Саймън Хезълдейн е международен лектор и автор на бестселъри в областта на продажбите. Той има магистърска степен по психология, лицензиран НЛП практик е и е дългогодишен член на Асоциацията на професионалните лектори.
На 26 ноември ще бъде отново в България, за да говори по темата Невро-продажби.
Ето какво споделя той за промяната в подхода при продажба и как работи мозъкът на вашите клиенти при вземането на решение за продажба.
Саймън, разкажете ни малко повече за Вас?
Аз съм международен лектор, автор на пет бестселъра и консултант. Живея в английската провинцията с моята съпруга, син и много голямо куче!
Били сте няколко пъти в България. Какво Ви впечатли най-много от нашата страна?
Отношението на българите - по-специално, желанието им да се учат, да растат и да се развиват.
Имаме няколко въпроса, свързани с вашия семинар в София този ноември, посветен на невро-продажбите. Първият от тях е как функционира мозъкът, когато взема решения за покупка, и как да използваме това като наше предимство при продажба?
Неврологията ни показва как функционира мозъкът, когато взимаме решение да направим покупка или не. Едно много важно нещо, върху което да се съсредоточим е, че ако мозъкът се чувства неудобно, е по-малко вероятно да се вземе решение за покупка. Затова е от голямо значение специалистите по продажби да карат своите клиенти да се чувстват спокойно и комфортно преди да им продават.
Бихте ли ни казала как да структурираме нашето съобщение (за продажба), за да се хареса на човешкия мозък и да получим отговор "Да"?
Има три области на мозъка, за които трябва да мислим. Първо е най-примитивната част, която до голяма степен е съсредоточена върху оцеляването. Това е частта, която трябва да накараме да се чувства удобно, както споменах по-рано, тъй като тя е винаги нащрек срещу всичко, което счита за заплаха. И един непознат, като новият специалист по продажби, ще бъде третиран като потенциална заплаха от тази област на мозъка.
На второ място е емоционалната област на мозъка или лимбичната система. На трето - рационалната. Неврологията показва, че 95% от процеса на вземане на решения от човека се осъществява в първите две области и следователно трябва да направим така, че мозъкът да се чувства удобно и добавим емоционален призив към нашите търговски съобщения, за да бъдат успешни.
Какво предимство дава използването на адаптивните продажбени стратегии?
Мозъкът е източникът на личностните характеристики и поведенческия профил у хората, което включва как те предпочитат да получават информация и да вземат решения. Адаптивните продажби позволяват на специалистите по продажби да бъдат в състояние да идентифицират профила на клиента и след това да променят своя подход, за да направят продажбите си по-лесно и успешно. Ще се обясня точно как да направите това по време на моя семинар в София.
Какво е "brain friendly" продажбено съобщение и как да го доставим?
Има редица елементи, за да направите своето продажбено съобщение приятно за мозъка, но две от най-важните неща са:
- да покажете на клиента как това, което продавате, ще му помогне да реши свой проблем
- и как ще достигне до по-успешен и удоволетворяващ резултат.
Кои са типовете поведение, които мозъкът не харесва и ще прекратят продажбата?
Има някои специфични типове, които трябва да се избягват при всеки от четирите основни поведенчески профила и ще разкажа за тях в подробности по време на гостуването си в София. Най-общо трябва да се избегне провал в това да създадете удобство на клиента и откриването на специфичните му нужди.
Често казвате, че трябва да имаме (поне) четири много различни презентации за продажби, ако искаме да успеем. Защо?
На първо място трябва да се адаптирате към четирите основни поведенчески профила и второ - в B2B продажбите говорим за различни купувачи с различни нужди и интереси и трябва да помислите внимателно и за тях. Един главен изпълнителен директор има различни интереси с в сравнение с един оперативен мениджър.
Как да направим себе си запомнящи се, така че клиентите да ни потърсят отново?
Има няколко варианта да направите себе си много запомнящи се, но мощен начин е да се уверите, че показвате на клиента много ясна разлика между сегашното му състояние и по-доброто положение, в което ще бъде след покупката. Покажете им привлекателното бъдеще, добавете някакъв емоционален апел и ще ви запомнят!
Разкажете ни повече за вашата конференция в София на 26 ноември. Какво да очакват посетителите?
На 26 ноември ще поведа хората на пътешествие от самото начало на процеса на продажба през целия път до края, където клиентът казва "да" и дава парите си на тях. Идвам в София, за да споделя силни продажбени техники, основаващи се на неврологията, които ще дадат на посетителите несправедливо предимство пред конкурентите им.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Отчетът на Nvidia очаквано надмина прогнозите на инвеститорите
Wall Street затвори с ръстове в очакване на отчета на Nvidia
Audi планира изцяло нов модел за пазара в САЩ, който ще се изгражда на местно ниво
AI конкурентоспособността изисква радикална промяна в климатичната политика на ЕС
Тръмп в шеговит тон: Ще уволня Бесънт, ако лихвите не бъдат намалени
Експерт: Бюджетните мерки ще засегнат тежко социалните предприятия
На днешния празник не тръгвайте на дълъг път
Хванаха в крачка двама крадци на коли в София
Времето в четвъртък: Топло и ветровито със слаби валежи на места
Хороскоп за всички зодии за 20 ноември: Новини и промени
Регенерираните гуми - достатъчно безопасни ли са
Не ни чака нищо добро след пировата победа над Грузия
Голяма радост в Ливърпул!
Барса към Левандовски: Вече спри да вкарваш!
Хакими е футболист №1 на Африка
Мачовете и спортът по телевизията, днес 20 ноември
От Макларън: Не сме наивни!
Нумерологична прогноза за 20 ноември
Таро карта за 20 ноември, четвъртък
Дневен хороскоп за 20 ноември, четвъртък
5 важни ритуала за Ден на семейството – 21 ноември
Женски хороскоп за декември
Колко още остава до Коледа?
Намалява смъртността и раждаемостта у нас, расте продължителността на живота
Кои са петте най-разпространени мита за климатичните промени?
Тръмп много държи Лукойл да е в американски ръце
Варна се затвърди като целогодишна дестинация, откъде идват най-много туристи?
ЕС с нова идея: Военен Шенген за придвижване на техника в случай на война
Бил Гейтс зове: Забранете телефоните за децата
Откриха две геоложки структури в Италия, които могат да предизвикат силни трусове
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена
Обсерваторията „Вера Рубин“ направи неочаквано откритие
Нов лазер може да пробива през дебел лед върху близки космически тела
Най-неуловимият кит на планетата е забелязан жив за първи път