Недостиг на кадри в транспорта, а условията на труд – ужасни!

Шофьорите се оплакват от натоварени графици и разписания
Обновена: 14 фев 2019 11:57 | 14 фев 2019 11:30,
81

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От вчера част от шофьорите на столичния градски транспорт носят жълти жилетки в знак на протест. Те се оплакват от лошите условия на труд и несъобразеното работно време. Протестиращите днес са повече от вчера. В заседанието на транспортната комисия към Столичната община се развихри ожесточен спор между Общината, ГЕРБ, БСП, синдикатите и неправителствени организации.
Още по темата

"Условията са лоши. Борим се за по-достойно заплащане и по-добри условия на труд. Тиражира се, че взимаме много високи заплати – това не е така. Идеята сме подели шофьори от депо "Искър". Нито една партия не стои зад нас политически", обясниха няколко от протестиращите пред камерата на Bulgaria ON AIR.

Шофьорите споделят още, че понякога дори нямат време да отидат до тоалетна.

"Имат основание да протестират. Но не може да се оспори това, че се прави всичко възможно условията им да се подобрят. Постоянно преговаряме с работодатели за увеличение на заплатите. Има много дебати за привличане на млади кадри. В момента има курсове за обучение, последвани от назначаване. Но много малко хора се възползваха. От 30 години съм в градския транспорт. Направиха се невероятни неща", отбеляза Блага Гълъбова, която е от КНСБ и служител на столичния автотранспорт. 

Инспекцията по труда ще проверява часовете, през които се трудят шофьорите на градския транспорт. От организацията "Спаси София" казват, че дружествата се управляват лошо и поискаха оставките на ръководството. Очаква се директорът на софийските тролей Слав Монов и този на трамваите Евгени Ганчев да бъдат изслушани в СО как се управлява градския транспорт и какво е бъдещето му.

В студиото на "България сутрин" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков подчерта, че съществува проблем с недостига на кадри.

"И то сериозен. Последните години се полагат огромни усилия за подобряване на условията на труд и увеличаване на заплатите. 10% отгоре, означава 10 милиона лева повече към бюджета на градския транспорт. Трябва да се търси баланс в харченето на парите на софиянци. Картата за еднократно пътуване поскъпна, но нищо друго. Започнаха да се купуват повече дългосрочни карти, а това доведе до повече приходи", посочи той. 

Според общинския съветник от БСП Борис Цветков има по-голям недостиг на кадри от преди.

"Независимо от усилията, много малко хора кандидатстват за работа. Проблемът не е липсата на чиновнически апарат, а на шофьорите. Може първо техните заплати да се увеличат с 20%, и след това на останалите. Трябва да се балансира системата. Част от пътниците на столичния транспорт се върнаха към автомобилите си. Не им е изгодно да чакат", категоричен бе Цветков.

.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Никой не те кара насила да работиш ИТ."Той го работи, защото МОЖЕ!Като е толкова лесно, отиди ти да станеш ИТ. Какво завиждаш само?
40
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 40И ти плащат извънредния труд.А на работещите никой не им плаща за извънреден труд.Темата не е за ИТ.Публикувайте си статия за ИТ сектора и там се оплаквайте от извънредния ви труд!
39
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемите са, че масово не им се работи, груби, арогантни и некъпaни са. Все някой им е крив, все реват, защо им даваш жълти стотинки или защо им даваш едри пари. Средно положение няма в което да са доволни, освен ако не им дадеш точно - 1лв+50ст+10ст. (Говоря за София.)И хората долу са си го казали много ясно - трудно им е вече да крадат нафта и затова не искат да работят. Или завиждат на ТИР-аджиите, че взимат по 5000 лева заплати, но в същото време искат да са си вкъщи и да набият жена си.
38
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 38Стига сте навирали навсякъде тия програмисти и инженери! Вече сте досадни с това ИТ и инженери. По цял ден в сайта ИТ и инженери! Кога работите, бе! Като ти е много тежка работата, отивай шофьор, строител или шивачка, да видиш как ще ти "олекне"! Никой не те кара насила да работиш ИТ.
37
3
 
14
 
! Отговори
Шофер преди 5 години
шоферите станаха програмисти и ит-специалисти и сега няма кой да вози.
36
12
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Програмист съм, близо 4 години преди 21:30 не съм си тръгвал от работа! А съм започвал в 08:00 сутринта. С половин час обедна почивка!
35
1
 
