Борят трафика в София като вдигат "синя зона" с 300%

Ще имаме също такси за "зелена" и "жълта" зона
16 май 2010 20:22,
164
Борят трафика в София като вдигат "синя зона" с 300%
Снимка: Булфото

От 20 до 25% намаляване на трафика в центъра на София целят промените в правилата за паркиране в града, изготвени от работна група към Столична община (СО).

Положителната промяна ще бъде усетена съществено от софиянци дори при 5% намаление на автомобилния поток, което може да бъде постигнато до есента, ако предложените мерки влязат в сила, смятат експертите.

Изготвеният от работната група "Проект за концепция за зони за организация и контрол на паркирането на територията на Столична община" бе представен официално днес по време на кръгла маса, инициирана от ПГ на общинските съветници на ГЕРБ в Столичния общински съвет.

В търсене на решение на проблема с нарастващия поток от автомобили и недостига на паркоместа в центъра, проектоконцепцията предвижда създаването на три зони за краткотрайно платено паркиране – синя, зелена и жълта.

Те покриват съответно идеалния център, разширения и периферията му. В тях се предлага да действат диференцирани правила, като в синята зона е позволен престой до 2 часа срещу 3 лева на час, в зелената до 3 часа срещу 2 лева на час, а в жълтата до 3 часа срещу 1 лев на час.

Предложените цени подлежат на обсъждане и утвърждаване от СОС. “Тези цени трябва да се разглеждат като инструмент, а не като цел. Нашата цел не е да събираме повече пари, а да подобрим организацията на движението и паркирането в центъра”, категоричен е Марчело Доковски, председател на работната група и съуправител на Център за градска мобилност.

Концепцията предлага и по ключови улици и артерии в града паркирането да бъде изцяло или частично забранено.

За да се стимулира търсенето на транспорт, който не утежнява трафика, са заложени безплатни места за паркирането на велосипеди и мотоциклети в центъра. Няма да се таксуват и електромобилите, което пък е преференция с визия за запазването на екологичния баланс в града.

“Ползването на градския транспорт, особено с перспективите, които дава метрото, е основна алтернатива на ситуацията в момента. Затова ключов момент е изграждането на паркинги до станциите на метрото”, обясни Доковски.

Въпросът за паркирането на живущите в трите зони се предвижда да бъде решен с издаването на винетни стикери. Цената, която ще плащат те, ще бъде до 10 лева на месец.

От СО се аргументираха с резултати от проучване на НЦИОМ, според което 82% от столичани приемат, че т.нар. Синя зона за краткотрайно платено паркиране трябва да остане същата и дори да се разшири.

Само 12% искат да се намали периметърът й. В същото време пълната забрана за паркирането и спирането по основни пътни артерии се подкрепя от 80%, което съвпада с мерките заложени в Концепцията.

Волята на обществото за подобряване на реда и организацията на движение се потвърждава от високия процент на одобрение за мерките срещу нарушителите, като евакуацията с паяк среща 53% привърженици, а блокирането чрез скоба – 74%.

Предложените нови цени за престой на час естествено не се приемат безкритично, но противниците са под половината от всички интервюирани (между 33 и 49% в зависимост за различните зони).

Общо 84% от столичани и 93% от редовно ползващите Синя зона одобряват изграждането на паркинги до метростанциите, което показва, че със създаването на такава алтернатива голяма част от шофьорите няма да навлизат в центъра с автомобилите си.

Изключително силна подкрепа срещат заложените в концепцията предложения за създаване на пешеходни зони в идеалния център (88%), създаване на безплатни места за паркиране на велосипеди (89%) и мотоциклети (76%).

Изследването на НЦИОМ е направено сред 1200 пълнолетни столичани и е регионално представително проучване за Столична община.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


164
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
157
0
 
9
 
! Отговори
Почитател преди 13 години
Няма такава наглост - да вдигнеш с 300% таксата за паркиране при положение, че:1. е криза и безработицата расте2. не е ясно какво си направил с парите, които си събирал досега и за какво си ги харчил (за строителство на нови паркинге не е!)3. не си оправил градския транспорт и хората са принудени да ходят на РАБОТА с леките си коли4. метрото се движи по една права, която обслужва едва 1/5 от софиянци5. самите общинари се смятат за богове и за тях такси за паркиране няма6. нагло пласираш пл
156
0
 
11
 
! Отговори
хаха преди 13 години
Ще сляза от колата и ще се кача на градски транспорт, когато той стане по - евтин, чист, редовен, не е пълен с пътуващи на аванта *** и не бичи чалга от към шофьорското място. И какво ми го спрягат това метро, има пет спирки и радост голяма. Да не говорим, че сутрин и вечер в него е ад, пътуваш натъпкан като сардела. За ходенето с колело на работа - освен да се изсмея друго не ми остава. С тези дупки и изпочупени тротоари ще е живо *** приключение. Правят си експерименти с нас
155
0
 
4
 
! Отговори
До 151 преди 13 години
И там какво ще работим ? Не съм от ромски произход и никой не ми дава даром нищо. Не съм и член на ДПС да ме уреждат по етническа квота. Избора ми е или да работя в някой голям град или да напусна страната. Аз избрах България. Нещо против ?
154
0
 
