Все по-често пътуваме до морето с непознати, вместо с междуградски транспорт

Около 1200 на ден използват уговорени споделени пътувания
25 авг 2021 07:30, Петя Славова
22
Все по-често пътуваме до морето с непознати, вместо с междуградски транспорт
Снимка: БГНЕС

Близо 1200 на ден се уговарят да пътуват между градовете и до морето през социалните мрежи,предава "Телеграф".
Ползването на споделен транспорт чрез посредничеството на Facebook групи е във върха си, показва анализ на активността в тях и ръста на броя на членовете им. В тези групи шофьори пускат обява за свободни места в личните си автомобили, а пътници ги заемат, като заплащат необходимото за покриване на разхода за гориво. По този начин има удобство по време на пътуването, както и често по-евтин транспорт. Друга причина е и тревогата от коронавируса, като така социалната изолация е по-голяма.

В най-голямата група за пътуване от столицата до морето, кръстена "Пътуващи Бургас - София и обратно!" от началото на юли с лични автомобили са се извършили над 6000 превоза на пътници, сочи преглед на обявите. Към този момент броят на членовете на групата наближава 75 000, което я прави една от най-големите Facebook групи въобще у нас. Активността в групата е огромна през уикендите, като само за последния неделен ден в нея са уговорени над 600 пътувания. 30 000 души членуват и в група със същата тематика и с разлика в името само в един препинателен знак накрая. Не е ясно колко е реалният брой уникални членове на двете групи, тъй като голяма част от тях се дублират.

В групите за споделено пътуване между големите градове и Варна има около 45 000 души с уговорката, че има дублиране между членовете. Името на най-голямата група по посока Северното ни Черноморие е "Пътуващи между Варна и София" и в нея от началото на юли са се "заварили" около 3500 курса. Никой не знае колко души са прекарани през тях, тъй като уговорката е до 4-ма пътници. Дори и консервативен подход в случая обаче посочва, че общо през всички най-населени групи за морско споделено пътуване на ден пътуват по минимум 1200 души.

Същевременно застой се забелязва в бранша на автобусните превозвачи, които традиционно се "конкурират" с Facebook групите. Въпреки традиционното раздвижване през летния сезон се оказва, че ръстът не е достатъчен, за да възстанови загубите в сектора. "Завишаване на пътникопотока имаме в момента само между големите градове и курортите. Уточнявам, че това е завишаване спрямо кризисната 2020 г., като спрямо 2019 г. няма значителен ръст", заяви за "Телеграф" Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи (КАП). "Заради сезонния си характер тези линии са сравнително населени. Като цяло обаче това не може да компенсира всички останали причини, поради които губим пътници. Ситуацията в бранша е тревожна, тъй като от здравното министерство ясно заявяват, че за предстоящите месеци ще се стремят да намалят населеността на градския и междуградския транспорт, за да ограничат разпространението на вируса. Все по-възможно изглежда и учениците да започнат учебната година дистанционно, което означава, че няма да ползват градски транспорт и това допълнително ще намали работата ни", сподели още Милтенова.

931 700 българи са реализирали туристически пътувания през второто тримесечие на 2021 г. по време на продължаващата епидемична обстановка в страната, сочат данните на Националния статистически институт. Повечето от тях - 93%, са пътували само в страната, 6.1% - само в чужбина, а 0.9% са пътували както в страната, така и в чужбина.

През второто тримесечие на годината най-много са пътували българите на възраст 25 - 44 години - 429 100, или 46.1% от всички пътували лица. Във всички възрастови групи преобладава относителният дял на пътуванията в страната, като най-висок е при лицата на възраст 25 - 44 години - 94.7% от пътувалите в тази възрастова група. Делът на пътувалите в чужбина лица на възраст 45 - 64 години е 7.6% от пътувалите в тази възрастова група и е най-голям в сравнение с останалите групи.


