Mitsubishi продава завода си в Холандия за ?1

В предприятието Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander
9 фев 2012 21:01, Диян Пенев
21
Mitsubishi продава завода си в Холандия за ?1
Снимка: AutoMedia.bg

Mitsubishi само преди няколко дни обяви, че спира производството на свои модели в Европа. Единственият завод на компанията на Стария континент – в Холандия, ще бъде закрит до края на годината.

Правителството на страната обаче смята да спаси предприятието и работещите в него 1500 служители и вече търси варианти за това.

Самите работници излязоха на протест срещу решението за закриване на Nedcar, както се казва предприятието.

Представители на Mitsubishi са имали среща с министъра на икономиката на Холандия Максим Верхаген и са го уведомили, че са готови да се разделят със завода срещу символичната сума от 1 евро, но при условие, че купувачът се задължи да запази предприятието и работниците в него.

"Не сме обсъждали закриването на Nedcar, а само фактът, че след 2012 г. в него няма да се произвеждат нови модели на нашата компания", обяви представител на Mitsubishi.

"Готови сме обаче да изслушаме предложенията на правителството за създаване на ново предприятие, което да започне работа през 2013 г.", каза той.

От своя страна финансовият министър на Холандия обяви, че страната няма да субсидира завода. Очаква се Верхаген да пътува до Япония в близките дни за нови разговори с ръководството на Mitsubishi.

В момента в завода Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander. Предприятието бе създадено още през 1991 г. от Mitsubishi, Volvo и правителството на Холандия. През 2001 г. обаче японският производител изкупи акциите на партньорите си и стана едноличен собственик на Nedcar.

Проблемът е, че той има капацитет за 200 000 автомобила годишно, но заради световната криза и ниското търсене сега се произвеждат не повече от 50 000. Продажбите на японския автомобилен производител през последните няколко години са се свили с една трета. Ако през 2007-ма „трите диаманта“ са реализирали в Европа 340 000 возила, то през 2011 броят им е бил 218 000. Не може да се каже, че спадът е толкова драстичен, но въпреки това, това е една от причините японците да предприемат оттегляне от европейското предприятие. Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка.

Това означава, че до края на годината колите на Mitsubishi (поне в този клас) ще бъдат внасяни от други райони на света (основно Тайланд и Япония).

Още автомобилни новини вижте в Automedia.bg


21
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
9
 
! Отговори
Темерут преди 8 години
Да, пукне дано, тая скапана криза, а евреите, които я предизвикаха, за да забогатеят още повече, да си идат заедно с нея! Писна ми, вече с тая криза, криза, криза...
19
0
 
4
 
! Отговори
viktor.dachev преди 8 години
Честита глобализация. Като разправяме че глобалния пазар няма как да не доведе до изравняване и на жизнения стандарт (средностатистически, глобално) ни наричат фашисти и разсисти. Като останат без работа защото някой филипинец просто работи по-евтино, започват да се тръшкат. Приемете го - заплатите на европейците, американците, азиатците и африканците ще се изравнят, ама не по средата на сегашните, щото в Азия живее и се размножава бая народ. Добре е ние тука сме на средата долу-горе.
18
5
 
28
 
! Отговори
Хм преди 8 години
"Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка"

отдавна казвам, че е време да се започне със забрани за внос от Азия - само това ще спаси Европа и ще издърпа килимчето изпод краката на жълтурите - иначе просто ще ни изядат скакалците...
17
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
сега Японците да си направят завода в България,че да могат дроджерите да мрънкат в онзи сайт че са останали без работа заради Българи.
16
21
 
10
 
! Отговори
В преди 8 години
Анонимен от коментар 13...Ти си изперкал..Кексчета, проститутки и Мека...много голям разбирач се оказа. Да те светна само, че в Холандия се работи. Кексчета и проститутки има за туристите. А такива псевдо-работяги от нашата мила родина ходят в Холандия, за да източват дебитни карти...
15
1
 
13
 
! Отговори
lpp преди 8 години
Японците да им оставят да правят само ауспусите от нас маслото ще е краве аромат на българска роза а от Ямайка фас и кожено бутало.
14
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Я холандерите ще го духат. Ще им пратят от щатските консерви със свинска мас.
13
8
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Mitsubishi са качествени коли.
А, Японеца е преценил, че колите излизащи оттам вече не са същите като някога. Работниците ядът кексчета и след това са неадекватни в работата си.
Масово се молят към Мека на кръгъл час , което също забавя процеса.
Закъсняват за работа, защото не им е свършил сеанса с проститутката.
Холандия е страна за fun, но не и за работа. Това е преценил Японеца, дори е и съгласен да даде завода за букет от 5 лалета, но вече трудно се намират, ценна стока са и се изпушват.
12
11
 
9
 
! Отговори
beavus преди 8 години
тфа пак ли костоф го продава,аре дайте малко жега на коментарите
11
22
 
5
 
! Отговори
явертъ преди 8 години
причината за спада в продажбите им е кризата и геноцида докарани от герб в българия.
10
9
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Харесва ми тази новина, макар че съм фан на марката, а дори имам и митсубиши произведено в недкар. Новината ми харесва!

Така де , Японците според мен са се ядосали, че холандските друсалки ни обиждат нас Българите в сайт и са решили (понеже знаят, че сме слаби за момента, да и го *** отзад- те (холандските мъже) и без това го харесват това....


Браво на Митсубиши ! Да го духат (то и харесва) Нидерландците ....
9
5
 
68
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Mitsubishi да дойдат в България, всички ще са доволни.
8
5
 
36
 
! Отговори
до 3 и 4 преди 8 години
Следете какво ще се случи - ако някой купи завода за 1 евро и после го продаде за 100 милиона, явно ги е съветвал Костов.
7
8
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Боко да ходи да им каже на холандците ,как се садят картофи .
Да не стоят без работа .
6
5
 
89
 
! Отговори
Джон Ленин преди 8 години
Сега Холандия няма да допусне Япония до Шенген...
5
5
 
81
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
--
Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка.


Смях ,да не би в Япония да имат по малки заплати
Проблема е ,че в Европа всички ревът за пари ,а не искат да бачкат .За това бягат фирмите .
Сега холандците ,ще издухат супата .А ако може и още 100 фабрики да затворят ,ще е най добре .много на големи се правят напоследък тези .
А и нали имат сайт за оплакване ,вече могат да се оплакват и от японците .
4
8
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И аз това щях да попитам, тези да не ги е съветвал Костов?
3
12
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Иван Костов ли е направил сделката?
2
5
 
34
 
! Отговори
И.К. преди 8 години
Хихихи всичко въъви по план,хихихи...
1
3
 
61
 
! Отговори
ха преди 8 години
пуснете по една майна на холандците