18
 
! Отговори
не се наядоха преди 5 години
Извънредният труд от 150 часа годишно работодателите си го "вземат" от работника за няколко месеца. За година положеният извънреден труд е много повече от 150 часа. Синдикати и Инспекцията по труда го знаят, но мълчат. Сега искат да узаконят 300 часа годишно извънреден труд. Някой консултира ли се с лекари, психолози и трудова медицина, посилно ли е да се работи по толкова много? До какво ще доведе това ненормално работене? Хората не са машини, ще умират на работа.
34
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 35Като е много лесно да въртиш геврека, що не се хванеш ти да го въртиш?Стоиш на бюро по цял ден, клатиш си краката, чоплиш си носа и чакаш да стане 16:30 часа, за да си тръгнеш. Събота и неделя се чудиш къде да отидеш за релакс, а през това време хората работят яко. И се мислиш за нещо голямо. Но не си. Просто си се оправил с роднинство или партийно членство. Не с кадърност или образованост.
33
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навсякъде условията на труд са ужасни, навсякъде не се спазва раб. време, навсякъде отношението на управата към работниците е тормоз, издевателства, унижения, обиди и изнудване. После управата твърди, че хората доброволно работели извънредно.Инспекцията по труда е проформа. Ще наложи някаква глоба, която е нищожна в сравнение с печалбата от извънредния труд. Шефовете ще платят глобата и ще продължат по старому. Кучетата си лаят, керванът си върви. Синдикатите къде са?!
32
12
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кадри има, други са проблемите. Плюс това заплатата на един шофьор е сравнима със заплатата на един инженер. (Вярно има инженери с повече късмет, с опит и стаж, които се котират и 5 пъти по-добре, но това е друга тема.)Не е ясно какви точно са проблемите на един неук българин. Иска 5000 лева заплата за да върти геврека. Ами да, наистина вози хора и би трябвало да отговаря за животите им, но и това което получава като заплата не е малко, сравнено с друга работа. Да ходи на нивата да копа тогава.
31
3
 
14
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До чиновникАко им давахте нормални заплати нямаше да крадат.Пак впрягаш каруцата пред коня като типичен чиновник
30
17
 
26
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
Шофьорите от градския транспорт рязко намаляха, откакто стана невъзможно да крадат нафта. По същата причина и в БДЖ са закъсали за машинисти. Във всеки бранш, където не може да се краде, има недостиг на кадри. Простолюдието нямате нагласата да си изкарвате парите с труд, а постоянно търсите нещо да откраднете и да въртите далавери.
29
3
 
9
 
! Отговори
V преди 5 години
Много са ниски изискванията на кат към мафията герб ,а към народа огромни ;) Що тъй ? Това не е ли опасно ??? Или може да стават катастрофи ,ако ги правят правилните хора от гербавата община
28
17
 
7
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 5 години
Много трудно от градския транспорт да се преквалифицираш на тираджия. Който иска да взима по 5000 лв нето (чисто) като тираджия за Европа да отиде в job bg и да кандидатсва. Фирмата , в която работя предалага и категория. Плаща за всичко. Фирмата е Акционерно Дружество с капитал - милиони евра. До нас има още 10 такива фирми и всички търся и заплатите не слизат под 4000 лв чисто.ако не вярвате отвори *** bg обявите седят с месеци
27
11
 
16
 
! Отговори
Старият машинист преди 5 години
ПО ВРЕМЕТО на СОЦА нямахме право да протестираме.Работехме денонощно, седем дни в седмицата, делник и празник.При норма часове за месеца 208 часа, всеки месец правехме допълнително от 70 до 100 часа извънреден труд.За да получиш 2 дни почивка, трябваше да се молиш на нарядчика. Той правеше разписанието ден за ден и едва в 5 ч. следобед разбирахме кой кога трябва да се яви на работа в следващото денонощие от 0,00 до 23,59 ч.. Месечен график нямаше.ДАНО колегите от Гр. транспорт да успеят!
26
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има и други проблеми освен финансовите за решаване.Например липсата на тоалетни по спирките или липсата ни химическа тоалетна в автобуса.
25
3
 
7
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 5 години
И ДА ЦЪКАШ ПО ЦЯЛ ДЕН МИНУСИ... *** В JOB BG И ВИЖ С ОЧИТЕ СИ, ЧЕ СЕ ТЪРСЯТ БЛИЗО 50 МЕЖДУНАРОДНИ ШОФЬОРИ И ЗАПЛАТА ПО 4000К НЯМА.ПОКАЖИ МИ В МЕДИЦИНСКИЯ КЪДЕ ИМА ОБЯВА ЗА ЛЕКАР СЪС ЗАПЛАТА 5000 ЛВ. В БГ БОЛНИЦА ИЛИ БГ ЧАСТНА КЛИНИКА.
24
3
 
8
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
До Ф.С.В.Колкото и да се оправдаваш, пак си оставаш неграмотен. А неграмотниците, както сам си знаеш, ви таковат, кой както си иска.
23
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До IBM FAKE NEWSТова може да са били обяви за каране на тир.
22
1
 
14
 
! Отговори
pa преди 5 години
ШОФЬОР ЗА ЕВРОПА СЪС ЗАПЛАТА 3000 ЛВ НЯМА ДА НАМЕРИШ. ПРОБВАЙ!