Идват ли? За първи път хванаха радио сигнал от друга галактика

Тя се намира на 3,6 млрд. светлинни години от Земята
8 юли 2019 14:15, Павел Гълъбов
Идват ли? За първи път хванаха радио сигнал от друга галактика
Снимка: Pixabay

За първи път в човешката история кратък мистериозен радио сигнал беше успешно проследен до друга галактика. Тя се намира на 3,6 млрд. светлинни години от Земята, пише CNN.

Учени показаха първата снимка на черна дупка

Тези радио сигнали траят едва няколко милисекунди
и по принцип не са редки за Космоса, но откриването на източника им е изключително трудно. Една от теориите е, че тези сигнали са доказателство за извънземна цивилизация, която се опитва да общува със своите космически съседи.

Еднократният радиосигнал с името FRB 180924
е открит от австралийски радио телескоп. Екипът от астрономи открил начин как да запази данните за краткия сигнал и да ги проследи до източника.

След анализ на всички данни астрономите съставили карта, която показва “родното място” на сигнала. Неговата галактика се намира на около 3,6 млрд. светлинни години от нашата планета – в покрайнините на Млечния път.

“Успяхме да установим галактиката, но по-важното – установихме също, че сигналът идва от място на около 13 хил. светлинни години от нейния център”, коментира Адам Делър, автор на проучването.

Георги преди 2 години
Статията е нписана много зле! Струва ми се, че журналята са забравили какво е галактика

анон преди 2 години
Баламурници! ТЕ отдавна са тук! Даже не знам дали са напускали изобщо... Познайте от къде имаме толкова много технологии. Оптичните кабели и микрочиповете започват да се разработват от Розуел насам...

Няма по-ограничено заглавие на статия.Идват ли....НЕ ,не идват.Подобни сигнали са чести ,а източниците са най-различни и най-малкия вариант е да е друга цивилизация.Другото което е сигнала е на разстояние 3.6 милиарда светлинни години,това означава ,че е станало преди 3.6 милиарда години и то в друга галактика.Каквото и да е имало там ,най-вероятно вече го няма,а комуникация на подобни разстояния е невъзможна,защото ще ни трябват още 3.6 милиарда години за да върнем сигнала.

Пратете им много здраве,както и,че ако дойдат имам прекрасна кайсиева ракия за добре дошли.Ще им подаря и за там.Докато си отидат ракията ще отлежи!

Ала бала преди 2 години
Сигналът е от друга галактика , или от покрайнините на млечният път? Ай сиктир

степан преди 2 години
Сигналът със сигурност е от Луната до САЩ и гласи ще кацнете ама друг път.

Те не идват. Те си отиват. Скъпо било в бг.

Те, авсралийските учени и мен ме хванаха, ама няма да ви кажа за кое, че срамота!Изобщо усещате ли какви глупости публикувате?Скоростта на вълните е равна с тази на светлината. Или, инак казано 299,792,458 m/s (триста хиляди километра в час). Сега пресметнете преди колко години е бил изпратен тоя импулс и от какво разстояние!За това време извънземните, я гума да са спукали, я те да са пукнали....

Определено НЕ идватНо две неща са вечни вселената е огромна както и журналистическата глупост

седнал на маса преди 2 години
Радио сигнала чалга ли е било или нещо по класическо?

JJIvanov Слава преди 2 години
По повод Македонските Българи от Марс снимани по време на битките за охрана на БЪлгария 1912 - 1913 - 1918 година да спомена моя прадядо Александър от Ново село Плевенско/сега Осъм/ до Новачене.Загинал след няколко години на фронта няколко дни преди края на войната.

учените успели да го разшифроват и с изненада чули: "радио македо" и записа свършил!

До Анонимен47Ами леко неграмотно е написана статията. Ако се не лъжа, в училище учихме навремето, че журналистите са част от интелигенцията. Та не си личи. Но да не бъдем прекалено взискателни. Проблемът е, че в България няма научна журналистика

До GG"Къде се говори в статията за скоростта на светлината ?"Директно не се говори, но това че е на 3,6 млрд. светлинни години, показва, че радиосигналът е пътувал като минимум толкова години.Тъй че коментарът не беше неуместен. Но радиовълните са част от електромагнитния спектър, така че сигналът ще се разпространяват пак със скоростта на светлината. И дори да е пратен от някаква цивилизация, което е слабо вероятно, тя отдавна е загинала или се е превърнала в нещо друго за толкова години.

Знам кой! преди 2 години
Евгени Генков бивш сътрудник на Слави Трифонов ... *** осъзнаваш ли че след 14 дни, години или месеца ти ще бъдеш поумрял без право на обжалване ... Толкова ли си ***? Айде да видим християнската ти етика срещу 10000 освирепели демита ....

Тая статия е написана толкова потресаващо неграмотно, че просто не е истина. *** ок, от покрайнините е. В оригинал, радиосигналът е проследен до масивна галактика на около 8 млрд. светлинни години, подобна на Млечния път, което поставя под въпрос произхода им свързан с магнетари.

Тоест и още по толкова да живее Земята по10 пак няма никакви шансове да ги достигнем .

Ех гълъбов преди 2 години
Голяма каша от галактики, млечни пътища, скорости и светлини е в главата ти.

поредната глупост, първо ни промиват мозъците със сайфай, сега го изкарват и че било реално.земята е затворена система, няма как да се излезе навън, няма никакви галактики и звезди. всичко е огромна интелигента холограма която функционира от милиони години. древните са го знаели, затова са рисували плоска земя с купол.