Откриха ензим, който помага на коронавируса да прониква в клетките

Той служи за "камуфлаж" за вируса
28 юли 2020 21:10, Петя Славова
Откриха ензим, който помага на коронавируса да прониква в клетките
Снимка:Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Ензим, който подпомага проникването на коронавирус в клетките на човешкото тяло, е открит от американски учени, сочат изследвания, публикувани в списание Nature Communications. Ензимът, обозначен като NSP-16, служи като "камуфлаж" за вируса, "принуждавайки" клетките да не възприемат неговата РНК като чужда.

"Вирусът използва този път, за да влезе в клетките и в същото време защитава структурата му, докато продължава да се развива в организма", - каза съавторът на изследването, биохимикът Йогеш Гупта от Медицински център на университета в Сан Антонио, Тексас.

Изследователите успяха не само да открият функцията на ензима NSP-16, но и да създадат триизмерен модел за него. По-нататъшните проучвания на ензима, според учените, ще отворят възможността за създаване на лекарства, които могат да блокират навлизането на вируса в клетките.

Нашата работа ни позволява не само да получим допълнителна информация за това как навлиза вирусът, но и възможност за разработването на нови антивирусни лекарства в бъдеще", подчерта експертът, като изрази надеждата, че такива лекарства могат да блокират "камуфлажа" на NSP-16, така че имунната система да възприема коронавируса като чуждо тяло и да предотвратява разпространението му в тялото.

Още от САЩ
В САЩ дистанционната работа продължава и след кризата

До 9 преди 1 седмица
Аа, не на нас тия.
Вие ще миткате по кръстовището, ние ще си ,,носим новите дрехи,,.
Сядайте и спазвайте мерките. Идват избори. Тогава мислех да не ходя, но сега ще отидем всички.

сокол преди 1 седмица
Носете си новите дрехи и знайте- времето е малко! Със вирус или без него- човека гасне като свещ.

Анонимен преди 1 седмица
Да го пускат в масово производство и да се свършва!

Анонимен преди 1 седмица
От записките по прозводството на вируса си ги пазят сигурно, американските учени!

Зашо не открият ензим, който спира или ограничава проникването в клетките?

Анонимен преди 1 седмица
Вашия ензим се казва Бойко, щото се ламти за евро помощи. Всеки дядо, баба на по 90 години с 10+ болести се пише починал от корона, за да ни отпускат заеми

Дрън Дрън.!
Всички вируси притежават ензим, който заставя органелите на клетката, да репликира вируса и изградят нови облечки, за репликаците му.
Това не е нещо ново открито.
Или журналист се образова и открива топлата вода, или нещо друго около механизма е откритието, обаче преводача не схванал в какво точно, за това и акцента е около, ама не точно.

Анонимен преди 1 седмица
До 2 ама и теб не те слуша главата май...

Поредната ала-баланица!

1 преди 1 седмица
Също ще е като рака и спина. 50 години през 6 месеца "откриха това, откриха онова, листа от пушилист съдържат алкалоид, които убива корона" и тн. Вече сме го гледали тоя филм. Как не ви писна цял живот шепа комплексирани смотльовци, дето ги е толкова страх, че ходят с армии да ви диктуват целия живот, да ви се смеят като ви изнасилват бабите, да ви бъркат в джоба, докато децата ви приемат хормони на 12 още, бъдете добри 1 с друг оставете материалното и системата пада от само себе си. Това е.

И.Б. преди 1 седмица