Машинистът от влака-убиец в Хитрино: Трудно е да живея!

Димитър Михнев смята, че трагедията е сбор от вини и причини
Обновена: 22 яну 2017 20:26 | 22 яну 2017 20:16, Вера К. Александрова
24
Машинистът от влака-убиец в Хитрино: Трудно е да живея!
Кадър: Нова телевизия

Машинистът на влака, част от чиито цистерни се взривиха и изравниха със земята част от село Хитрино, обясни, че му е трудно да живее.

"Най-трудно ми е да живея с мисълта, че има жертви. Пораженията са огромни, но съм благодарен, че не избухнаха и други вагони", каза Димитър Михнев пред "Нова телевизия".

"Не искам повече да работя тази работа. Потърсих психологическа помощ, не можех да спя. Едва ли някога ще бъде това, което е било преди", сподели машинистът.

Той проговори за първи път публично.

Димитър Михнев може да получи между 5 и 15 години затвор, ако бъде доказано, че вината за катастрофата е негова.

След катастрофата и последвалия взрив, селото беше опустошено, загинаха 7 души, ранени бяха 29.

"Има хора, които искат да ме чуят и е редно да кажа и аз нещо и да ми олекне", казва Димитър.

"И аз се мъча да си обясня защо толкова късно съм започнал да намалявам скоростта", разказа машинистът. По думите му вината е обща.

"Според мен има струпване на обстоятелства. Сами по себе си всяко едно от тях по отделно не би довело до този трагичен инцидент", смята Димитър.


 


24
Още по темата: Хитриновлак-убиец
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Катастрофата е резултат на ДИВЕРСИЯ- случайно или умишлено прекъсната спирачна система на композицията преди първия дерайлирал вагон.След "скъсване" на изправна спирачна система и локомотива, и всички вагони след него трябва да спрат-като при "внезапна спирачка". В случая- след "аварията"- локомотива и вагоните след него са се ускорили- локомотива е "разтоварен" от дерайлиралите вагони.Това означава,че не са били "включени" в системата и при влизане в по-остър завой естествено дерайлират!
22
1
 
0
 
! Отговори
чичопей преди 1 година
До ФУТУРОЛОГББ евиновен за това,че бащати те е направил да лижеш червени дупета
21
0
 
10
 
! Отговори
Партиен член преди 1 година
На камиони и автобуси информацията от записващите устройства се пази с години.Ако и при влаковете е така може да се провери как са минавали такива композиции и с каква скорост през това място.Сигурен съм че са минавали често с по голяма скорост.Човека си признава но и казва че не само скороста е причината.За съжаление само той ще го отнесе.Виновните за поддръжката ще излезнат невинни.
20
1
 
6
 
! Отговори
Мартин преди 1 година
До журналята ...!!!

Застрахователите тепърва ще плащат. Така че какво ли ще стане с тия 10 млн. лв.? А ако се докаже, че вината е в некачествените жп релси, БДЖ дали имат застраховател? Според мен именно тук е проблемът и то държавата много добре го знаят. Вината е на БДЖ, че линиите е трябвало да бъдат ремонтирани, но не са. Ето за това ги дават тия 10 млн. лв., защото знаят, че тъй като вината е на БДЖ, застрахователят на БДЖ може и да не плати нищо. На снимките ясно се видя, че така наречена
19
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ТО КАТО СЕ ОБЪРНЕ КАРУЦАТА-ПЪТИЩА МНООГО!ДА СИ КАРАЛ КАКТО ТРЯБВА МОЙ ЧОВЕК!И ДА СИ БИЕШ ГЛАВАТА КЪСНО Е ВЕЧЕ!
18
0
 
11
 
! Отговори
журналята ...!!! преди 1 година
Не би ли трябвало тези 10 милиона лева, които дава държавата да се покрият от Булмаркет? Независимо дали лично от компанията или от застрахователя им?

- Ще отнемат ли лиценза за железопътен превоз на Булмаркет, след като се докаже, че влакът е навлязъл с превишена скорост и това е довело до катастрофа с невиждани размери?

- Не би ли трябвало сега да се направи пълна ревизия на всички частни железопътни оператори дали спазват всички правила за безопасност? Особено след като представител на железопътен синдикат сподели в ефир, че е "обществена тайна", че частните оператори не спазват прав
17
1
 
8
 
! Отговори
факти преди 1 година
Винаги свети забранителен сигнал. За да се даде разрешителен сигнал за влизане в гарата, трябва стрелочникът да е подготвил физически маршрута (обърнал стрелките в правилните позиции) и след това да занесе определени ключове в кантона си и да ги постави на местата им. Чак тогава може да светне разрешителен сигнал.

Няма как да има промяна в положението на стрелките, тъй като същите не могат да се въртят без ключовете. А ако се извади ключ от плута в кантона, то веднага сигналът се сменя на забранителен.

