Официално: След 16 години България отново произвежда коли

Бойко Борисов откри завода за автомобили край Ловеч
Обновена: 21 фев 2012 15:57 | 21 фев 2012 15:50,
276
Официално: След 16 години България отново произвежда коли
Снимка: AutoMedia.bg

От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили.

Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

По-рано през деня се състоя официалното откриване на новопостроения завод за автомобили в ловешкото село Баховица.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас, така и в чужбина.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6.

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

По повод бъдещото конкуриране c Dacia, маркетинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви:

"Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов и допълни:

"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили".

GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна.

Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още снимки от откриването вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


276
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
232
0
 
0
 
! Отговори
Astra преди 12 години
Много се радвам, че ще се произвеждат коли у нас. Дано това е само началото на нещо велико. А всички, които се изказват негативно бих казал, недейте много да знаете, преди да сте видели и пробвали колите. Какво лошо да подкрепим и заложим на родното, което изглежда супер добре и е на много конкурентна цена.
231
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Едни от най-експлоатираните коли са таксиметровите. В Китай са се спрели на Фолксваген, а не на техните марки.
230
0
 
3
 
! Отговори
БМВ преди 12 години
Въпреки че съм фанат на немските и отчасти японските коли ,искрено желаяуспех на завода в Ловеч защото съм патриот и винаги съм искал в моята странада се произвеждат автомобили. А изводите дали това ще е един достоен"народен" автомобил или поредната китайска пръчка ще видим след година ,две експлоатация на тези коли.
229
0
 
1
 
! Отговори
raykov преди 12 години
bravo i chestito na bg narod!dano da e za radost i stastie na bg narod ! dano i drugi podobni zavodi da ima!!!!dano vseki den da otkriva premiera na bg novi proizvoditelni mostnosti na bg narod i da skochi bg dohod kato Stefka Kostadinova otvednaj silno nagore i da zakove svetoven rekord na bg narod po uvelichenie na bruten produkt na glava ot naselenieto!!!!!
228
0
 
9
 
! Отговори
Def преди 12 години
Успех на Литекс Моторс, пожелавам им скоро и електромобили да започнат да произвеждат, че с тия скъпи горива бъдещето е в тях.
227
0
 
4
 
! Отговори
НИКО преди 12 години
много добро начинание.УСПЕХ!!!а на тия с втората ръка коли желая да си ги карат шастливо но да не плюят по автомобилите на които и не са се качвали камо ли да ги карат.трябва да се заложи на родното.нека в всеки един български град някой да направи фабрика така ще тръгне икономиката.
226
0
 
2
 
! Отговори
idiot преди 12 години
uspeh ,razbira se.....samo napred...sega trqbva i da si proizvejdame ot vsi4ko, bez da vnasqme, a da iznasqme...da si podpomognem ikonomikata...tolkova ni e plodorodna zemqta ..vreme e
225
0
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 12 години
Мисля, че на всички е ясно, че негативните коментари се пишат от хора, които искат, но не могат да си позволят какъвто и да било нов автомобил. Great Wall-те щели да се чупят, нямало да издържат и 100 хиляди километра, заводът щял да фалира?!?! Що за коментари??!?!Успех на момчетата от Ловеч!!!
224
0
 
4
 
! Отговори
до 266 преди 12 години
В нормалните страни автомобили се карат по 8-9 години максимум. И не защото хората имат нужда от нови коли, понеже искат "да се покажат", а защо пълноценният живот на един автомобил е толкова. В България има много хора, които карат 20 годишни автомобили поради безпаричие и в това няма нищо срамно, всеки човек се простира според възможностите си. Но да твърдиш, че караш 20 годишна Тойота в Белгия...извинявай, но този човек или лъже, или е последният клошар.
223
0
 
1
 
! Отговори
до 265 преди 12 години
Човека може просто да си харесва машината, а не да е типичния български комплексар, който си купува новата кола, не защото му трябва, а за да се покаже... Между другото мисленето ти предполаа да си точна такъв - преценяваш социалния статус по колата... О божеее.....
222
0
 
5
 
! Отговори
до 264 преди 12 години
В Белгия караш кола от 1993 година? Да не си клошар?
221
4
 
0
 
! Отговори
до 243 др Хаус преди 12 години
грешиш много ,има я ,произведена е 1993 година . мотора е 2.0 чист дизел ,двувратка .на 283000 км е . не ти говоря че е по добра от новата кола на дали ще изкара и една трета от тия километри които е изкарала моята тоойотка . пък и си я карам в Белгия не съм казал че я карам в България .
220
0
 
3
 
! Отговори
Сокол преди 12 години
Честито на Ловеч! А оня долен комунист, който изгони ROVER от Варна и България през 95-а, Румен Гечев, защо още не е в затвора, да попитам аз? И къде се крие въобще тази мишка, изгуби ми се напоследък?
219
4
 
0
 
! Отговори
брех че големи преди 12 години
Абе тоя Боко много голям гръб има,скрил е колата,нали уж цялата дъндъния е за колата,а то пак Боко-тиквата отпред...И какво се надъхахте тука,че тези коли са много хубави...За 15 бона очаквам на 5-тат година колата да е разскърцана и пълен дроб..Какво като има гаранция,голям кеф ли ще ви е да висите постоянно в гаранциония сервиз и да си губите времето с някво китайско евтино ***...По добре една Хонда-стара истинска японска,по добре една немска кола пак стара,ама такова чучуло никога....
218
1
 
3
 
! Отговори
Венелин преди 12 години
С малката разлика, че румънчето слага френски двигател и части, а българчето китайски...
217
1
 
12
 
! Отговори
Drakula72 преди 12 години
Изказването ти според мен е много плитко. Защо мислиш, че тези автомобили не заслужават да се карат чисто нови? Та те предлагат 5 години гаранция и за парите са си една атрактивна сделка. За едно съм съгласен с теб и то е, че тези автомобили ще са едни от най-предпочитаните служебни у нас и ще се взимат за работни. Това естествено не пречи и на обикновените хора да си закупят такъв. Въобще не са такива *** каквито ги изкарваш, защото съм сигурен, че дори не си се качвал в тях.
216
9
 
1
 
! Отговори
хах преди 12 години
Честно казано тези китайско-български *** бих си ги взел за втора кола - евтина е и няма да я пазя много много. За работа е идеална. Така, че все пак е възможно и да имат бъдеще...особено след като бакшишите им станат редовни клиенти :)
215
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Обяснете на Борисов Историята със завода на Nokia в Румъния. Внасяха части и само събираха телефоните за да избегнат митата. Разликата се прибираше като печалба и стоките пак се продаваха на УЛТРА ВИСОКИ цени несъответстващи на качеството. Завода фалира.Това го чака и "боса на сокчетата" с тази инвестиция. Ха на бас за колко години ще фалира щом се опитва да продава стоката си на цените на Шкода и Дачия :) Само ще създаде проблеми на държавата с европейските институции.
214
2
 
13
 
! Отговори
Tiago преди 12 години
Идеална възможност за много млади българчета да се реализират в собствената си страна, вместо да бягат в чужбина и да търсят там хляба си. Такива инвеститори трябват на България, за да тръгне икономиката ни нагоре.
213
2
 
18
 
! Отговори
Mihail_Kasabov преди 12 години
Аз също подходих много скептично в началото, но наскоро видях и 3-те автомобила. Качеството им беше добро за парите, за които се предлагат и с всеки изминал ден се чудя дали да не си взема и аз един такъв за служебна кола. Втора ръка автомобил вече не е толкова голям вариант за мен, а предпочитам гаранцията от 5 години, защото този автомобил ще го взема за работа.