Автомобилният сектор в Германия е пред тотален срив

Заради пандемията производството и продажбите драстично са намалели
8 яну 2021 15:31, Нели Христова
30
Автомобилният сектор в Германия е пред тотален срив
Снимка: БГНЕС

Ключовият пазар на автомобили в Германия се е сринал през 2020 г. до най-ниските си нива от обединението, показват днешни данни, публикувани от АФП и цитирани от БГНЕС.

Производството и продажбите драстично са намалели поради пандемията от коронавируса.

Миналата година в най-стабилната икономика в Европа са регистрирани общо 2,9 милиона автомобила, което е спад с 19%, като производството на 3,5 милиона превозни средства е най-ниският обем от 45 години, според автофедерацията VDA.

Усилията за спиране на разпространението на коронавируса затвориха фабрики в началото на годината и последното блокиране, което трябва да продължи до края на януари, затвори редица търговски центрове.

“Очакваме германският пазар на пътнически автомобили да се възстанови през 2021 г.”, заяви в изявление президентът на VDA Хилдегард Мюлер. “Въпреки това засега не се очаква да бъде достигнато много високо ниво на възстановяване.”

Спадът води до числа, които не са наблюдавани отпреди обединението на страната. За последен път бяха регистрирани по-малко от 3 милиона автомобила през 1989 г. Но като проблясък на надежда, през декември 2020 г. в Германия бяха регистрирани малко над 310 000 автомобила, което е увеличение с 10% в същия месец на 2019 г.

Германското правителство въведе временно намаление на ДДС през юли, което “оказа ефект” преди изтичането му в края на годината, съобщи VDA. Износът на произведени в Германия автомобили е намалял с 24% до 2,6 милиона автомобила.

Новините идват, когато германските производители се борят да се адаптират към целите на Европейския съюз за емисиите и да преминат към електрически превозни средства. Мюлер твърди, че спадът в продажбите е вреден за околната среда, тъй като без обновяване на автомобилния парк “по-старите автомобили остават по-дълго на улицата”.

Пазарният дял на електрическите автомобили продължава да нараства, като се утрои през годината и достигна 6,7% от новите регистрации. Заедно с хибридите, електрическите превозни средства съсставляват 13,5% от новите регистрации или 395 000 през последното тримесечие на годината, което е повече от една пета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До BiliЗначи викаш наливането на милиарди евро от данъците на хората във фалирали компании не е измама а подпомагането на еко-технологии е измама.Интересна логика.
27
1
 
2
 
! Отговори
Стар набор преди 3 години
Моята Е-класа 240 Д от 1998 г. не ме оставила досега и аз нямам намерение да оставя такава вярна и предана кола. В момента е на 350 000 км, само дето вече ръжда по калниците се появи.
26
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Новият Господ се нарича КЛИМАТ
25
3
 
5
 
! Отговори
У преди 3 години
Вижте как разсъждава "геманецът"-подновяване на автопарка, за да намали вредата в/у ок. среда! Накрая всички са по-доволни, производители-продавачи-клиенти. Не казвам, че новите са качествени, а че имат индустрия и сменят, а тук караме докато се изтрият частите. Ние сме още като през 90те, Астри ф, Голф 2/3, трагедия.. И ние имаме две коли модели от 90те
24
2
 
6
 
! Отговори
ПорЦелан преди 3 години
Всичко над Евро4 е леш. Измислица на търкалета. Измама на квадрат. Екологията е новият Комунизъм. Мъгла за клошарите, за да си налягат парцалите с идеята че ще живеят по-добре. Някога.
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ти виждалли си какъв инчикипляктор е електрическото БМВ?
22
2
 
11
 
! Отговори
Bili преди 3 години
до 22 - в Норвегия е пълна измама това с ел автомобилите. здраво субсидирани с данъци...интересно е да се отбелижи, че създателите на петро индустрията де-инвестираха всякакви капитали в петрол...и изведнъж електро автомобили много модерни...но те са елитарни играчки - не замърсяват скъпия град в който се карат, ...а мините за суровини за батериите никой не гледа...
21
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Германците така и не разбраха все още, че ерата на дизелаците отмина и като цяло на ДВГ. Достатъчно е да погледнат само какво се случва в Норвегия. Не може да продаваш автомобили технология от преди 2 века на супер високи, нереални цени, сривът на това е неминуем, просто пандемията ускори този процес. Всъщност това е в тяхна полза за да реформират изцяло тази индустрия, но като гледам не са разбрали посланието. Защо? Ами защото мути Меркел им дава държавни помощи.
20
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
След 96г немските коли вече не са това, което бяха. Правиш скъпи коли за 100 000км и се разпадат. Хубавите коли са преди 2000.Сега корейци и китайци все още правят поносими коли , но не са върха. Затова докато не се усетят и не започнат с хубави и здрави коли ще се развива ниша за стари и фейслифт коли.
19
2
 
0
 
! Отговори
Четене с разбиране преди 3 години
Малко двусмислено е написано (преведено).13.5% са на годишна база продажбите на електрически коли.За последното тримесечие са 395.000, което е повече от 1/5.
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"...13,5% от новите регистрации ....., което е повече от една пета.*Браво, двойка по математика.
17
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Немските коли са някакви такива внушаващи елитарност. Е да, ама аз не се чувствам чак толкова елитарен, затова карам Хюндай.
16
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 9 РокоТо това е идеята.Никой няма интерес да прави вечен продукт.Аз още ползвам Нокия с фенерче, която надживя компанията с 15 години до тук.Всеки ден го изпускам по 3 пъти и не се чупи.
15
0
 
20
 
! Отговори
LZ2030 преди 3 години
ако нямаш клиенти, загивашнезависимо колко е силно производството
14
15
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Кюфтета от мъгла"Немското отдавна не е символ на качество"Това може да го твърди само човек, на който опита му е с автомобили трета ръка неподдържани никога в официален сервиз и продуктите от магазини "от Германия" за едно левче.
13
2
 
11
 
! Отговори
Спести ли ли? преди 3 години
Печатат яко евро кат хамериканците долари,ама малко по-малко като количество!
12
1
 
11
 
! Отговори
Stalinista преди 3 години
А германците уж много спестили заради коронакризата, а сега всичко било пред срив
11
2
 
10
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Напълно нормално нещо производството на коли е много повече от потреблението.Пазара за коли на германците го подбиха южна корея,французите и др. в Русия правят френски и корейски коли.При пройзводството на нова кола за мърсяванета на въздуха е по голямо от това от един автомобил на 15=20 години.Със стария автомобил *това са хора с ограничени средства)минават 20000 км годишно но му върпи работа на човека повеч не му е нужно да се намали производството на автомобили.
10
12
 
21
 
! Отговори
Кюфтета от мъгла преди 3 години
От 20 години дойчовците са абсолютни хитреци - андрешковци. Сон ги лаже,че ще може и в бъдеще да продават пържен въздух и кюфтета от мъгла. Немското от отдавна не е синоним на качество,но чак сега много хора започнаха да го проумяват.
9
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 3,,Затова автомобилният сектор в Русия бележи значителен ръст,,На какви автомобили бележи ръст?На ,,Москвич",,,Жигули"(лека им пръст) ,,Лада".Руснак и лек автомобил са две несъвместими неща!