Застинали между минало и бъдеще с "Колите, с които нахлухме в капитализма"

Премиерата за България закрива София ДокуМентал
26 сеп 2022 16:16, Петя Славова
9
Застинали между минало и бъдеще с "Колите, с които нахлухме в капитализма"
Снимка: АГИТПРОП

След фестивалните си премиери в Лайпциг, Талин, Копенхаген и Сеул филмът "Колите, с които нахлухме в капитализма" на Мисирков / Богданов идва и в България.

Българската премиера на филма закрива Международния кинофестивал София ДокуМентал на 28 септември от 18.00 часа и 20.00 часа в кино "Люмиер".

Авторите ни срещат със запомняща се сбирка от герои из цяла Европа, застинали между миналото и бъдещето. За тях старите социалистически автомобили са най-важните членове на семейството – домашни любимци, които им дават смисъл и надежда в живота.

От историята на млада двойка, събрана от любовта към соц-колите, през съдбата на москвича Марийка, единствен спътник на последния клисар на малко родопско селце, през Инстаграм инфлуенсърка с роклички на цветенца, до голямата история, която променя съдбите на героите си — когато трябва да се разделиш с любимата кола, за да преминеш границата към свободния свят. Едно кинопътешествие, направено с много внимание към хората, които обичат свободата и ръмженето на тромавите си коли. Пътуването напред-назад между минало и бъдеще ни дава повод за размисъл върху идентичността и колективната памет на около 500 милиона европейци днес.

"Любопитни са ни психологическите мотиви за привързаността на хората към тези автомобили. Това е странна форма на носталгия — не толкова по социализма или младостта, а по времето, когато едно превозно средство можеше да се поправи със собствени ръце и с няколко елементарни инструмента. За да имат движещо се возило, шофьорите трябваше да изучат всички детайли по него — и опознаването на колата създаваше истинска връзка между човека и машината." разказват Мисирков/Богданов, сценаристи и режисьори

"Колите, с които нахлухме в капитализма" е продукция на АГИТПРОП в копродукция със Саксония Ентъртейнмънт (Германия), Даниш Документари Продакшън (Дания), Хулахоп (Хърватия), Ендорфилм (Чехия), в копродукция с MDR в сътрудничество с ARTE, с подкрепата на Творческа Европа - Програма МЕДИА на ЕС, Датски филмов институт, Хърватски аудиовизуален център, Чешки филмов фонд, ИА "Национален филмов център", в сътрудничество с DR, YLE.    
 


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
0
 
! Отговори
Бяхме добре преди 2 месеца
Иначе Москвич Алеко 2141 с двигател ЛАДА 1600 бе най икономичната ,средно голяма кола която съм карал. Свалих разхода на газ до 6.5 литра на сто.. Нямаше компютри и чипове позволяващи дистанционен контрол вкл с блокиране вкл с убииства както новите съвременни.България бе голям производител на мотокари и електрокари .Един дизелов 3.5 тона струваше колкото три лади.
7
1
 
0
 
! Отговори
Бяхме добре преди 2 месеца
Бяхме много добре в първите десет по експеорт на глава от населението в света.. НАгли престъпници окупирали София на 10 ноември 1989 ограбват милиарди годишно чрез нарочно създадени доказано престъпни групировки маскирани като партии..Дефицита на автомобили беше диверсия през Псевдо евреи на власт в Москва.Сегашните псевдо евреи от Кремъл а нанасят жестоки щети на славянските държави вкл Украйна..
6
0
 
5
 
! Отговори
бай Стамат преди 2 месеца
хич не бяха евтини пустиите. нова лада струваше 6-7 хил лева, след 10 години чакане, което се равнява на 60 хил. лева сега.
5
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всичко хубаво беше през комунизЪма. Отиваш за нещо в магазина и ...няма го. За тези фамозни Лади се чакаше по 10 години с вноска за кола. Накрая май можеше да се купи Москвич , сглобен в Ловеч, без голямо чакане, ама дали Москвич беше кола?!... В храните се спазваше някакъв стандарт, но най-хубавото се изнасяше в чужбина, в Съюза за без пари. Напр. сиренето беше 1,50 рубли при еднакъв курс, а у нас - 3,60лв.
4
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Страхотни автомобили. Истински, честни. Карат се с удоволствие. Търся си запазена Лада 1600 S.
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нахлули сте да не казвам къде
2
0
 
3
 
! Отговори
Стефан преди 2 месеца
АГИТПРОП, това казва всичко (агитация и пропаганда).
1
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Навсякъде където соцаджиите хвалят соц колите, основните предимства които изтъкват са че са евтини и лесни за поправка. Представям си в някоя реклама на нормална кола да ти кажат новата Корола примерно, евтина и лесно може да се поправи на пътя с чорапогащник и права отвертка и това да те грабне