Населихме ли Луната с... бавноходки?

Те са най-издръжливите организми на Земята, а защо не и в Космоса...
7 авг 2019 18:22, Нели Христова
Населихме ли Луната с... бавноходки?
Снимка: Alamy

Бавноходките са най-малките и издръжливи организми на Земята. Те се срещат на планински върхове, дълбоко в пустинята и в езера в Антарктика. А от скоро може и да живеят в Космоса.

През април Израел изстреля първата частна сонда към Луната. Първоначално мисията вървеше като по вода, но изведнъж контактът с апарата бе изгубен. Той се разби на повърхността на спътника ни, не само с технология за хиляди долари, но и с доста необичайния си товар – бавноходки.

Сега, от организацията Arch Mission, която финансира проекта, твърдят, че може би безгръбначните организми са единственото нещо в кораба им, което е оцеляло. И още повече – безкрайно щастливи са от този развой на събитията.

Още от 18-ти век бавноходките впечатляват учените. Те са големи едва няколко милиметра и носят прякорите водни мечки или мъхови прасенца. Оцеляват след като са замразени в течен хелий и "изпечени“ на 149 градуса по Целзий. През 2017 година учените достигат и до едно още по-впечатляващо откритие – те са толкова издръжливи, че могат да оцелеят след огромно излагане на радиация и космическия вакуум.

Така се оказва, че на Луната може и да няма извънземен живот, но някак си човечеството е успяло да засели спътника ни. Според експертите е напълно възможно безгръбначните да са оцелели след удара, след като те са оцелели дори и когато метеорити са ударили Земята. Подобна "малка катастрофа“ не би била проблем за тях.

Ако останат дълго без вода, те просто се "изключват“ и могат да продължат да съществуват така в продължение на години. Или поне докато сонда, а защо не и човек, не отиде до Луната, за да ги събере и да ги върне обратно на Земята. Поставени във вода, дехидратираните бавноходки отново стават активни и започват да се хранят и възпроизвеждат нормално.

Именно заради липсата на атмосфера и вода, бавноходките колонизатори няма да създадат поколение на Луната, но няма и да умрат там.

Безгръбначните са като малки "спящи красавици“. След като се изключат, те запазват биологичното си състояние и дори да бъдат събудени десетилетия по-късно, те имат същия организъм, който са имали докато са били активни. Според учените достатъчно проучване на този метод, може да им помогне да създадат технология, която да държи хората млади по време на дълги полети до други, далечни планети.

Тъй като Луната се счита за потенциално необитаема, НАСА не се гневят, когато живи земни организми се разпръснат по повърхността й. Все пак астронавтите от Аполо 11 оставят след себе си 96 торби пълни с боклук и  микроби, които чакат да бъдат изхвърлени от някоя бъдеща чистачка на Луната.

Ше праят кот си искат ... вий си стойте на зимята

И.Б. преди 4 години
Където се появи човек, има замърсяване. Всяка цивилизация се проваля от замърсяване. Не е нужно да се експортира човешката мръсотия на съседни спътници и планети. Нека изчистим първо моретата, земната повърхност и земната орбита от човешката мръсотия, наречена технологически прогрес и после да говорим за всичко останало, което оформя човека.

ПроСоТо преди 4 години
та докато следях по-редовно проблемите си спомням,че се полагаха специални грижи да не се пренесат с апаратите земни бактерии и микроорганизми на други небесни тела,за да се предпазят от замърсяване..Тия обаче правят точно обратното без ни най-малко да се съобразяват с каквото и да било...но такова е Авраамовото котило-само то съществува във Вселената,всичко останало е.."бавноходки"..

ПроСоТо преди 4 години
До Анонименне само безотговорно!..Това е ОТКРИТА ПРОВОКАЦИЯ!!!!С каква цел пращат тия животинки на Луната?..Ще разберат ли как им са подействали условията там?..-НЕ!!..Ще чакат ли от тях "смс "Добре сме,сега ядем лунен прах"..?-НЕ!Защо ги пращат на Луната,а не просто в открития космос?

Как може да си "безкрайно щастлив" от биологично замръсяване на все още малко изследван спътник ? На земята има безкрай примери как еко-системи са били разрушавани от нашественици избутващи естествената популация към изчезване. Да мяташ към луната земен живот е потенциално деструктивно, ако там има неоткрит живот в някаква форма. Това е изключително безотговорно. Доколкото е неминуемо да има замръсяване с увеличаване на посещенията да се раздваш за това е пълна гнусария.

Ст@м@т преди 4 години
"Тъй като Луната се счита за потенциално необитаема, НАСА не се гневят" - че какви са НАСА че да се гневят, да не е тяхна луната?

Не, преди 4 години
кривоносите не са успели...просто условията на Луната са много по екстремни от устоичивоста на тези бръмбъзъци...

Неслучайно когато публикувахте новината за израелската мисия написах, че евреите само Луната не бяха ocиpaли.

K преди 4 години
Вече не са бавноходки, а - луноходки

ПроСоТо преди 4 години
До IQвъпроса ти е безсмислен...Но все пак:-Дай възможност на въпросните "институции" да си печатат финикийски знаци БЕЗКОНТРОЛНО и след това,ако те продължават да се ослушват,ги питай защо не пращат бързаци на Луната..

Тайната цел е била тия "прасенца" да основат първата свинагога на Луната. Типично хибридно мероприятие!

IQ преди 4 години
До ПроСоТоБраво! И тези колко от тези "съотв. институция" са съгласни да финансират мисия до луната, както се е случило с представителите на ."много интелигентната нация"?

бавноразвиващ преди 4 години
ще оцелеят освен ако не пипнат марсианска чума, и не се наложи да ходиме там и да ги изколим

ПроСоТо преди 4 години
До IQпубликации в наши и чужди технически списания,оригинални разработки,признати от съотв. институция и разрешени за употреба като контролни уреди в енергетиката,авторски разработки на изделия за наши и чужди фирми...и др. и др.....задоволих ли любопитството ти?..поне отчасти?..Или искаш пълната ми биография?

Това не са обикновени бавноходки бе!Това са кашерни еврейски тихоходки преминали интензивно обучение в МОСАД и владеещи до съвършенство Талмуда!!!!!!Да му мислят Извънземните, техните проблеми тепърва предстоят!

IQ преди 4 години
До ПроСоТоА ти какво успя да измислиш през особено стойностния си живот, умнико?

ПроСоТо преди 4 години