Изследване, в което са участвали етнически китайци, жители на Сингапур, показва, че изпиването на три или повече чаши кафе на ден може да намали с 44 процента риска от рак на черния дроб, пише днес вестник "Стрейтс таймс", цитиран от ДПА.
Учените от Факултета по епидемиология на Сингапурския национален университет смятат, че две от маслата, съдържащи се в зърната на кафето - кафестолът и кахвеолът - имат свойства, предпазващи черния дроб.
Изследването е било започнато през 1993 г. и обхваща повече от 63 000 китайци - мъже и жени на възраст между 45 и 74 години. Именно тази възраст се смята за най-рискова за развиване на рак на черния дроб. Резултатите от проучванията са дали нови доказателства, опровергаващи разпространеното схващане, че кафето е вредно за здравето.
Една от специалистките, участвали в изследването - проф. Ко Уон Пуай, писа неотдавна в американско научно списание, че резултатите показват, че любителите на кафето вече може по-малко да се тревожат, че може да имат рак на черния дроб.
Зеленият чай например, смятан за много полезен, няма такива свойства по отношение на черния дроб, добавя тя. През 2008 година изследване, направено сред хора, пиещи кафе, показа, че четири или повече чаши от напитката на ден може да намалят с 30 процента риска от диабет.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
По един показател SpaceX бледнее пред някои от най-горещите IPO-та в Китай
Кадър на деня за 13 юни
Луксозните европейски брандове търсят подкрепа от новите американски богаташи
Погребението на иранския аятолах Али Хаменей ще се състои през юли
Ще оцелее ли проектът за съвместния френско-германски боен танк?
Нагел: Цените ще останат по-високи, дори и войната в Иран да приключи скоро
Централна прогноза
Мила Роберт за "София прайд": Това е един от най-щастливите дни в годината
Силно представяне на Никола Цолов в Барселона
Установиха причината за смъртта на починалото бебе в болницата в Търговище
ЦСКА 1948 се хвърля за ас на гранд, има любопитна конкуренция
Джордж Ръсел този път бе без конкуренция и грабна полпозицията
Ас на Нидерландия ще спазва семейна традиция на Мондиал 2026
Балъков отпразнува своята 60-годишнина с изложба, посветена на спортната му кариера
Крейчикова излиза за титла в Хертогенбош
Циципас към Гришо: Ти си феноменален спортист и дори още по-добър приятел
Лека вечеря без угризения: бърза рецепта с киноа и зеленчуци
Седмична нумерологична прогноза за 15 – 21 юни
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 летни разядки със сирене
МЗ е дало съгласие за теглене на нов заем от МБАЛ "Света Анна" във Варна.
Кола се блъсна в крайпътен стълб до "Евксиноград"
Областният управител на Варна: Незаконните постройки в Баба Алино трябва да бъдат съборени
Нов ужас на пътя! Трима души загинаха в катастрофа
Доставките на самолетни горива у нас за лятото са гарантирани
Никола Цолов завърши трети в спринта в Барселона
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“