Когато доставяме полезните за мозъка хранителни вещества, можем да подпомогнем функцията му. Това се постига и по естествен път - чрез хранителния режим. Ето кои са храните, с които следва да го обогатим.
Сьомга
В тази риба се съдържат изключително високи нива омега-3 мастни киселини, които подпомагат здравето на мозъка. Тези полезни мазнини не се формират в организма, затова е много важно да се набавят чрез хранителния режим.
Според изследователи от Медицинския център към университета на Мериленд в САЩ омега-3 мастни киселини намаляват възпаленията, понижават риска от развитие на сърдечносъдово заболяване. В допълнение, те са от полза и за подобряване на паметта, както и в случаите на депресия.
Зехтин
През 2015 г. американски изследователи създават хранителен режим, чиято цел е да намали риска от развитие на болест на Алцхаймер наполовина. Диетата включва множество храни, вдъхновени от средиземноморската диета, които са от полза за здравето на сърцето. За тях има данни, че намаляват и опасността от развитие на болест на Алцхаймер сред по-възрастните пациенти.
Зехтинът екстра върджин е в основата на този хранителен режим, а тези му качества се дължат на изобилието от полифеноли в него. Според данни на изследвания мощните антиоксиданти имат благоприятно въздействие върху процесите, свързани с научаване на нова информация, и паметта. Те имат и потенциала да обърнат уврежданията в мозъка.
Къдраво зеле и спанак
Консумацията на зеленолистни зеленчуци се свързва с понижени нива на когнитивен упадък, а къдравото зеле и спанакът са сред зеленчуците с най-мощни свойства срещу остаряването.
В тях се откриват фолиева киселина и витамин B6 – два витамина, които защитават мозъка. В данните на проучване от 2013 г. се описва как добавките витамин B могат да забавят свиването на областта в мозъка, което е свързано с болест на Алцхаймер.
В къдравото зеле се съдържат и 45 различни флавоноиди, които имат противовъзпалителни и антиоксидантни свойства.
Повече полезна информация може да намерите в рубриката „Хранене“ на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Централна емисия
Проституция, трафик на хора: Трима мъже от престъпната група в Новачене остават в ареста
Александра Начева след медала в Бирмингам: "В най-добрата форма съм в живота си"
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци
Идват резки обрати на времето