Всеки трети кара със зимни гуми, а е опасно

Рисково е колкото да караш с летни през зимата, обяснява рали шампион
Обновена: 26 юни 2018 09:06 | 26 юни 2018 08:35, Петя Славова
73

Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.
Още по темата

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната.

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А пролетта, когато сутринта е 4-5 градуса, а следобяд е 20, какво правим ? Сменяме гуми като стигнем до работа, после сменяме гуми, като се приберем от работа ?
31
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че то от доста години вече, като си купиш зимни гуми, последните са маркирани M+S т.е. всесезонни. Това че има снежинка в триъгълничето не означава, че са непременно само зимни.
30
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важното е *** да кара дърто БВМ Х5 и немска кола фолксваген, че е със зимни гуми няма никакво значение! Може да излезе на кръчма ида опука 300 лв за една вечер, ама е патрон, защо да си купи нови гуми след като може и *** втора употреба за по 30-35 лв ( само на 2 години са, нищо, че са на 80 000км) или да си кара със зимните ( пак втора употреба само на 5 години са)Гледам тук пълно с разбирачи по каучука, дано никога не разберат как е спирачния път и какви са качествата на з. гума лете!
29
8
 
16
 
! Отговори
Бръчков преди 5 години
Пълни глупости. Жалка комерсиална статия. А видинките какви бяха...
28
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дайте да изчислим. Гумите имат пробег около 55 000км. За пет зими или пет лета едни зимни или летни гуми не могат да се износят, но гумата губи качества става много твърда и трябва да се махне- т.е. изхвърляме пари. Ако питате производителите на гуми за тях е най-удобно да ни продават 4 комплекта гуми- за всеки сезон , оправдавайки се със структурата на гумите. Аз над 20г. карам със зимни гуми и нямам проблеми.
27
9
 
7
 
! Отговори
onq bez konq преди 5 години
До АнонименТова, че ти караш със зимни гуми през лятото означава ли, че всички трябва да го правим и че е правилно? Аз пък карам със зимни зимата и с летни лятото и също нямам проблеми - кой е по-прав в тоя случай? Един компл. зимни гуми среден клас 205/55/16 струват 600 лв. Летните в тозиразмер са 400-500. И двата комплекта карат 3 сезона (3 години). Сметката показва около 350 лв .на година за гуми, които са адекватни и подходящи според сезона. На теб колко ти излиза всяка зима новата гума?
26
12
 
11
 
! Отговори
аз преди 5 години
До ВеселинАбе след като всеки втори се осигурява на минимална, какво прави в кола. КОЛАТА не е конституционно право. Като нямаш пари, няма да караш. Има 100 вида друг транспорт.
25
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз карам постоянно със зимни гуми. Преди всяка зима купувам нови и лятото ги доизносвам. Накрая ги изхвърлям с около три милиметра протектор. По този начин съм изкарал вече над 500 хил. километра без проблеми и така ще си продължавам.
24
4
 
21
 
! Отговори
az преди 5 години
Напишете нещо и за качеството на асфалта.Този,гладкия,дето му се радват при дъжд става на стъкло. Асфалтът трябва да е на едри камъчета,между които се оттича водата.Обаче на мутрите им шумял.
23
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този не знае ли къде се намира , че взел да рекламира да слагаме правилните гуми- балканецът ако може и на 3 гуми ще кара , само и само дя не се набута.
22
5
 
18
 
! Отговори
Веселин преди 5 години
Абе шампионе всеки 2ри се осигурява на минимална работна заплата -с такива доходи е геройство подържането на МЛСАз съм водач с над милион км опит ако спазват закона и ограниченията ОПАСНОСТ НЯМА
21
10
 
32
 
! Отговори
Пепе преди 5 години
Щом не можете да си позволите АДЕКВАТНИТЕ, за ситуацията гуми, къде сте тръгнали?Някакъв с изпушило БМВ "наказвал" другите на пътя, но няма пари за читави гуми и слага нафта за 10лв в резервоара.По-добре карай малка и евтина кола, но я обслужвай КАЧЕСТВЕНО. Знам, че 90% от Гaньoвците няма да разбрат какво пиша, но какво да се прави!
20
3
 
9
 
! Отговори
БАЙ ХОЙ преди 5 години
Мили родни недоучили писачи , ще направите ли разлика : " Царят заповяда да обесят ВСЕКИ ТРЕТИ от пленниците !" и "Царят заповяда да обесят една трета от пленниците !" Ако не , дебата е безсмислен !
19
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има всесезонни гуми, но не са за Бг, защото тук температурните разлики са доста големи-20 зимата и +40 лятото , а това че на половината от шофьорите им е през оная е широко известно
18
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Карането със зимни гуми през лятото е по-безопасно от карането с летни. Просто много се износват. Който може да си го позволи знае. Друг е въпросът че карани лятото се втвърдяват и са кофти за зимата. Стават " летни". Решението е два комплекта джанти. Така няма монтаж, демонтаж, който също е кофти за гумите.
17
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе тоя "шампион" да каже как е да караш с ***, защото с такива хич не спира автомобила. Какво пречи отзад през лятото да са ти зимните гуми. Е, ако караш с 160 по виражите, това е друго. Ако си караш нормално с 90-110 няма проблем.
16
12
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разбирач, явно сега е на хранилка на някой вносител на гуми. Скоро ще започне да но убеждава,че трябва да караме пролетта с пролетни гуми а есента със зимни.Иначе е мноооого опасно. А ако може горивото да е ЕКО и ГО да е поне 1000л;в за да има ползла от нея. Да не говорим, че в целият този шум, се включват и журналистите на хранилка, понеже все пак и те хляб ядат, а и салам.А на народа не му пука, взима си шапката и бега извън България, където никой не им дава акъл за глупости.
15
0
 
6
 
! Отговори
Каруцар преди 5 години
до Жо:Ех как ще ти го наЖокам!
14
6
 
34
 
! Отговори
Личен опит преди 5 години
Кажете му на измисления ШАМПИОН ,че е по-добре със зимни непързалящи се гуми ,отколкото със пластмасови ЛЕТНИ като шейна!
13
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Скоро ни облъчваха застрахователите за ГО, сега гумаджиите, утре вече не знаем кой ще е но е ежедневно с малки почивки. Опасно е господа в този век човек да е безработен, беден, с ниски доходи, полуздрав и пр. та до зимните гуми упряхте. 80% от народа е почти на ръба, ток, вода, храна, лекарства, данъци и пр. По добре със зимна гума през лятата отколкото с летна през зимата.