъжници й били и свързаните "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар".

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Има само един път . БДЖ да се подарява на чужд инвеститор и той да модернизира и да предоставя конкуренти цени и комфорт.Ако успее да постигне това , може и да излече на печалба , която ще е заслужена.Ако ми предостави възможност от София до Бургас да пътувам 4 часа за 30 лева , няма да ползвам автобус за 30 лева и 5часаСегашното състояние не е нормално , катастрофа с влакове почти ежеседмично , закъснения с по 2 часа , студено , некомфортно пътуване за хората и накрая 500 мнл загуби за БДЖ
23
0
 
6
 
! Отговори
Yakov преди 9 години
Публична тайна е, че фирмите на ДПС държат 80% от автобусния транспорт в България. Е.........., тогава сами решете кой има интерес от тая бъркотия в държавата!
22
2
 
1
 
! Отговори
смях преди 9 години
До Анонимен 22На село ли я чу тази информация , че всяка година градския транспорт в София и топлофикация София се дотира с 2 милиарда ...По голяма дезинформация не бях чувал .Държавата една стотинка не дава за градския транспорт в София , а ти милиарди сънуваш ...Да градския транспорт в София е на загуба годишно с 20-30 милиона но те се доплащат от бюджета на общината тоест от данъците на софиянци .Топлофикация София , по същия начин е общинско предприятие и загубите са на сметката на СО
21
0
 
3
 
! Отговори
mnb преди 9 години
ние ще сме първите които ще унищожат железницата си. защо се купуват скъпи дезиро ? може с евтини шкоди, може с модернизация на съществуващите. Вместо автобусни линии може да се накупят трамвайни мотриси. опиции има - няма кой да ги ползва и да ги направи печеливши. явно никой не води статистика за реалното използане по различните ЖП линии.
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В София топлофикация и градски транспорт губят по 2-3 милиарда лева всяка година но не ги закриват а цяла България плаща загубата от държавния бюджет, защото пътуват и хора от провинцията,
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнаЛизТочно за това е субсидията вземат от печалбата на едни влакове и плащат загубата. Обаче БДЖ публикува доклад, че заради поскъпването на тока всички влакове стават губещи.
18
3
 
3
 
! Отговори
АнаЛиз преди 9 години
Скоро гледах някакъв репортаж , че нова мотриса дезиро , за няколко милиона с капацитет над 300 човека , превозва редовно по 10 човека ...билетите на тези хора бяха символични по 2-3 лева и излиза че при приходи от билети 20 лева , се харчат от БДЖ на 1000 лева всеки ден , като не се смята амортизацията и изплащането на милионите за мотрисата.Крайно време да се оправят нещата в това БДЖ и да се спре разхищаването .Да се дава на инвеститор и да се действа на пазарен принцип
17
5
 
2
 
! Отговори
Мисесака Давишибам преди 9 години
Абе по Конституция вече 25 години не са ли равноправни частната и държавната собственост???Аз ако си отворя една фирма - примерно взема една тоалетна и я кръстя "Първа Частна Железница" и седна пред нея да си пия кафето - държавата ще ми дава ли по 500 милиона лева годишно???БДЖ го издържаме всички работещи в тая държава, че даже и голям брой гурбетчии. Откъде-накъде? Някой да ни е питал? И аз искам до мойта вила да стига хеликоптер, ама няма. Дребен бизнес се праЙ с кола, не със самолет.
16
2
 
4
 
! Отговори
Даммм преди 9 години
От един автобус не може да се източи толкова гориво, колкото от един локомотив.Абе каквото и да си говорим преди населението да свикне че трябва да плаща за това, което използва, няма как да заработи българската икономика. В тоя, макар и нелицеприятен, смисъл, спонсорирането на БДЖ е порочен кръг на мизерията.Хубаво е до всяка керемида да има влак. Само че някой трябва да го плаща. За 10 пътника да размотаваш цял влак... ние да не сме Кувейт, нещо? Рано или късно безумията трябва да свършат.
15
4
 
3
 
! Отговори
бай Х преди 9 години
До Анонимец-10"Автобусите возят на 3-4 пъти по-висока цена билет от БДЖ."А дали е така...? БДЖ има дългове 600 000 000 лева - това значи, че доста хора са станали спонсори на БДЖ. Не стига това, ами още почти 500 000 000 лева ще получат от всички нас за 2015-а година. И никъде да не пътувам, аз плащам част от билетите на БДЖ, а на автобусите не плащам. Така че БДЖ ми излиза по-скъпо от рейсовете...Разбира се, за индоевропейците БДЖ е по-ефтино....
14
0
 
9
 
! Отговори
Х преди 9 години
И откъде ще намерят толкова мръсни автобуси, че да са достойни за скъпото ни БДЖ?
13
0
 
6
 
! Отговори
макето преди 9 години
Спокйно бракя и тая железница ке сосипеме почнал я да я строи не знам кой султан беше още по турско не остана веке нищо за растуране ама знае ли човек
12
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
тогава да си сменят и името на Български Автобусни Линии не БДЖ
11
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Бдж е бездънна яма за пари а качеството на услугата не е добро.
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
пускайте Кремиковци.БДЖ-то фалира,ще *** релси и вагони.и министъра в казана.
9
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Автобусите возят на 3-4 пъти по-висока цена билет от БДЖ.
8
0
 
16
 
! Отговори
ИСТИНА Е преди 9 години
ТОООЛКОВА УМНИ ПОЛИТИЦИ И ИКОНОМИСТИ В СВЕТА НЯМА КАТО НАШИТЕ !!НАПРАВО ИДЕЯТА Е ГЕНИАЛНА , НО ПО ДОБРЕ С МАГАРЕТА !!
7
5
 
3
 
! Отговори
BG преди 9 години
Идеята е изненадващо добра, като за БДЖ - логично е, пътниците от малките гари да бъдат събирани с нискобюджетни микробуси и да се превозват до по-големите гари. Същия принцип е и при авиокомпаниите - нискобюджетни самолети които превозват до големите летища и големите самолети. Само че - това е на теория, имайки в предвид въйпиющата некадърност на служителите на БДЖ, само можем да фантазираме за ада който чака онзи имащ нещастието да пътува с влак в България !!!
6
0
 
16
 
! Отговори
Бони и Клайд преди 9 години
Почти не останаха коне. Иначе, щеше да е забавно с ДИЛИЖАНСА.
5
0
 
7
 
! Отговори
менте реформа преди 9 години
Ами ако и автобусната фирма няма пътници и почне да губи, това означава цели села и градове да останат без транспорт или да минат на коли с по 1 човек и огромни задръствания.