БДЖ купува седем двуетажни влака

Те ще струват около 350 млн. лева
4 апр 2024 21:53, Петър Бойчев
43
БДЖ купува седем двуетажни влака
Снимка БГНЕС

БДЖ ще се сдобие със седем двуетажни влака. Те ще бъдат закупени със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщиха от министерството на транспорта.

Министърът в оставка е подписал решението за избор на изпълнител за доставката на двуетажните влакове. Обществената поръчка е била спечелена от полската фирма "Stadler Polska Sp. z o.o.".

Влаковете ще струват около 350 млн. лева и по договор трябва да бъдат доставени до 26 месеца. Предстои в законоустановените срокове да бъде подписан и договорът с избрания изпълнител.

Паралелно с това започват и преговорите с испанската компания „Patentes Talgo SL" за доставката на 20 push-pull влака, а обществената поръчка за доставка на 35 електрически мотрисни влака предстои да бъде възобновена на етап подаване на оферти.

Седемте двуетажни композиции трябва да са с капацитет от минимум 300 седящи места, а поддръжката им да е за срок от 15 години, предвижда се и обучение на персонал.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
0
 
! Отговори
баба мара преди 1 месец
няма значение на кои етаж си ако стане нещо в началото на тунела няма спасениедали са се съобразили с височината на влака и тунела ще предизвикам смях в залатаама се намираме на балканите от ам самолети как хвърчат врати и прозорци
40
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Как ще минават през тунелите. По-добре не се качвайте на втория етаж
39
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 9 Празни са. Влаковете са празни. Пълнят се само с работници около големите градове- покрай София, Варна, Бургас на разстояние 15-20 кв. По линиите в други части на Бг, на дълги разстояния се клатушкат по 1-2 пътници в купе.
38
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Скоростта на сегашните ни влакове е ограничена не от самите влаковете, а от лошото състояние на железните пътища. Тези нови високи влакове на 2 етажа ще трябва още по-бавно да се вдижат. Всичко е ПиаР и пране на пари. Като не можем да си оправим железопътният транспорт, трябва да направим като сърбите и да поискаме помощ от китайците. Сега китайците са водещи с технологии по инфраструктурни проекти в света.
37
2
 
12
 
! Отговори
Колко е просто преди 1 месец
Решението е допускането на супер модерни частни влакове - нови, чисти, с охрана, с вагон-кафе/ресторант, климатик, интернет и т.н. като те плащат наем на БДЖ за ползване на инфраструктурата.Тогава никога повече няма да се кача на автобус или кола да вися по задръстванията по "магистралите" на Тиквонии
36
4
 
6
 
! Отговори
Мда преди 1 месец
Вагоните че са нов внос от У сраине. Малко ползвани, тук там с некоя дупка от снаряд.
35
2
 
7
 
! Отговори
Мдаа преди 1 месец
Хубави сметки, само дето живота на една нова кола е 5 години, а на един влак поне 30. Обикновено в колата се вози един селтик, т.е. 4 седалки се ползват за 1. Освен това седалката във влака се ползва 24/7. Така че реално една жп седалка излиза много по-евтино. Друг е въпроса дали тази цена на поръчката е реална. Железопътния транспорт е екологичен, а скоро поне до морето и много по-бърз - за 3 часа ще се стига по новото трасе. Остава да се контролират римляни и клошове да не се возят без билети.
34
2
 
7
 
! Отговори
ТУНЕЛЪТ преди 1 месец
ЩЕ ИМ БЪДЕ ТЕСНИЧКО В МЕН!!!...
33
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Един танк струва средно 5 млн а ние вземаме вагон за 50 млн. Цирка е пълен.
32
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е поне цикламените ще се возят в нови влакове, нищо че пак ще са без билети, ще викат и ще открднат каквото може.
31
4
 
7
 
! Отговори
Гиб Мелсън преди 1 месец
50 милиона лева за един влак с 300 седалки ми се вижда малко скъпичко. Дори да е на пет етажа влака. 50 милиона делено на 300 седалки= 166 бона едната седалка. Ако правителството купи вместо тези влакове нови коли по 50 бона и ги раздаде на населението като подаръци, тогава 50 бона делено на 5 седалки = 10 бона едната седалка. Тоест чисто новите коли за по 50 бона едната ще излязат 16 пъти по евтино отколкото тези скъпи влакове. Освен това 350 милиона са 7 хиляди нови коли по 50 бона едната.
30
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Леле и кой че патуват с тях,пенсионерите ли ,те не могат да се качат на старите 50 годишни вагини ,защото са високи стъпала и съм виждал как падат ,та с двуетажните ,много наивни от БДЖ)
29
0
 
6
 
! Отговори
Не разбрах седем преди 1 месец
влака или седем ж.п. вагона? В цялата статия никъде не пише от колко вагона се състои един влак? Оправете си пинятията в редакцията!
28
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В петък минах през Централна гара София. Пълно мъртвило. Един мотрисен влак тръгна за Дупница - три вагона с по 5 човека вътре. Не могат да покрият разходите за заплатата на машиниста и кондуктора.
27
5
 
14
 
! Отговори
бай Спас преди 1 месец
Едно време, при бай Тошо какви вагон-ресторанти имаше. Чудо.
26
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Индонезия е 300 милиона. Какъв влак стрела за 50 човека пътникопоток? Кога ще се изплати? Мисли бе функционален неграмотнико.
25
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А защо не купят два седеметажни влака?
24
5
 
12
 
! Отговори
Модернистичен тип преди 1 месец
И аз съм фен на влаковете, ама линия като Царева ливада - Габрово е наложително да бъде незабавно преустановена поради нищожната си скорост и огромни и безсмислени разходи и заменена с автобусна връзка!
23
3
 
17
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Шарлатани в акция.Министър в оставка подписва договор за 350 млн.
22
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
50 млн средно на вагон....добра сделка!