Два са факторите, довели до тежката катастрофа на магистрала "Струма" с много жертви. Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. Това мнение сподели пътният експерт инж. Владимир Жиянски.
"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.
Инженерът изтъква липсата на осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите.
"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски.
"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той.
По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.
"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.
И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси".
Как изглежда съоръжение Ню Джърси вижте в следващото видео:
Инж. Жиянски сравни автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма".
"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Пичове, що се правите на треснати! Кой ви говори за аварийна лента. Тракия до отбивката за Нови хан е 3+1 ленти. Хемус на виадуктите е 3+1, Струма на изкачването е 3+1, Северната тангента почти ялата е 3+1, Околовръснното южната - 3+ локално. Винетки имате ли въобще? Излизали ли сте от София? На въпросното място съм минал в неделя. Жалко, че се е случило това.
Къде е видял този експерт напълно осветена магистрала по света?Нужна е качествена маркировка и знаци и най-вече светлоотразяване-котешки очи!Пътищата ни в това отношение са пълна трагедия!А някъде да сте видяли светлинни табла с актуална информация за силен вятър,гъста мъгла и т.н?Хемус от Правец до София също е като блато.Някой да пита защо не се поддържа светлоотразяване и маркировка?А какво да кажем за хилядите билбордове,непосредствено до пътното платно и то на "магистрали"?
Ток за осветление?Направо е абсурдно!ЛЕД СВЕТЛИНИТЕ СА без пари почти(в сравнение с кражбите които се правят от магистрални строежи)Отгоре на туй ток не трябва!Има евтини слънчеви панели и ЛЕД лампи.Не трябва кой знае колко светлина.Просто човек да види накъде да се ориентира!
Най-лесното е да се обвинява някой,след като толкова много(прекалено много) невинни хора умират заради икономии.Амидай да си напазуваме евтино от Турция и после и евтино гориво си вземем и после да напълним всичко с колкото се може повече багажИ най-накрая за огромно съжаление се случва немислима грешна трагедия.За съжаление хората се заспали и най вероятно тесния коридор е бил блокиран с багаж.И те са се озовали в ужасен капан.И сигурно горивото(евтиното от Турция)се е запалило.Иначе как?
До Анонимен 103 Сръбската магистрала е по-тясна от българските. И забрави да кажеш, че по българските магистрали за 50Е караш цяла година, а по сръбската дали 50е ти стигат да идеш еднократно от Калотина до Хърватско и обратно. В Германия много от извънградските магистрали са точно като българските 2+1.
Joro ти изби рибата. Нашите магистрали са с 2 ленти за движение и аварийна лента. Интересно защо тези 5% включително и ти шофирате в аварийната лента. Ако има аварирало МСП ще се избитее бе хора.
До JoroМи в средната лента, къде да се кара? То има две ленти и аварийна. Разбира се че ще карам в средната, в аварийната ли да карам. Ти не си нормален бре.
До Joro, кой е казал че карам в най лявото платно? От всичките 6, аз карам във второто отдясно на ляво. Вляво от мян има 4 свободни. Там аварийни платна няма, там има отбивки. Не спираш на средата на пътя както тук, щот ти са пикае или ***. Спираш на отбивка. А отбивки знаеш ли колко много има... карал той по магистрала, виждал си магистрала ти. Това тук не е магистрала, избий си го от главата, това са скоростни пътища. Ако е магистрала, къде ти е ускорителната лента? Май няма, нали.
До Анонимен 104. Моля, да ме извиниш, но такива като теб имах предвид като написах неадекватни шофьори. Първата работа като се качите на магистралата е да отидете в средната лента, защо? Движението в България е в ДЯСНО! Всики ден карам по магистрала. Само 5% от колите ползват най-дясната лента, защо бе хора!?! Но за това вината е на бездействащите полицаи.
Круме 91, с теб съм! Колко от "експертите" генерират БВП и внасят пари в бюджета. Ми то е лесно, да осветим всичко! Ама кой ще го плати да се направи и поддържа? Аз карам по над 50 000 км на година и съм достатъчно заинтересован пътищата да са добри. Не чух нищо за тези, които са зад волана. Според "експертитите" вероятно са безгрешни. Но аз виждам нещо съвсем различно всеки ден, крещяща неадекватност. Накрая, аз самият също правя грешки, дано да нямам фатална.
Изпреварват те отляво и дясно. Луд стааш първия път когато се качиш на тази магистрала. Аз така си карам и виждам че ме настига зверски, обаче не присветва и понеже не може от лявата страна, изпревари ме от дясната страна. И не само една кола. Там така карат, свикнали са. И по-добре, щото ако ти светне и ти тръгнеш надясно, не се знае зад тоя дето ти свети какво се движи. Оставят те да се мъкнеш по пътя и те изпреварва откъдето може. Казвам ви, луд станах когато се качих на тази магистрала....
В Сърбия имаше война, Белград беше разрушен. Сега една от магистралите на Сърбия, минава през Белград. Аз когато минах от там за първи път, просто не повярвах какво са направили сърбите след войната... Дори в Сърбия, магистралите са осветени на опасните места. Не е нужно цялата магистрала, просто на опасните места. Това тук не са магистрали, лъжат ви. На това в ЕС му казват скоростен път - 2 ленти + 1 аварийна. В Германия 5-та магистрала с 6 платна. Изпреварват те отляво и дясно. А тук?.....