Saab потърси защита от банкрут

Собственикът започва „доброволна реорганизация“
7 сеп 2011 16:45,
17
 Saab потърси защита от банкрут
Снимка: Reuters

След огромни загуби през първото полугодие шведският автомобилопроизводител Saab подаде молба за защита от банкрут, съобщи CNBC.

Собственикът на автомобилния концерн - Swedish Automobile, обяви, че започва „доброволна реорганизация“ на компанията, която да я стабилизира, докато намери допълнително финансиране. 

Saab изпитва сериозни финансови затруднения вече месеци наред. Първо, след кошмарни преговори с бившия собственик General Motors, брандът беше купен от Spyker Cars, които в последствие се преименува на Swedish Automobile NV.

Saab преговаряше за сътрудничество в производството с BMW, но не се стигна до споразумение. 

Шведската компанията се опита да пробие на китайския пазар в опит да изплува и да възобнови спряното през април производство в заводите в Швеция. Компанията подписа предварителен договор с китайския концерн Youngman Lotus Automobile за придобиването на 29,9% от компанията майка Spyker Cars. Китайците са били готови да платят 136 млн. евро за пакета акции. 

Преди това китайският дилър на автомобили Pangda инжектира в шведската компанията 109 млн. евро срещу 24% от акциите й.

Въпреки това в средата на годината стана ясно, че Saab не може да плати заплатите на персонала си. За да се разплати с тях и с кредиторите си, започна да разпродава имоти. 

Финансовите проблеми на Saab датират още от сделката за продажбата на марката от General Motors на Spyker през 2010 г. След покупката Spyker натрупа дългове от над 100 млн. евро и не можеше да плаща на време на доставчиците и те временно спряха  доставките на някои от най-важните части.

За Saab работят 4000 души в Швеция, но за подизпълнителите й работят около 25 хил. души.

Още икономически новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още по темата: SAAB
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
2
 
! Отговори
sparky преди 12 години
Не съм съгласен с голяма част от коментарите.В последните години се появиха автомобили "еднодневки" на ниски цени и това е проблем не само за автомобилостроенрето но и за всякаква друга техника която се произвежда.Почти всяка година се правят нови модели черна и бяла техника,автомобили и др.Пазара е наводнен,хората предпочитат да дадат по малко пари за нова стока която да я ползват извесно време след което се разделят с нея и си купуват нов модел.Жълтурите завладяха света.
15
2
 
2
 
! Отговори
anonimen преди 12 години
Ja da vidim,zapochvat problemite,na SAAB,kogato se svarzva s GM,mai sme naivni ,hamerikanskata avtomobilna industria,njama da dopusne kojato i da e EU kompnia da probie.Ili barkam,a.....
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
истината е една, СААБ правеха много хубави, уникални автомобили на много висока цена. Това вървеше до преди 10 години. Тук в Швеция имам колеги със стари СААБ-и и Волва на по половин милион километра и си ги карат без грижи.Но в днешно време с глобализацията всички коли са горе-долу еднакви. Производителите ползват едни и същи или сходни платформи, части и тн. Аз лично си купих нова и евтина Мазда 6. Не мисля, че е по-лоша от СААБ, но е много по-евтина.
13
1
 
2
 
! Отговори
Popko преди 12 години
До 10.what the eye sees not, the heart craves not!Sorry, too lateThe new bmw 6-erТова са коли!
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
За ква конкуренция говориш?
11
4
 
2
 
! Отговори
boris преди 12 години
Конкуренцията е много важна,а това е качество и цена.Ако даваш това на потребителя ще те оценят.
10
1
 
7
 
! Отговори
До Aero преди 12 години
Добре де, поради что се стигна до там SAAB да опре до GM ??? Крадлив мениджмънт казваш...а мениджмънта на SAAB къде беше, че се стигна до GM?...Най-лесно е да се търси вината в друг, но не и в собствения двор. Не смятам за правилно да се хвърлят камъни в "съседната градина", при положение, че собствената ти не е поддържана (запазена марка по нашите ширини)
9
8
 
10
 
! Отговори
Aero преди 12 години
GM (General Motors) поради алчния си и крадлив мениджмънт се превърна в GM (Gangster Motors), а след като се срути под тежестта на собствената си простотия, САЩ го одържавиха и стана GM (Government Motors) :-) За съжаление SAAB беше оглозган от GM и хвърлен на кучетата. И все пак надеждата умира последна... SAAB - We who are not as the others !
8
5
 
15
 
! Отговори
Nobody преди 12 години
Нищо, минало през GM, не е оцеляло.
7
4
 
10
 
! Отговори
Иван Саабчето преди 12 години
Ако качеството на автомобилите им отговаряше на цената, нямаше сега да загазят толкова. До края на 90-те правеха качествени, макар и скъпи автомобили, но от 10-11 години вече са само скъпи.
6
4
 
15
 
! Отговори
пич преди 12 години
да понамалят цените на возилата, а също така и цените на резервните части и обслужването!
5
9
 
8
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Я да поорежат малко цените,туко виж се съвзели.....Тва тяхното на нищо не прилича ,та те продават а цените на БМВ и Мерцедес.........Да фалират...........
4
13
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Съвсем нормално! И Saab е един рекламно суперпрехвален автомобил, като всичко останало в Швеция !
3
12
 
19
 
! Отговори
Баба Цоцолана преди 12 години
Ами СААБ предлагаха свръхнадценен продукт. Нормално е пазара да ги изрита.
2
16
 
9
 
! Отговори
Ники преди 12 години
Прехваления Сааб...Ако бяха със задно предаване щеше да бъде кола.
1
16
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не може всеки да си пробутва каруците! Най-кьопавите отпадат!