Мобилни оператори пак правят проблеми с подновени договори

Търговци спекулират с разпоредбите за сроковете
Обновена: 6 мар 2012 19:45 | 6 мар 2012 19:44, Миглена Иванова
76
Мобилни оператори пак правят проблеми с подновени договори
Снимка: архив, Reuters

Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори въпреки промените в закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година, съобщи bTV.

Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.

Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.

Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.

Още по темата

От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.

“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.

Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.

Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още по темата: мобилни оператори
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
време е и на онея *** с жив tv да подменят аналоговите приемници с hd такива , но без нов договор
44
1
 
35
 
! Отговори
БГто преди 12 години
На мен ако ми направят такьв номер,ще искам да го напишат черно на бяло с подпис, и направо при прокурора. Все те са умните а ния тьпаците
43
0
 
5
 
! Отговори
Цецо Пиронкин преди 12 години
Мачкай,Гришо!
42
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
само 70 жалби? а колко има които не са подали жалба.При мен се случи същото и такива раправии бяха в мтел.Накрая се съгласиха да ми прекратят договора,един вид като отстъпка за лоялен клиен,които са пълни глупости.....
41
0
 
26
 
! Отговори
Смут преди 12 години
Само да не си го помислят да ми кажат,че дължа нещо.Ще си платят и разноските на адвоката ми.
40
1
 
16
 
! Отговори
5552 преди 12 години
Като стана на въпрос за мобилния Интернет.Много съм щастлив от това, че не се подведох при ужасяващо агресивното поведение на служителите в един бизнес център на Красно село."Викайте техниците от досегашния ви оператор да си обират крушите и това е. Какво като си на договор? Могат ли да ти вземат парите насила?"Това прозвуча от устата на поредния лъснат и изгладен служител.А аз съм доволен от доставчика си и ми предлага 2 пъти по-висока скорост и 2 пъти повече ТВ.Това не е професионално!!!
39
0
 
40
 
! Отговори
Мавродиев преди 12 години
За бога хора, всички монополи разбират само от едно: МАСОВ БОЙКОТ! Само така ще се справим, трябва да сме задружни. Вижте в Гърция как са свалили цените на картофите на половина. Директно от производителя на крайния клиент. Заобикалят магазините и веднага цените на 1/2!
38
0
 
33
 
! Отговори
dragunov7.62 преди 12 години
Всеки пише "нашите оператори " да но те не са наши български , те са собственост на западни фирми също така оператори , но в България си правят каквото си искат защото знаят че нищо и никой не може да им направи нищо , законите калпави глобите мижави , и те си разиграват абонатите както си искат , будали има колкото си искаш. С носталгия ще си спомняме за БТК и техните жични телефони.
37
0
 
11
 
! Отговори
лудия преди 12 години
sestrami q izlygaha ot m tel da prepodpi6e na poniska tarifa za da ne se podnovi avtomati4no.
36
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
да им го ....
35
0
 
30
 
! Отговори
5552 преди 12 години
Днес какво ми се случи.Спирах карта при единия оператор, договорът ми изтече този месец. Предполагам че и при другите оператори е така.Първо ми обясняваха, че договорът се е подновил, не им мина номера, защото знам че не е.После звъня на някакъв номер за код за спиране, там "случайно" 3 пъти прекъсна връзката.После ми предлагаха да мина на предплатена услуга, само и само да запазя номера, който много добре си знам, че не ползвам.Новият номер е да се принуди клиента да запази картата!
34
0
 
15
 
! Отговори
до 36 преди 12 години
Смени дилъра ! Пробвал ли си да минеш на по-нисък план преди изтичане на договора ?
33
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не мога повече да ПЛАЩАМ. Шефа ми като ми дава заплатата се държи като че ли ми дава милостиня. Аз като си плащам сметките тъпите маникюри по гишетата се държат като че ли те ми дават милостиня. Мачкат те отвсякъде. Народ без достойнство и сила. Живее да плаща и да пие ракия. Това е управленската тактика явно.
32
33
 
3
 
! Отговори
2 преди 12 години
ГОлямо мрънкане за тия договори......В всеки един момент като се обадиш на оператор ше ти каже кога ти изтича договора......това че въпросния *** не му стига акъла да го направи си е негов проблем.Договора се подновява за 12 месеца и можеш да го променяш по всякакъв начин....Ако ти е била 50 лв таксата можеш да я направиш на 5 лв.....
31
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На мен ми звъняха докато не почнах да псувам и не им казах ,че ще им пратя глутница адвокати да ги съдят за тормоз .От тогава ,не съм чул гласче да ми плямпа за оферти и договори .
30
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
кой е луд да има мобилен, вие сами се натискате пък после реветеаз съм със служебен, лични пари никога няма да дам
29
0
 
32
 
! Отговори
godzibg преди 12 години
интересно е да се види отстрани , дали има поне по едно направление, по което българина да не е цакан. Токът от 20 лева стана 80, навсякъде си вдигат таксите , от няколко дни пък и с яйцата ще ни цакат нереално , а като добавим и от градския транспорт допълнителното им желание да ни цакат с махането на 1 ,2 линии картите, това че ни лишиха и от Витоша..... Мобилните оператори поне са стари познайници знаем ги какви са ***...
28
1
 
26
 
! Отговори
Мтел служител преди 12 години
Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.Това го казваме ние,защото трябва да си хванем таргета.Не го казват компаниите а служителите в офисите.Аз го правя.....
27
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Обаждат се всеки ден на майка ми и я тормозят да си била подновила договора за още една година. Жената е на 70 год. Писнало и и им казала да се обадят по мобилния на Господ защото на нейната възраст от него зависи дали ще има още една година време да им плаща на акулите. И те я оставили на мира. Извода ми е : Браво на мама ! Щом те ме *** и аз ще ги ***, има как... и на мене ми писна
26
3
 
23
 
! Отговори
Боко и Дянков преди 12 години
Станишев, Царя и Костов носят колективна вина за тази поро4на практика.