Всяка втора кола у нас е над 20 години: Кои са най-караните автомобили у нас?

38% от колите у нас са на германски марки
17 апр 2023 15:00, Нели Христова
128
Всяка втора кола у нас е над 20 години: Кои са най-караните автомобили у нас?
Снимка: БГНЕС

Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia прави всяка пролет на база регистрите на МВР.

38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes

Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.

Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%),  и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
2
 
12
 
! Отговори
Сук преди 4 месеца
При закупуването на автомобил има едно неписано правило, което и в Германия и в България се спазва. Правилото е стойността на автомобила ви да не превишава шест нетни месечни заплати. Затова там работника кара Опел, а директора на банката Мерцедес. А с шест месечни нетни заплати в БГ знаете какво може да си купите. Вижда се и по пътищата какво се движи.
103
15
 
3
 
! Отговори
Някой преди 4 месеца
После се чудим защо българина не харесва електромобилите. Като не вижда по далече от носа си и нищо ново не възприема. Да "гроздето е кисело".
102
11
 
5
 
! Отговори
Ox.. преди 4 месеца
Незнам ,ама няма нищо по хубаво от новата кола. Караш и пееш. Веднъж стане ли на 5 години....си е кадхър.
101
17
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Купувайте си УАЗ Патриот производство 2023. Без функции за хора с нетрадиционна ориентация - без АБС, без въздушни възглавници, без климатик. Синхронизаторите на скоростната кутия са технология от 70те защото от горна на долна предавка се сменя с два пъти натискане на съединителя и подаване на газ. Всичко това за 40 хиляди лева. Търсене в Ютуб УАЗ Патриот на канала Клубный сервис. Който разбира на УАЗ се спира.
100
12
 
10
 
! Отговори
Хохо преди 5 месеца
Най-изгодно е да купиш кола на 6-7 години. Първите 5г. всички коли се поддържат в оторизиран сервиз, и след това ако колата е минала и поне едно основно сервизиране, - ремъци , съединител, спирачки и т н., следващите 5-6год. само караш, без кой знае каква поддръжка.
99
2
 
34
 
! Отговори
Някой преди 5 месеца
И да питам защо трябва да плащам по високи данъци,шото съм замърсявал!!!като стои пред сградата ли замърсявам,минавам 100км максимум за 5месеца,как замърсявам питам!Минал съм 40хил км за 14 години!На всеки преглед записват километрите,защо трябва да плащам повече след като не замърсявам?Закони за кокошки,това е истината,корупция навред!
98
1
 
29
 
! Отговори
Някой преди 5 месеца
Сегашните коли и 10 години не могат да изкарат,как да си купуваме нови на всеки 10год с тия заплатки в България,господа!?Донори ли да ставаме,какво предлагате?По голямата част от хората да нямат достъп до кола при тия условия,това ли казвате с тая нелепа статия!?
97
0
 
24
 
! Отговори
Някой преди 5 месеца
Да,Предпочитам да си стегна старата кошница,щото ми върши работа!Другото е за хора които или имат достатъчно сухо или нямат обаче трябва да греят в обществото!Естествено ,че хората искат или нова или стара барната колица,обаче не всеки може да си я позволи!На мен лично не ми дреме и имам други приоритети!Да не споменавам че от 10години ми е писнало да шофирам и да се движа по тия умрели пътища,пренаситени с ........... ,Определящи се като нещо повече от другите и липса на реална самоценка!
96
2
 
23
 
! Отговори
ZF2 преди 5 месеца
Кола от ръцете на бай-*** обаче е още по-зле.. българин никога не продава колата си. Той се отървава от нея. Ако ще и 3 годишна да е. Това с по-скъпите коли е голяма залъгалка, и кеф заигравка за играчи с мн.пари в джоба.Новите коли са проектирани и създадени като забавление за хора с безумно солидни финанси, а не кяр за здраво бачкащи търсещи надеждност. Honda и Toyota си остават едни корави благодарни машини, особенно по-старите. Българина обаче луд по фукане, особенно за пред жени.
95
2
 
17
 
! Отговори
ZF преди 5 месеца
Новия внос все удряни с криви фуги.Надути цени, без реална история, с измислени сервизни книжки и няколко печата вътре.Като бастуна в багажника и локумите за бабата, карала само до магазина.Старите премиум немски коли, искат солено стягане преди по-сериозен пробег, който после могат без проблем. Обикновенно никой не се занимава, просто ги доизцежда докрай. За едни стягането е инвестиция, за други балкански прагматици това е набутване. Всичките са "перфектно състояние", всъшност реват за стягане
94
2
 
19
 
! Отговори
Съжалявам преди 5 месеца
Ама няма автомобил, който да изкара 10 години без сервиз. Дори и да не го караш.
93
11
 
11
 
! Отговори
Сахар преди 5 месеца
Който иска да си троши нервите и парите да скача на немско на старо.Японските автомобили нямат грешка. Нова Тойота изкарва 10 години без сервиз.
92
9
 
32
 
! Отговори
Едно уточнение преди 5 месеца
Доста голям процент от чисто новите коли са на лизинг и доста са и фирмени. Честно казано в България, аз лично, не бих си купил нова кола. Пътищата не стават, много хора дерат, с гараж или не... Годишно минавам по 60к и карам 15 годишна немска кола от 10 години, която поддържам с оригинални части и премиум гуми. Честно казано предпочитам да дам пари за нови гуми пред боя. Колите след 2010 са доста по-скъпи от колкото струват и са направени така, че да ги караш макс 5г, което не е оферта за тук.
91
12
 
11
 
! Отговори
!!! преди 5 месеца
Предлагам!!! В името на планетата и чистотата на въздуха който дишаме да хвърлим старите си коли за скрап и да си купи нови електрически !!! Как не сте се сетили по рано, *** с вас *** ...
90
18
 
43
 
! Отговори
До номер 90 преди 5 месеца
Притежанието на старо БМВ или Мерцедес говори единствено това, че нямаш пари да бъдеш селянина, който искаш да бъдеш! Просто класика - стара S класа на газ, с десетгодишни гуми, паркирана в тревните площи пред панелката! Приятелски съвет - купи си чисто нов Опел или Пежо като начало, виж колко яко е да притежаваш нов автомобил! После работи здраво, направи си къща за един милион евро и тогава си купи чисто нова S класа! Тогава ще си играч, сега си просто *** с 5 лева в джоба и с кредити!
89
12
 
22
 
! Отговори
Пипи преди 5 месеца
Старите са по здрави от новите помислете първо с главния мозък преди да пишете глупави статий.
88
0
 
11
 
! Отговори
пепи преди 5 месеца
До :) И какво като си мил *** или си бил общ работник в Германия. Статистиката казва - средна възраст на колите в Германия- 10.8 години . А ти кво си видял си е твой проблем.
87
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ама какви автомобили? Карайте тротинетка, яжте насекоми и си сменете пола. Само така ще спасим планетата от климактеричните промени.
86
10
 
17
 
! Отговори
Слава преди 5 месеца
Богу, от доста години мога да си позволя да карам нови автомобили. В смисъл, купувам чисто нова, карам макс до 4г. и половина, продавам я и следващ модел. Карам само Хонда! Но това е лично мнение. Не задължавам никой с нищо!
85
22
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Чисто нова кола си е жива набутвация. Винаги ше взема добра 7-8 годишна от висок клас, отколкото нисък клас чисто нова. Само който не е карал БМВ или Мерцедес може да го сравни с Рено, Опел или Дачия. :-)