Астрономи: Слънцето вероятно е източник на вода на Земята

Предполагаше се, че водата е дошла на Земята от астероиди от клас C
5 дек 2021 23:00, Ния Христова
Астрономи: Слънцето вероятно е източник на вода на Земята
Снимка: БГНЕС
Астрономи от Университета Къртин в Австралия откриха, че Слънцето вероятно е източник на вода на Земята и други обекти в Слънчевата система. Резултатите от научната работа предполагат, че астронавтите могат да получат вода от астероиди и лунни скали в случай на пилотирано кацане на Луната.

Това се съобщава в статия, публикувана в списание Nature Astronomy, цитирано от БГНЕС.

Изследователите открили още, че слънчевият вятър, който е изграден от заредени частици (главно водородни йони), създава вода на повърхността на прахови частици върху астероиди, които са ударили Земята в първите дни на Слънчевата система.

Първоначалните предположения бяха, че водата е дошла на Земята благодарение на астероиди от клас C (тъмни въглеродни обекти). Изотопният анализ обаче показа съществуването на друг, неотчетен досега източник.

Учените анализираха проби от астероида от клас С Итокава. Тези проби са били събрани от японската космическа сонда Хаябуса и донесени на Земята през 2010 година.

Изследвания показали, че праховите частици на астероида съдържат водни молекули, което обикновено отговаря на 20 литра за всеки кубичен метър скала.

Според изследователите подобен процес на химическо изпаряване може да се случи не само на астероиди, но и на по-големи космически тела, включително на Луната.

¶¶¶>До39 преди 1 месец
"Науката е пълен абсурд." каза високоинтелигеният многознайко пишейки на своят телефон/компютър който пак същият високо интелигентен беше откъснал от близката градина в чудни дървета раждащи телефони и компютъри.

Науката е пълен абсурд. А вие си вервайте, че ваксините спасяват животи. Нема лошо. Да не се окаже в един момент, че земята наистина е плоска? И че във ваксините наистина има графен оксид и сте чипирани, понеже водата иде от слънцето. Нищо не се знае. нАука.

До Ще се науча: - Кви работи прикааш уе тарт?

До ПроСоТо - Всички идеи и хипотези за тебе са смешни, защото си някак си по-мъдър от останалите, ама като ти чета коментарите си подредния панелен мъдрец, дето освен да прави чупки, да се оплаква и да плюе след фактите, друго не може.

дедо ми преди 1 месец
А доцент Мангъров какво казва по въпроса? Неговото мнение е важно за много българи.Той би ли изпил една чаша вода, направена от слънчевия вятър?

ПроСоТо преди 1 месец
Що се отнася до НАСА,..просто трябва да е сляп човек ,за да не види СЪЧИНЕНИЯТА,които ни пробутват!..Погледнете снимката!..НА ХИЛЯДИ километри в тъмната част, се "виждат" ПОДРОБНОСТИ от континента!...Па и турили една "звезда" и една комета ,за "по-достоверно"..Сто пъти ви обърнах внимание:.ВСИЧКО,..или ПОЧТИ всичко,което НАСА поднася на "широката публика," си е чиста проба КОМПЮТЪРНА АНИМАЦИЯ..Не ги обвинявам..Те си следват интересите...Просто ми е малко обидно..

ПроСоТо преди 1 месец
Мда,по-рано подмятаха хипотезата,че водата била дошла на Земята от..КОМЕТИТЕ..След като стана смешна тая идея,имайки предвид количеството вода по повърхността И ПОД повърхността и колко вода може да донесе една комета,сега намесват и астероидите..Мисля че е много глупаво да се обясняват нещата с..ХИПОТЕЗИ..По-добре е да заявят:-"В момента не е ясно от къде е дошла водата на Земята",и толкова..Нема да им падне реномето..А ако искат да са воистина "сериозни",да питат некой "ясновидец",или.."контак

Тъпан преди 1 месец
Теорията за произхода на водата на Земята от астероиди издишаше от самото начало, първо егати бомбардирането трябва да е било за да се получи количеството, което е в момента, освен това водата е била много повече преди. И другият аргумент - а откъде е дошла водата (ледът) на астероидите, а?

СлучАен гражданин преди 1 месец
.... Астрономи с мераци за щедро държавно финансиране са вероятно основния източник на шОкиращи новини , които после техни колеги без усилие опровергават.

учЕн преди 1 месец
ВОДАТА Е ДОШЛА ОТ МАКЕДОНСКОТО СЛЪНЦЕ!

маке нюз преди 1 месец
това македонците са го установили още преди потопа !

дедо Ташунко преди 1 месец
дрън, дрън.

Нищо не знаем още за света, нищоооо, в началото на кривата на Дъннинг-Крюгер сме, където само си мислим че знаем всичко а знаем всъщност съвсем малко.

кристина преди 1 месец
Бог е съртворил перфектно света.. а ние сме твърде малки да разберем по какъв начин и твърде арогантни да твърдим, че няма Бог..

Мангъропитек преди 1 месец
До АнонименЛед на Луната има..

Ken преди 1 месец
Нищо не разбирам, но е много интересно!

Ние атакистите сме най обмирисалите!

Ако е така защо на луната няма вода?Слънцето грее за всички небесни тела,а луната е отдалечена колкото земята.Поне лед да имаше на нея....

Ще се науча: преди 1 месец
Да спазвам човешките ти права, когато се научиш да спазваш международното, националното и военното законодателство!Защото неспазвайки ги ти погазваш мойте права както и на всичките ми сънародници!Ти не уважаваш моите права, а настоявал аз да уважавам твойте. Не работи така, ако ще е така отменя е всички закони и почва първобитната кланица и когато 7 милиона души казват на 1000 паразита да престанат, а те се правят на интересни ще играе ножа!!!

Albedo 0.39 преди 1 месец