22
Още от Коронавирус
2 отделения в областната болница в Благоевград стават COVID
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
1
 
! Отговори
33333333 преди 4 седмици
Който е пътувал 8,5 часа от Пловдив до Шумен с БДЖ ще разбере защо хората пътуват така! Няма никаква свястна връзка м/у Северна и Южна България. Автобуси въобще не пътуват!
20
0
 
2
 
! Отговори
Трактора преди 4 седмици
Кой нормален човек ще се качи на автобус или влак, та за повечето направления няма дори линии. Особено от Южна към Северна България (изклчение София). 3 дена път с камили. Грубо 300 км ако колата е на газ 4 човека си разделят 30-40 лв. И пътя от София до Бургас ти излиза 10 лв. То всеки иска да цоца пари без да предоставя услуга и после се оплакват как няма пътуващи и искат държавата да принуди всеки да се качва на автобус, за да дава сума ти пари и пътува 100999 часа, айде няма нужда.
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ами ще пътуваме, да. С БДЖ (Боже дано стигна жив) ли да пътувам? Дето през ден през два имат инциденти? А закъснение от час го нямат за нищо?
18
1
 
8
 
! Отговори
Стоп и споделено-не преди 4 седмици
Аз приключих с непознатите преди поне 15год. Качих едно младежи, тогава имаше стопаджии и след няколко дена видях, че човекът си "изкопал" дупка в тапицерията на вратата, нямам идея защо. Явно е имал джобно ножче, нокторезачка??
17
9
 
2
 
! Отговори
Против преди 4 седмици
категорично съм против т.н "споделени пътувания". Но и държавата е виновна като е оставила изцяло този бизнес с автобусите да е частен.
16
3
 
4
 
! Отговори
Уйчо преди 4 седмици
До А 8 Тези от първата категория, която споменаваш ги возят тези, които не ги коментират. А втората категория от години се возят в личните си МПС и чат пат качват такива бастунджии като теб, когато им се дочеластри мъжко дупе.
15
3
 
7
 
! Отговори
Уйчо преди 4 седмици
До 7 Качо Ти да не си Качо Чикиджията от Коньовица дето единствен от махалата още кара Москвич?
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Утре тръгвам от Павел баня за София и ще взема една позната, но не за пари, а за компания и нейно улеснение
13
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Добра снимка сте сложили, да се види Фъндъкова какво ни принуждава да дишаме...
12
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
М дааа и четирима непознати без маски в автомобил е по-сигурно от автобус....
11
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
билета София-Бургас е 28 лева. за 4ма с кола излиза по-евтино.
10
0
 
8
 
! Отговори
До А преди 4 седмици
Мечтите са безплатни.
9
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
То да имаше поне приличен междуградски транспорт, да го ползват хората... ама то нито автобусните превози стават нито железопътните...
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Пътувайте както щете бе
7
7
 
20
 
! Отговори
А преди 4 седмици
Така се чукват малки пиченца, от чичаци с убави коли, ако не знаете. Всеки иска тях а не разни вмирисани порове или бабишкери.
6
27
 
16
 
! Отговори
Качо преди 4 седмици
Вземам постоянно София Бургас и обратно по 2 момиченца от групите, рядко им взимам пари. Правя го за компания и ако нещо ми хареса повечко даже и поебвам от време на време. Карам Панамера турбо ЕС и кат видят пичета колата даже ми хидратират и кожения салон със естествен телесен хидратиращ лосион. Дет се вика и за мен и за колата полезно
5
15
 
3
 
! Отговори
кескьосе преди 4 седмици
Доживотен затвор без право на замяна и пълна конфискация на имуществото.
4
4
 
16
 
! Отговори
1-н преди 4 седмици
Всеки да се вози на градски автобус по шест пъти на ден, а на междуградски, над 300 км на посока поне веднъж седмично за да няма недоволни
3
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Проблема е ,че автобусите спират на всяко населено място , веднъж от Несебър до София 10 часа !!! и то без климатик , е ,няма да повторя ! - Всички го правят -вижте им разписанията от морето към София .
2
9
 
10
 
! Отговори
ГРОБАР преди 4 седмици
Ей сега ще кача непознат в колата си .ХАХАХА