Шофьорите в градския транспорт въртят волана за 1200-1500 лв.

Разпоредена е проверка как сe ползват почивните дни
31 яну 2017 12:02, Анисия Иванова
69
Шофьорите в градския транспорт въртят волана за 1200-1500 лв.
Снимка: Bulgaria On Air

Между 1200 и 1500 лева е заплатата на един шофьор на градския транспорт в София. Тя се формира по няколко показателя - основната заплата е един компонент, над нея започват да се трупат други като стаж и квалификация. Това разкри зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев в предаването "България сутрин" по повод вчерашния протест на един от шофьорите на линия 84, който блокира депото в столичния квартал "Дружба".

Крусев съобщи, че на въпросния водач вече е наложено дисциплинарно наказание и то е "освобождаване от работа".

"Възможно е да има основания за протест, но това не е формата, принуждавайки стотици хора по спирките да мръзнат на минусови температури. В столичния транспорт има две синдикални организации, на които шофьорите са членове и съответно ръководството на дружеството е в постоянен диалог с тях, които трябва да имат диалог между работници и ръководство и да се върви към решаване на проблема, ако има такъв", обясни Крусев.

Зам.-кметът на София по транспорта е разпоредил и проверка как шофьорите ползват почивните си дни. По думите му, ако се установят неточности и се почива по-малко, ще се вземат съответните мерки.

Още по темата

Пътуването с градския транспорт е най-сигурният начин за придвижване в града, подчерта Крусев. Той отбеляза, че водачите не се санкционират за закъснения заради натоварения трафик в столицата.

Условията на работа и комфортът за пътниците са свързани и се изразява в подобряване на качеството на услугата - това засяга и шофьорите, и пътниците, посочи още Крусев в студиото на Bulgaria ON AIR.

"Ние инвестираме усилено в подмяна на превозни средства, така че шофьорите да имат едни по-добри условия на път, а пътниците - по-добри условия на пътуване. Целим през следващите няколко години средната възраст на автопарка в автотранспорта да бъде между 5 и 7 години", съобщи той.

Видеонаблюдението е един от топ приоритетите, разкри още столичният зам.-кмет по транспорта.

"Планираме да изградим видеонаблюдение в абсолютно всички превозни средства, включително и по някои от най-натоварените спирки на градския транспорт, така че да имаме по-обхватна картина какво се случва вътре в самите превозни средства, което касае сигурността не само на водача, но и на нашите пътници", заяви той.

Крусев потвърди, че има двоен спад на продажбата на талони за еднократна употреба, но по думите му това е нормално да се случи, тъй като има двоен ръст при закупуването на дългосрочните превозни документи заради понижението на тяхната стойност.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR.

13356 гледания   |  Още видео


69
Още от
Напиши коментар Коментари
58
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Този смешник на снимката прави ли разлика от заплата и заработка? Колко дни шофьорите трябва да се лишават от почивка за да вземат тези пари 1200-1500 лв.? Защо не кажеш, че основната заплата е 874.50лв от октомври 2016г. а до октомври 2016 беше 804.50лв.
57
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България, ако някой си търси правата ( в случая шофьора на автобуса), става неудобен и веднага го уволняват. Докога ще практикувате така Крусев. Погледни се само на какво приличаш - жална утрепка си.
56
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
да се провери ДАРИ ползват почивни дни,а КАК ги ползват си е тяхна лична работа. това да не е биг брадър ?
55
0
 
13
 
! Отговори
Мулето преди 1 година
Едва ли съм със основно училище, напротив намирам се до остров Сицилия на търговски кораб, работещ за долари с американска виза и всяка година карам курсове и сертификати. Писнало ми е от некадърни адвокати, корумпирани в лица, като Живко Палазов-графолог, подсъдим за подкуп в СГС,даващи умишлено грешни заключения и т. н.Гледам ги адвокатите в СГС... скръб, някои дори сричат.
54
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И аз като съм водач на собствения си камион простли съм. И си обикалям ЕС.
53
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Мулето

Ами като е толкова лесно запиши се в СУ и стани адвокат . Само , че преди това трябва да си завършил средно образование , а ти си с основно или никакво .
52
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

Тебе никой не може да те експлоатира , защото си безработен. И доколкото те познавам никой няма да те вземе на работа , защото си мързелив и необразован червен каскет .
51
3
 
23
 
! Отговори
Мулето преди 1 година
Висшето образование в България не струва нищо...Всички банкери, общ. съветници, съдии, адвокати, прокурори, доктори, вещи лица са висшисти и разсипаха държавата и корупцията е в невиждани размери, ***.
Не разбрах как адвокат ще стане шофьор... едно е да дремеш в съда или въобще да не ходиш, друго да работиш по улиците по 12 часа
50
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Никьде на Запад /ние сме в Европа и ЕС/ няма такьв експлоататорски модел на градски трансповт като в София. Ако на мен тоя директор ме експлоатира, така още на първата седмица му върлям тупаницата.
49
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

Нямаш никакъв проблем . Като се разболееш другаря ти шофьор с категория Д ще те оправи . Споко .
48
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Роко

Ами като адвокатите са пародия защо шофьорите ги търсят като направят катастрофа. Да си наемат високо квалифициран шофьор и толкова .
47
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България има хора за които обпазованието и титлата е важно. Но в действителност не допринасят нищо със знанието си.Развитие няма. Мои колега ми казва,- Като знам на какво ги учим тия инж. ме е страх да ходя на лекар.
46
2
 
17
 
! Отговори
Роко преди 1 година
Шофьор с кат.Д возещ 100души 40часа седмично, въобще не е НИСКО квалифициран труд, напрорив! В САЩ шофьор няма, има "Транспортен инженер"или нещо такова!
В търговския морски флот отдавна има висш офицерски състав без висше образование, вкл. капитан на кораб до 1500бруто тона, язимащи по 8-10 хиляди лева месечно... комунизма и корупцията са направили българи" амеба"радваща се на 1000 лева при робски условия на труд...Относно професорите и адвокатите от СУ елате ги вижте в съда, каква пародия са
45
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До До 41

Все някой трябва да ви каже истината . Вие все още си живеете със залпа на Аврора.
44
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 46 Боже колко учени простаци боже. Образованието е нещо което се учи цял живот. И това че е шофьор, незначи , че е ***. Различни дела съм имал като ответник. И съм видял съдии простаци, както и много уми и отговорни. На запад преди да учат им гледат характера. Защото от един бандит като го образоваш става учен ***. Добре е да попаднеш на такъв
43
0
 
3
 
! Отговори
Квалифициран емигран преди 1 година
Чао !
42
2
 
14
 
! Отговори
До 41 преди 1 година
Толкова си под нивото на хората, които оплюваш, че даже никога няма да си в състояние да го осъзнаеш.
41
1
 
14
 
! Отговори
sf преди 1 година
ЦГМ е *** - да се закрие и ще има пари за хората, които действително вършат работа. Градският транспост да се управлява пряко от общината. Въвеждане на билет за време, трансферен билет и дневна карта за 24 часа, а не за календарна дата както е сега. Тогава може евентуално единичния билет да е 1.20 лв.
40
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Гробаря

Всички пилоти са с висше образование и задължително говорят английски език . Ти явно си много неграмотен .
39
4
 
18
 
! Отговори
Гробаря преди 1 година
Пилотите от Луфханза стачкуват здраво, вероятно искат да са "доктори или професори от СУ"?... трябва средна класа и грамотни граждани! Адмирации за този човек, дръзнал да скочи срещу хултутни синдикати и страхливи колеги.