Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода

Все още не е ясно дали фабриката ще е под шапката на Skoda или на Volkswagen
23 май 2019 15:40, Бойчо Попов
89
Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода
снимка: Ройтерс

Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.

Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. 

И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът.

Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.

„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер.

През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори. Групата е активна на повече от 100 пазара.

Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
0
 
1
 
! Отговори
Грудю преди 1 месец
До УЕФА - мафия

Да не си помисли, че цели автомобили ще се правят ?
73
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не знам от от къде пак са копирали Текста но са в грешка или проблеми с Превода
Не само България и Турция ами още Сърбия , Румъния и Македония са вариантите за Завод на Шкода тоест Волксваген
72
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пепел в очите, вече няколко месеца а бедните туземци се надяват. Няма да е в БГ и то се знае предварително, но ... нашите медий пишат за да има надежда за разята. Кой ще работи в тези фабрики, баба Пена на 78г. Млади неостанаха, стедна възраст са пияндета или имат работа вече. Тази фабрика ще привлече точно нула хора да работят.
Смях, надявай се робе, надеждата умира последна.
71
9
 
7
 
! Отговори
Нестор преди 1 месец
Виждаме ги колко "проспериращи" са Урайна, Индия и Алжир с тези заводи, пхахахахаха..
70
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
резултат от финала 3:0 за турция. въпреки лумпенията, огромната корупция и срутващата се икономика там, турчагите не оставиха шанс на ***. ПС: предизборна агитацийка от фондацийка конрад аденауер в подкрепа на асансьорника и тиквеника.
69
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трябва да си много ...за да не видиш големите ползи от една такава голяма и важна инвестиция в България.
68
20
 
18
 
! Отговори
Joko преди 1 месец
Сега се сетете къде ще бъде заводът. Тук не могат да се намерят качествени чистачи, камо ли инженери и техици с такива качества.
67
1
 
10
 
! Отговори
Унуфри преди 1 месец
До Анонимен 54
Мисълта ми беше, че ако виниш Сорос, Путин или ... световната конспирация за личните си неуспехи, явно си нестоятелен човек. На мен лично ми е trans penis за такива митологични образи. Живота ми е под мой личен котрол и тези са някакъв гротестен миманс...
66
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Waffen SS
до 1989 включително ЗТТ-то в София произвеждаше централи тип А-29/ създадена от сименс през 1929/ и освен това дуплексни касети, това нещо беше абсолютно непознато в нормалния свят :) а най-голямото ни постижение в телекомуникациите беше успешното пресъздаване на 1 централа Кроспойнт/ 80-та в София/, като същата система е разработена през 1953 година :))) така че не ми говори за успехите на Тошовата планова икономика
65
5
 
20
 
! Отговори
Изборът е ясен преди 1 месец
Турция е само за калабълък, ясно е ,че Фолксваген няма да инвестира там . Заводът ще е в България ( Пловдив ) или ( Кремиковци ) !
64
13
 
5
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 месец
да бе, Знаем ви вас големите соц специалисти дето произвеждахте чушкопеци и телефони с шайба
Телефони с шайби България престана да произвежда някъде къв началото на 80-те,години,но произвеждаше РРЛ до 1260канала/аналогова/,произвеждаше УТС до 1800канала,а от началото на 80-те започна да произвежда ИКМ-зо/първо поколение/,ИКМ-10,ИКМ-30 второ поколение ,оценено от AT&Tкато изключително успешно и с покана за съвместно производство за износ за ОНД,провалено сътрудничество от правителството.на СДС
63
1
 
11
 
! Отговори
boby преди 1 месец
Срещу Турция може и да имаме шанс, най-вече заради Ердоган. А може и да нямаме шанс, най-вече заради Ердоган... Ще видим...
62
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пак прах в очите на раята и електората. Миналата година бат бойко беше на среща с мама изПеркел! Официална среща, но с тайни раговори. Нищо не се огласи за какво са си говорили. Срещата беше много спешна и на пожар. Тогава нашите медии загатнаха, че за бежанците са си говорили. Истината е такава, че са се договорили за някакви инвестиции в замяна да приемам *** от германистан. Ние освобождаваме територии, за да дойдат ***. Честито ви еврочленство и евроГайски съюз. КеНeфa на гайРопа!!!
61
13
 
5
 
! Отговори
УЕФА - мафия преди 1 месец
Аз не бих се качил в Шкода, хипотетично произведена тук. Може и да е хубава и стабилна кола, просто аз не я харесвам. Тук само асансьори, джипове, лимузини и тераси на безценица за "наши хора".
60
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До УЕФА - мафия

Хич не дръглива Шкода. Не само се продава здраво в Западна и Северна Европа, но и е много напред в мнението на клиентите. Впрочем и цените и вече са по-високи от доста "западни" марки. Много надежден автомобил. Поне докато се прозвежда в Чехия де:):)
59
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
няма какво да се заблуждаваме, докато у нас се подържа политика на свръх ниски данъци при старите автомобили, сериозен инвеститор от автомобилния сектор няма да дойде, а относно Турция едва ли ще бъде предпочетена, още повече че WV груп вече имат един завод, вярно той е за камиони и автобуси, но вероятноста да градят нов там клони към нула, още повече като се има впред вид политическата и икономическа ситуация там, вероятно ще е трета страна
58
6
 
7
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 месец
Освен посоченото преди малко,може да се подчертае,че България е тотално де-индустриализирана във всички отрасли,Като се почне от текстилната,тъкачната промишленост,премине се през машиностроенето в цялото му разнообразие и се стигне до електроника и електротехниката,,всичко това е унищожено,а специалистите придобили квалификация и трудови навици вече са или в пенсия или в някоя паралелна вселена.Тук там е останало нещо дребно и незначително,което произвежда нещо на занаятчийски начала
57
1
 
2
 
! Отговори
Unufri преди 1 месец
До 50. За твое щастие, никой не те кара насила да работиш в този завод. Като не ти харесва работата, стани менъджър някъде за 5000лв заплата и готово. Аааа забравих. Нямаш нужното образование и умения.
56
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 52
Така е но не завиват по цял ден болтове и гайки 8-ми №!
Ще има десетина човека от средния и висш мениджъмн с високи заплати,а останалите колко мислиш,че ще получават?
55
0
 
2
 
! Отговори
социалистически чук преди 1 месец
Абе един завод няма ли 2000 човека администрация и работи ли се всяка сряда - не ми го хвали.