Защо мозъкът ни е голям, а пенисът – гладък

Еволюционните промени – за да посрещнат нуждите на хората
10 мар 2011 17:20,
Защо мозъкът ни е голям, а пенисът – гладък
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Сексът щеше да е различен, дори и болезнен, ако мъжете не бяха еволюирали и не бяха изгубили малките твърди бодли на пенисите си, които все още са налични върху половите органи на някои примати.

Авторите на проучването от Медицинския институт "Хауърд Хюз" и Станфордския университет са установили, че някои ключови различия – като например по-големите мозъци на хората и липсата на бодли върху пенисите – се дължат на липсващи фрагменти ДНК, отговорни за включването и изключването на гените.

Проучването подкрепя идеята, че гените, които контролират активността на други гени, са изключително важни и че с тях може да се обясни защо хората са толкова различни от другите бозайници.

За целите на изследването специалистите са сравнили генетичния код на човека с този на шимпанзетата – най-близките му сродници, и на други бозайници. Изследователите са открили 510 генни сегмента, които са
налични при шимпанзетата и други бозайници, но липсват при човека. Почти всичките от тези сегменти са регулаторни гени – генетични "ключове", който влияят върху активността на съседни гени.

След това учените са направили компютърен анализ, за да идентифицират изтритите ДНК сегменти, които са били струпани около специфични гени.

"Открихме повече промени, отколкото очаквахме, в близост до гените, участващи в сигнализацията на стероидните хормони, както и известен брой делеции близо до гените, играещи роля в мозъчното развитие", обяснява Дейвид Кингсли от изследователския екип.

Специалистите са открили например, че един от сегментите от ДНК, който е изтрит от човешкия геном, е отговарял за развитието на сензорни мустаци като тези при мишките, както и за развитието на твърди бодли като наличните върху пенисите на много бозайници.

"Хората винаги се изненадват, когато научат, че половите органи на много организми са покрити с подобни образувания", казва Кингсли.

Изследователят обяснява, че тези бодли обикновено се срещат при видове, които се чифтосват бързо - като например шимпанзетата, които се състезават, за да оплодят една или две женски.

Бодлите представляват образувания от кератин - протеина, изграждащ ноктите. Те често са разположени върху сензорни рецептори и учените допускат, че отстраняването им ще удължи копулацията.

При хората загубата на бодлите е спомогнала за удължаването на половия акт и за създаването на моногамни връзки. Друга интересна делеция е била разположена близо до ген, който контролира растежа на мозъчните клетки. Заличаването на този сегмент от ДНК е допринесло за развитието на по-големия мозък при хората.

И двете еволюционни промени вероятно са настъпили, за да посрещнат репродуктивните нужди на хората.

55 до 56 преди 13 години
Не съм глупав, но за съжаление вече не съм много млад и са ми ясни някои неща. Пари се дават за болести, а не да се излекуват хората от тях.А казано по-точно - Важно е пациентът да е по-дълго жив. /ясно защо/

Газибарев преди 13 години
Щото сме мъже... При жените е друго: мозъка е малък, а *** нямат, като цел живот си мечтаят да имат... жалка работа. :)

tmpl преди 13 години
До 55:Хехе, ми щом до сега нищо не се е получавало, дай да замразим проектите и да си оставяме хората да си умират а? Просто говориш глупости!

от 45 до 53 преди 13 години
А къде са резултатите от пръснатите досега пари? Жална им майка на хората с посочените болести, особено на тези с рак. Операции, химиотерапии, много средства и все едно и също години наред. И който преживее - не се знае дали е от "лечението" или просто е до организъм и процесите, които протичат в него.ПРОФИЛАКТИКАТА Е НЕЩО ПО-ВАЖНО! И условията на живот+сериозен контрол над храни, въздух, ел. смог и т.н.

АНУНАКИ !!! За тези които не могат да повярват , че някой дава пари за такива изследвания , само ще кажа да си припомни Планета тв , и всичките пари които се дават за тази простотия !!

tmpl преди 13 години
До 45:Значи смяташ, че отделянето на пари за борбата с "рак, артрит, малария, Алцхаймер, Паркинсон и зараза с вируса ХИВ" е излишно пръскане на пари? По-добре се скрий някъде.

До 36-Пламен преди 13 години
Машала, Пацик, кратко и ясно - без думи!

kato teb li?

Хунвейбин преди 13 години
А при някой мозъкът е гладък, а пенисът - малък. Което не им пречи да се мислят за върха на еволюцията ;-)

не мога да повярвам че дават пари за подобни *** изследвания ....

Аз преди 13 години
Само една опитна жена може да докаже тази теория...всичко друго си е едно предположения!П.С. А ето какво е имал у гащите (бодилче)...жалко!!! :))))))))))))))))))))))

"Авторите на проучването се надяват, че освен физическите различия в човешката еволюция, ще могат да разберат по-добре и някои важни физиологични различия, като например защо хората са податливи на болести като рак, артрит, малария, Алцхаймер, Паркинсон и зараза с вируса ХИВ. Изследването е публикувано в сп. Nature."ЕТО ТАКА СЕ ПОЛУЧАВАТ ЗА ГЛУПОСТИ ПАРИ

на мен пениса мие малък и мозакът гладък

бай хой преди 13 години
на мен па пениса ми е голям, а мозъка - гладък....

. преди 13 години
Така е модерно сега , няма Бог , всичките идваме от маймуните , има само земен живот и патките ни са имали бодли като таралежи , простотии до откат

голямо откритие!

! преди 13 години
От радиация рога да не никнат на оная работа- това е важното!

баш Майстора преди 13 години
Олекна ми от това откритие,сега вече съм спокоен че няма скоро да живея на дърво като маймуните защото патката ми е гладка:))))

Пламен преди 13 години

Глас Народен преди 13 години
Ани, сигурна ли си, че това не са гъбички????