22 милиона обаждания за пет години на тел. 112

80% от хората вече знаят за спешния телефон
Обновена: 1 окт 2013 07:29 | 1 окт 2013 07:28, Камелия Цветанова
5
22 милиона обаждания за пет години на тел. 112
Снимка: Булфото, архив

За пет години национално покритие телефон 112 е получил повече от 22 милиона обаждания, каза в интервю за БТА директорът на "Национална система 112" Стоян Граматиков. За 80 процента от хората у нас той вече е познат, добави той.

Най-често хората търсят спешния телефон за медицински проблеми, при нарушаване на обществения ред, при катастрофи, кражби, пожари и т.н.

От 1 януари тази година се работи по пилотно внедряване на системата eCall. Тя използва технология за спешни повиквания, базирана на телефон 112, за да предупреди автоматично службите за спешно реагиране за местоположението на тежките пътнотранспортни произшествия. Предвижда се всички произвеждани в ЕС автомобили от 2015 г. задължително да са оборудвани с бордово eСall устройство, уточни Граматиков. Според него при пътнотранспортни произшествия устройството се свързва със 112, като изпраща пакет от информация за местонахождението и други данни, свързани с произшествието. Дори човек да е в безсъзнание, спасителите ще получат точните координати.

Според Граматиков тази система може да спаси до 2500 човешки живота годишно и да намали тежестта на уврежданиятас 10-15 процента в Европа. Статистиката сочи, че на Стария континент ежегодно стават близо 1,2 милиона катастрофи, а вследствие на пътни инциденти умират 39 000 души.

Собствениците на стари автомобили също ще могат да закупят устройството, чиято цена се предвижда да бъде между 50 и 100 евро, припомни Граматиков.

Той бе категоричен, че не приема за сериозни твърденията, че има забавяне от страна на телефон 112 при предаване на информацията към спешните служби. Информацията от тел. 112 към службите за спешно реагиране се изпраща по електронен път и това отнема милисекунди, така че не бихме могли да говорим за забавяне, подчерта Граматиков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
2
 
! Отговори
запознат с 112 преди 10 години
Защо не коментирате, г-н Граматиков средно за колко време операторите от 112 разговарят с обаждащия се, преди за милисекунди да изпратят по електронен път инцидента до съответната спешна служба? Или това не е важно за Вас и не Ви касае, защото на топа са други-съответните спешни служби. Лично аз съм се обаждал и засичал време-разговора ми с Ваш оператор е 3-4 минути, а уж трябваше да ни свързват веднага на конферентен разговор с медицинско лице, когато проблема е здравен. Не лъжете по медиите...
3
1
 
2
 
! Отговори
ГражданинътКарбовски преди 10 години
Аааа хе хе хе хе......... 22 милиона обаждания от които МИНИМУМ 11 милиона са завършили почти сигурно с здрави ПОПРЪЖНИ за прилежащите към този номер - "БЪРЗА ПОМОЩ" ( Кое и е по точно БЪРЗОТО...... ако може някой да ми обясни?..... ) и Народната Милиция...... :) ;) :) ;) !!! ........... Но какво ли в това подобие на Държава ни е наред,че това да бъде? :).............
2
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Два пъти ми се е налагало да звъня на 112 и двата пъти след 5 минути обяснения ме прехвърляха към близкото районно да обяснявам и там! Пълна загуба на време!
1
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
докато те свържат с полицията и може да викат попа! преди си беше по таман.