Рекордна жега от 2000 г., късно ли е да спасим планетата?

98% от Земята се е затоплила след индустриалната революция
25 юли 2019 18:30, Петя Славова
Рекордна жега от 2000 г., късно ли е да спасим планетата?
Снимка: БТА

Всекидневни природни аномалии доказват, че промяна в климата е факт, а борбата с глобалното затопляне може да се окаже закъсняла.

През последните 2000 години световните температури никога не са се покачвали толкова бързо, отколкото наблюдаваното сега, показват най-нови данни, които би трябвало да опровергаят вижданията на климатоскептиците, предадоха световните агенции.

Данните са разпространени точно, когато голяма част от Европа е обхваната от втора гореща вълна за месец. Две различни проучвания анализират тенденциите в историята на климата през последните 2000 години, съобщава БТА.

Изследователите са използвали данни за температурата, събрани въз основа на близо 700 индикатора - модерни термометри, корали, пръстените на дърветата, проби от ледените шапки, езерни седименти и др.

В първото изследване, публикувано в сп. "Нейчър", се изтъква, че по време на "Малката ледникова епоха" от 1300 до 1850 г. въпреки че е било изключително студено в Европа и Северна Америка в продължение на няколко века, не е било студено на цялата планета. "Когато се върнем в миналото, ние откриваме регионални феномени, но нито един от тях не е глобален феномен", казва Нейтън Стийгър от Колумбийския университет в Ню Йорк. "А сега затоплянето е глобално. 98 процента от планетата се е затоплила след индустриалната революция", допълва той.

Втората статия в "Нейчър джиосайънс" изследва средната стойност на температурните вариации в кратки периоди от няколко десетилетия всеки един от тях. Изводите на учените, стоящи зад тази статия, са ясни - в нито един момент от началото на нашата ера, температурите не са се увеличавали толкова бързо и толкова редовно, отколкото в края на 20 век.

"Този резултат подчертава изключителния характер на настоящите климатични промени", обяснява Рафаел Нюком от Университета в Берн, съавтор на второто изследване.

Тези проучвания би трябвало да спрат твърденията на климатоскептиците, според които наблюдаваното неотдавна затопляне се вписва в естествен природен климатичен цикъл, подчертава Марк Маслин от Юнивърсити колидж в Лондон, коментирайки двете изследвания.

пенсионер преди 4 години
Най-студеното Лято в Живота ми, а съм над 70! не помня друго лято да съм включвал електрическа печка да се топля, както беше само преди дни - есенни температури!!

бд преди 4 години
Късно е,надежда вече няма,до няколко години,ще се установи Нов Световен Ред,още преди 30 години буш дъртия каза,че трябва да се установи.Иначе климатът, ще се нормализира,ако спрат да го манипулират,ама няма да спрат.

Вероятно рептилите са заселили планетата навремето с динозаври,но след като са измрели се е развил човека на тая нива наречена от нас Земя.Някой ден като се върнат и видят,че параз.итите-човеци са я унищожили и ще ни изтребят като дървеници!За тях сме пара.зити вероятно в засадената нива....

До Оракул: преди 4 години
Средната част е за Турция, т.к. съществуването на мужиците се отменя.

Супер преди 4 години
Ситуацията е много ГОТИНА.Бавно и мъчително всички ще изпукаме и ще отидем на майната си, а още по-хубаво е че богатите и алчните ги чака същата участ. Тях и Техните !

Стронциус преди 4 години
Планетата няма нужда от спасяване. 'Ората имат ! Ама те акъл нямат и само се множат. Редуциране на човешкото население е едно от решенията. България вече я "редуцираха". Време е и другите да си минат по реда. Няма само на нас да ни е зле я! Нека се пържат разглезените западняци... НЕКА !!! И само DEICIDE !

Баба Ванга каза''Европа ке почернее''Ама дали от бежанците или от жега не се знае още,а може и от двете.

ай сиктир преди 4 години
Себе си трябва да спасяваме не планетата, тя Земята е преживяла всякакви твари, но май ние уж най-умните сме и най-вредни.

MaйMyнaтa преди 4 години
До 12Не бъди сигурен, эа нищо

Като започнат рекламите на едни *** акции - Да спасим планетата!? Е как ще стане?Планетата ще съществува и без нас,ами Природата загива и алчността на хората е главния виновник!

До 6:Краят е сигурен за човечеството, не за живота на Земята въобще и в никакъв случай за самата планета. Не вярвам и че хората могат да генерират толкова силен взрив, че планетата да се разпадне. Виж, не е лошо да се замислят защо при такава голяма вероятност, нито един фатално голям метеор не се е сблъска със Земята. Но т.к. човешката интелигентност е забележително ниска, нямам голяма надежда, че на някого нещо ще му просветне.

? преди 4 години
Чакай малко, че не разбрах... Хората са си въобразили, че нещо зависи от тях??? :))) *** недейте така, моля ви! :) Ще ме накарате да умра от смях... :)))

От Пловдив съм и други години тук през юли беше адска жега.Втора поредна година няма юлски жеги в Пловдив.На това ли му казват глобално затопляне?

Не е късно, ще изметем поклонниците на еко-джихада и медийните температури ще спаднат с 20 градуса.

MaйMyнaтa преди 4 години
Питайте Антихриста, ако не го намерите...се обърнете към Корния Нинова. Или эа по-сигурно, към Бойко Методиев!!

Мухаха преди 4 години
ДА се спаси планетата е късно . Много късно . Така че, от тук нататък е само една бавна АГОНИЯ ВОДЕЩА КЪМ СИГУРЕН КРАЙ .

На Марс е минус 100 бе какво се коркате?!

далавера,бате преди 4 години
Аман от политизирана наука!!!!

Философ преди 4 години
За да спасим планетата първо трябва да спасим себе си. Човечеството има морален а не материален проблем.

Джедай Мастър преди 4 години
От римско време навсякъде по планетата има измервателни станции и температурните данни са своевременно записвани и съхранявани до днес.