Държавата държи "под похлупак" мръсния български въздух

Три измервателни системи с твърде противоречиви данни
10 яну 2018 09:20, Петя Славова
105

Имаме 3 системи за измерване праховите частици във въздуха у нас, като и трите дават три различни вида данни на гражданите, които зловещо си противоречат! Така коментира в "България сутрин" общинският съветник Венци Мицов мръсния въздух, който диша България и, най-вече, София.

Още по темата

Страната ни отново "сложи похлупака на замърсения въздух". Вече 9 ден от началото на 2018 г. системите в цялата страна за измерване отчитат опасни прахови частици в над 10 града. Най-сериозен е проблемът в столицата.

"Системата за ранно прогнозиране на БАН ни дава красива картина, в която всичко е наред, чудесно, но я има и системата, която гражданите сами са изградили - "Air Sofia". Тя показва съвсем друга перспектива. Третата система у нас вчера също е мерила и показала многократно повишаване на праховите частици. Вчера въздухът можеше да се реже с нож", възмути се Мицов.

Темата пред Bulgaria ON AIR коментира и бившият кмет на София Стефан Софиянски.

Той подчерта, че проблемите с въздуха не зависят до такава степен от градоначалника на съответния град.

"Смятам, че се работи по проблема, но мерките не могат да бъдат толкова ефикасни, защото това е въпрос на доста сериозни натрупвания, а и на климатични условия", обясни Софиянски.

Бившият кмет посочи, че по време на неговото управление на столицата бюджетът за поддържане чистотата в София е бил 60 млн. лв., а сега те са около 160 млн. лева. Което предполага, продължи той, че при такова финансиране трябва да има и по-активно почистване на столичните улици.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Странно защо системите за измерване чистотата на въздуха са монтирани в квартали с парно отопление,а там,късето се греят на печки и от където се носи черна мъгла над целия град-няма.КЙого заблуждават чиновниците-нас или себе си или Европа може би.
95
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблемът с мръсният въздух е само през зимата и само когато се горят гуми, дърва, въглища и какво ли не. да се бориш със замърсяване дължащо се на горенето на гуми, въглища, дърва и т.н., като ограничаваш колите, е меко казано огромна "умнотия". Вярно е, че има болни хора на тема колко лошо нещо е колата и как трябва само най-богатите да притежават кола, но трябва ли да падаме толкова ниско?!
94
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблемът е че се събра цяла България в София.Чак сега разбирам защо е имало жителство през соца. Да, не е било демократично, но е било правилно.
93
0
 
3
 
! Отговори
До До 85 преди 6 години
Съгласен.Мисълта ми беше, че дори за автомобил произведен преди 92 (според англичаните Евро 1 влиза в сила тогава, може би за UK), ако е бензиново и ДВГ-то е читаво, с малко усилия и подобрения може да се достигне някой от тези стандарти. Не случайно цитирах и статията, защото тя се фокусира на дизели с Евро 6.От друга страна, колите са като печки - каквото сипеш, същото изгоряло ще излезе през ауспуха. Но никой не поставя акцента върху състава и качеството на горивата, а за и контрола им.
92
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Само с глупости се занимавате преди 30 години се караха коли без катализатори и бензина беше с олово, заводите пушеха страшно, ТЕЦОВЕТЕ бяха на въглища. 50 % се топлиха с печка с твърдо гориво и всичко беше супер. Сега няма такива заводи, ТЕЦОВЕТЕ са на газ бензина е без олово и 60 % колите са с катализатори. Само се чудят как да ни глобят и как да откраднат пари . Смех и ЦИРК
91
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Шопаdaaaaaaaa
90
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като се опитвате да пишете статия, поне я пишете професионално. Кои са тези 10 града, за които се споменава и защо се крият в тайна?
89
8
 
4
 
! Отговори
Нека виии преди 6 години
Докато карате коли трета употреба от Италия и Германия ще е така!Пътувам доста из Европа и като гледам по-бедни и изостанали от българите няма.Даже в Македония и Сърбия хората живеят по-добре.Така че всеки народ заслужава съдбата и управниците си.
88
0
 
4
 
! Отговори
До 88 преди 6 години
Прав си. Като се замисля колко прах вдигат от улиците вятъра на първо място, но и пешеходци, велосипедисти, тролеи, трамваи, ел.коли, автобуси, камиони и ... леките коли с ДВГ.
87
0
 