Няма как да има промяна в сигнала, без да са завъртени съответните стрелки, тъй като
16
2
 
5
 
! Отговори
факти преди 1 година
На место двете стрелки са цели (не са пострадали от инцидента) и са обърнати за маршрут в отклонение към трети коловоз. Това говори, че стрелочникът е подготвил физически маршрута. След това, за да отвори входния сигнал, той е трябвало да сложи ключове в пулта. След като стрелките са завъртени за влизане в отклонение, значи входния светофор може да се отвори само за влизане в отклонение (скорост до 40 км./ч.). Следователно, маршрутът е бил подготвен преди да се отвори светофора за влизане в гара
15
1
 
4
 
! Отговори
факти преди 1 година
След като стрелката се обърне в необходимото положение от нея се изважда едно метално устройство, което хората от железопътния бранш наричат "ключ". Този ключ се носи в кантона на стрелочника, където се вкарва в пулт на осигурителната инсталация. Този пулт е предвиден така, че за подготовката на всеки отделен маршрут трябва да се вкарат точно определени ключове, които отговарят на съответното положение на участващите стрелки. След вкарването на тези ключове в пулта, маршрутът се счита за подр
14
2
 
7
 
! Отговори
стига оправдания преди 1 година
Има си ограничение на скоростта, което трябва да се спазва. При разрешени 40 км/ч е карал със 71 км/ч. Знаем защо станаха множество катастрофи с автобуси взели човешки животи. Знаем и какво казваха и водачите на автобуси ....всички бързат....
13
1
 
6
 
! Отговори
аман преди 1 година
главният коловоз е номер 2. А от всички репортажи и изображения от дронове виждаме, че коловоз № 2 е непокътнат и върху него няма нито едно ж.п. возило. Оцелялата/откъсналата се част от композицията е спряла спокойно на коловоз № 3 пред приемното здание. Освен това, ясно си личи, че цистерните са дерайлирали от коловоз № 3 (след втората стрелка) и са повредили основно коловоз № 3 и части от коловоз № 4.

Следователно, няма никакви основания да се твърди, че е имало обръщане на стрелка под влака, тъй като всички локомотиви и вагони са отишли към коловоз № 3.
12
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя машинист изгоря ,живота му си отиде в един миг ,но Б.Б. си направи рекламата за пореден път ,че даже стана и почетен селянин на Хитрино ,
11
4
 
13
 
! Отговори
PILOT преди 1 година
Не разбрахте ли , че фирмата е офшорка зад която стои Цеко !
Нещата са ясни както и Щастливеца,който не се обработва вече 10 години за да може този м.о.ш.е.н.и.к да си пълни хотелите в Банско , но къде е ДЪРЖАВАТА !!!
10
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стари, морално недопустимо за 21 век. Тези съоръжения са скъпи, защо не са частни. Като държавата няма пари, ще има чужди инвестиции.
9
6
 
14
 
! Отговори
Armagedon преди 1 година
Най-вероятно е да има умисъл, защото почти е невъзможно толкова много стекли се обстоятелства в един момент и то на гара ,да причинят такава голяма трагедия. По вероятно е всичко това да е предвидено предварително,но без да се е очаквало че последиците ще са толкова тежки,поради не знанието на последиците от смесването на газовете.Друг е въпросът за подреждането на композицията и за отговорността за превоза на опасни товари.Кой носи отговорността за причинени щети и за кои щети.
8
4
 
10
 
! Отговори
Armagedon преди 1 година
Композицията е трябвало да премине директно през гарата без да спира ,или пък за маневра.И всичко е било спокойно затова и машинистите не са били " нащрек"или пък нещо да ги е обезпокоило че да реагират. И изведнъж,една от вагоните-цистерни излиза от релсите и то точно на гарата а не някъде другаде. дори и талигата им да е била износена , дерайлирането им не става по време на маневра а по трасе по което са минали локомотива и други цистерни-вагони.Не е възможно на прав Участък да се случи .
7
2
 
63
 
! Отговори
баю преди 1 година
Работил съм 30 години като машинист на дизелов локомотив 04-та серия. От личен опит мога да кажа че нещо в самият вагон цистерна не е било наред в ходовата част. Неможе локомотивите да минат без проблем след тях и другите вагони и точно 6-та цистерна да излезне от релсите! Просто без причина няма как да са случи. Имат ли пъдръжка тези цистерни и кой е отговорен за подръжката им? Колоосите преглеждани ли са за износени колела? При частника едвали се обръща на това внимание! Той гледа да печели!
6
3
 
37
 
! Отговори
турчина преди 1 година
Турция, Унгария и Израел предложиха Помощ. ТЕ не приеха. Кои са "ТЕ"?
5
7
 
20
 
! Отговори
Armagedon преди 1 година
Но нещо друго е подтикнало атентаторите ( предполагаемите) да се случи точно на гарата,защото ако се случи на гарата ще е много трудно да се докаже че е умишлено.Предполагам че машинистите не са знаели нищо и не са участници или съучастници.Това фактически прилича на експеримент от колкото на катастрофа Така че едва ли машинистите носят някаква вина.По вероятно е двете фирми изпращача или получателя да са замесени.Затова и се предполага че не бе допусната международна експертиза.
4
5
 
69
 
! Отговори
Някой преди 1 година
Поне има достойнство да застане пред камера и да разкаже за случилото се.Много на негово място биха се изпокрили като мишоци,както обикновенно става.А къде са другите виновници?Причините за катастрофата май са комплексни?!Защо ли им е да се занимават,нали намериха с кого да си „измият ръцете”!