4
 
! Отговори
:) преди 13 години
до 93 Цюрих е колкото едина седма от населението на София - 300 000 души. Там няма къде да паркираш за повече от 2 часа, т.е. на всеки два часа трябва да ходиш до автомата за ново билетче. Градския им транспорт е предимно от влакове и трамваи /най-евтиния транспорт е железопътния/. Отделно от това ако си с автомобил в града харчиш поне по 30 франка /40 лева/ само за паркиране. А и там малко хора имат автомобили и са предимно по над 10-годишни. Нови почти не се срещат.
153
0
 
8
 
! Отговори
софиянец преди 13 години
Колко хубаво би било да е така, но очите ми видяха друго. А какво ще кажете за каруците. Сигурно и тях не сте ги виждали. И аз обичам своя град, но не мога да си затварям очите пред факта, че е най-окаяната във всяко отношентие европейска столица.
152
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Абсолютни глупости пишете..София все повече и повече се пълни с нови коли,таралясниците отдавна ги няма.
151
0
 
9
 
! Отговори
софиянец преди 13 години
Не бях си идвал в София от доста време и това, което видях по улиците ме втрещи. Градът е пълен с таралясници, които всеки момент ще се разпаднат на пътя. В кварталите гният изпочупени трошки. Такава картинка съм виждал само в една средноазиатска страна. Нима не може да се направи нещо и тези "автомобили" да изчезнат от пътищата. Това със сигурност ще намали трафика.
150
1
 
10
 
! Отговори
ха преди 13 години
Супер, градския транспорт да се натъпче още повече. Първо да направят градския като хората и после да махат колите.
149
0
 
11
 
! Отговори
Daphne преди 13 години
За да се подобри трафика просто трябва да се забрани паркитането по остовните артерии. И към момента на повечето такива пракирането е забранено, но паяците и скобите вършеят само по безумната им синя зона, дебнат за някой дето не си е пуснал смс-чето. А 3 лв на час си е 3 пъти увеличение!Паркиренето трябва да се забрани по основните артерии, да се разреши по вътрешните улици, а такса, дори и голяма, да се взема за действителен паркинг, където такива са построени!
148
1
 
9
 
! Отговори
пенка преди 13 години
1.само не разбрах защо не построи Б.Б. подземни паркинги?2.хората в чужбина инвестират в образованието си или това на децата си->наш *** в коли 3.хората в чужбина имат обществена съвест и лична отговорност към екосистемата в страната си->на наша Ганка съвестта й е в силикона и портофейла на Чичко,а на Чичко -> в обетоване на де що има зеленина по планините и морски пясъки ни правят на луди а ние си гледаме ,,биг брадър,,->хляб и зрелища,колко лесно си ни водят за носа
147
0
 
4
 
! Отговори
Daphne преди 13 години
За да се подобри трафика просто трябва да се забрани паркитането по остовните артерии. И към момента на повечето такива пракирането е забранено, но паяците и скобите вършеят само по безумната им синя зона, дебнат за някой дето не си е пуснал смс-чето. А 3 лв на час си е 3 пъти увеличение!Паркиренето трябва да се забрани по основните артерии, да се разреши по вътрешните улици, а такса, дори и голяма, да се взема за действителен паркинг, където такива са построени!
146
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Трафикът ще се отпуши, ако софиянци се завърнат по родните места.
145
1
 
9
 
! Отговори
lola преди 13 години
Добре, а хората, които сега пътуват с автомобили къде да се насочат? Градския транспорт също издиша, в случай, че общината това не го е забелязала! Дори на началните спирки в Дружба сутрин в 8.30 има правостоящи, а до Плиска и Орлов мост става безумна тъпканица! Оправете градския транспорт, после рисувайте синя, жълта и лилава зона.
144
0
 
3
 
! Отговори
1волак преди 13 години
Абе, ако скок от 1 лв на 2 лв е 100% покачване, но от 1 лв. на 3 лв не е ли покачване с 200%, а не с 300%?
143
1
 
4
 
! Отговори
рт преди 13 години
142, никога няма да стане за всички по удобно с градския транспорт! Точно заради това трябват и икономически стимули! Като искаш много удобно ще плащаш, а тези които ползват друг транспорт ще бъдат поощрени, като пътуват по евтино!
142
1
 
12
 
! Отговори
Бяло знаме преди 13 години
Каквото и да правят няма да се оправят с инвазията от пернишки, дупнишки и т.н. голфове. Тея ни превзеха :)
141
5
 
5
 
! Отговори
123 преди 13 години
Нека си плащат и по крайните квартали тези където са си сложили гаражни клетки по 200лв месечно на половина на служебния абонамент
140
5
 
6
 
! Отговори
сс преди 13 години
Нека си плащат и по крайните квартали тези където са си сложили гаражни клетки по 200лв месечно на половина на служебния абонамент
139
3
 
5
 
! Отговори
сс преди 13 години
Щом в центъра ще се плаща за винетен стикер защо не си плащат на месец по 200лв тези където НЕЗАКОННО си слагат гараж ни клетки по кварталите !!!Даже е ефтино
138
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Факт е, че много хора ползват метрото и слязоха от автомобилите си, но за да се усети трябва и другите станции на метрото да са факт. Тогава по естествен път нещата ще си дойдат на място. Да аз бих ходила с Метро на работа а не с автомобила си, но ако ми е удобно. В момента това не е така.