3
 
! Отговори
До 85 преди 6 години
Всъщност връзка има между това кога е произведена колата и какво излиза от ауспуха - когато е произведена колата е трябвало да отговаря на някакви норми, като произведените по-късно коли, отговарят на по-строги норми. Останалото наистина е поддръжка и т.н., както си написал. Евро 4 е от 2006 година за повечето видове МПС, така че има разлика дали колата е преди въвеждането на Евро 1 (октомври 1994) или е след 2005, т.е. поне по Евро 4.
86
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
не знам за газовете от автомобилите но се замислете това движение на коли колко прах вдига от гладките ни и чисти булеварди. в чужбина като завали държд улиците лъщят, тука стават кал, тая кал и прах като изсъхне и колите се таралясват по дупките къде отива - в носовете. то се вижда дори и по прахоляка вкъщи на затворени прозорци. Може ли при първия сняг яко пясък и химия и писле това да се изчисти след половин година
85
0
 
6
 
! Отговори
До 71 Край преди 6 години
Не лъжи и не манипулирай!Колите в София може да са 700 хиляди, както си написал, но колко от тях се движат едновременно по улиците - най-много 50-60 хиляди в час пик.Това за гаража няма какво да го пишеш. Хората са правили такива експеримент и се оказало, че една димяща цигара замърсява с фини прахови частици гаража повече от дизелов двигател отговарящ на Евро 4 работещ на празен ход. Потърси си сам в нета, за да не мислиш, че те лъжа.
84
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Престанете да ходите на работа с кола или поне редувайте през ден.
83
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До +++Само ще допълня, че няма пряка връзка между възрастта на един автомобил и излизащото от аспуха. Въпрос на собственик и желание, на експлоатция, на вид двигател и гориво и т.н. След закачане на стенда за тестване, всичко си идва на мястото и става ясно дали 20 и повече годишната кола отговаря или не.И накрая, още нещо по темата от страницата на RAC-UK: Only NEW Euro 6 diesels that don't pass real-world tests face increased tax!материалче, което навежда на доста еретични мисли.
82
2
 
6
 
! Отговори
До 84 преди 6 години
В София, за чието замърсяване на въздуха пишем, над 70% от колите са на възраст до 15 години, вкл. и около 12-13% коли до 5 годишна възраст. Само около 6,5% от колите са на над 20 години и се шофират доста малко. Мисли преди да пишеш!
81
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В ПРОЦЪФТЯВАЩА БЪЛГАРИЯ ТРЯБВА ДА СЕ КУПУВАТ САМО НОВИ КОЛИ.К`ВО СЕ ПРАВИТЕ НА БЕДНИ И КУПУВАТЕ ОТПАДЪКА НА ЕВРОПА. ХЕМ ЗАМЪРСЯВАТЕ ВЪЗДУХА, ХЕМ НА ЗАПАД ВИ НАРИЧАТ "*** НА ЕВРОПА"
80
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ДЕРЗАЙТЕ , ИДВА СТУДЕНОТО ВРЕМЕ, ЩЕ СЕ ГОРЯТ ПОВЕЧЕ ПАРЦАЛИ И ГУМИ И ВЪЗДУХЪТ ЩЕ СЕ ОБОГАТИ ОЩЕ ПОВЕЧЕ.
79
6
 
1
 
! Отговори
До 80 преди 6 години
Какви гуми бре и да има такива то е на ограничено място . Кой ще гори гуми за отопление. Гумите се горят за друго ама се прави на едно две места в София
78
0
 
14
 
! Отговори
Мнение преди 6 години
За ФПЧ мийте улиците елементарно е като го правеха по комунизма За отоплението направете централното отопление достъпно за всеки като беше при комунизма.Гарантирам поне 80% намаляване на замърсеността от ФПЧ
77
3
 
6
 
! Отговори
До 77 преди 6 години
Единственото, което е в пъти над нормите за замърсяване, са фините прахови частици. Това е така, защото замърсителя е използването на гуми, въглища, дърва и т.н. за горене, а това се прави основно когато е студено, т.е. през зимата. През лятото няма наднормено замърсяване. Само на отделни силно натоварени кръстовища като Орлов мост, може да се появи и друго наднормено замърсяване, но то не е характерно за София като цяло.