Храни, които подпомагат мозъка

Ето какво да включим в хранителния режим
23 дек 2016 19:55, Анна Дантева
5
Храни, които подпомагат мозъка
Източник: Reuters, архив

Когато доставяме полезните за мозъка хранителни вещества, можем да подпомогнем функцията му.  Това се постига и по естествен път - чрез хранителния режим. Ето кои са храните, с които следва да го обогатим.

Сьомга

В тази риба се съдържат изключително високи нива омега-3 мастни киселини, които подпомагат здравето на мозъка. Тези полезни мазнини не се формират в организма, затова е много важно да се набавят чрез хранителния режим. 

Според изследователи от Медицинския център към университета на Мериленд в САЩ омега-3 мастни киселини намаляват възпаленията, понижават риска от развитие на сърдечносъдово заболяване. В допълнение, те са от полза и за подобряване на паметта, както и в случаите на депресия. 

Зехтин

През 2015 г. американски изследователи създават хранителен режим, чиято цел е да намали риска от развитие на болест на Алцхаймер наполовина. Диетата включва множество храни, вдъхновени от средиземноморската диета, които са от полза за здравето на сърцето. За тях има данни, че намаляват и опасността от развитие на болест на Алцхаймер сред по-възрастните пациенти. 

Зехтинът екстра върджин е в основата на този хранителен режим, а тези му качества се дължат на изобилието от полифеноли в него. Според данни на изследвания мощните антиоксиданти имат благоприятно въздействие върху процесите, свързани с научаване на нова информация, и паметта. Те имат и потенциала да обърнат уврежданията в мозъка.

Къдраво зеле и спанак

Консумацията на зеленолистни зеленчуци се свързва с понижени нива на когнитивен упадък, а къдравото зеле и спанакът са сред зеленчуците с най-мощни свойства срещу остаряването. 

В тях се откриват фолиева киселина и витамин B6 – два витамина, които защитават мозъка. В данните на проучване от 2013 г. се описва как добавките витамин B могат да забавят свиването на областта в мозъка, което е свързано с болест на Алцхаймер. 

В къдравото зеле се съдържат и 45 различни флавоноиди, които имат противовъзпалителни и антиоксидантни свойства.

Повече полезна информация може да намерите в рубриката „Хранене“ на Puls.bg


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българина има нужда от тонове от тези храни. Особено в предизборния период.
2
0
 
11
 
! Отговори
Блонди преди 4 години
До 1Уууууу!Дискриминатор!
1
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Храни, които подпомагат мозъка"---И на блондинките ли?