Още ден включваме късите задължително, после - ако щем

Шофирането с включени къси светлини е задължително от 1 ноември до 1 март включително
1 мар 2009 08:24,
93
Още ден включваме късите задължително, после - ако щем
Снимка: Булфото

1 март е последният ден, в който задължително всички шофьори трябва да карат автомобилите си с включени къси светлини през светлата част на денонощието.

Според Закона за движение по пътищата управлението на автомобилите с включени къси светлини през светлата част на денонощието е задължително от 1 ноември до 1 март включително.

От Пътната полиция обаче съветват шофирането с включени светлини да продължи и в периода 2 март – 31 октомври, защото така се подобрява пътната безопасност и се намалява броят на катастрофите.

В 13-те държави, където шофирането с включени къси светлини е целогодишно, катастрофите са намалели с 25%.

От началото на годината у нас са станали 842 катастрофи, с 1009 ранени и 96 загинали.

След като ЕП прие закон, движението с включени къси светлини и през светлата част на денонощието ще стане задължително целогодишно за всички страни от ЕС от 7 февруари 2011 година.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
0
 
0
 
! Отговори
driverf1 преди 15 години
Здравей,Вече Никой,.....Ти,изобщо някога бил ли си Някой.....?По поста,който си написал,знаеш ли към кои шофьори се самоопределяш?Познай от първия път.....,а дали аз съм професионалист или не,това могат да кажат хората които ме познават.....Нещо гледам,че се опитваш да ме обидиш-твоя воля,но не ти го позволява ограничения ти умствен потенциал.....А този "колега",който те е ударил и шофирал от 60-та година,на колко години е бил през миналия месец?:):):)Най-елементарна сметка ще покаже,че той е горе долу на 69-70 години.....Виж,тъй като аз съм разумен човек и немога да се меря с младите,по бързина и рефлекси (изглежда за теб това е без значение),ще слезна от волана още на 62-63 години или по-рано.....(в момента съм на 46),а ти се опитваш да ме сравняваш с хора на които апогея им е минал доста отдавна.....не казвам,че съм безгрешен-такива хора несъществуват.....Довиждане господин Вече Никой.....
91
0
 
0
 
! Отговори
Вече Никой преди 15 години
Да, да. Разбрахме те какъв си професионалист. ... Миналия месец един такъв "професионалист" ми удари колата връщайки на заден. Щото е професионалист, и може да кара назад и без да гледа в огледалата. ... Беше много учуден. Казва, че кара от 60-та година, и досега "такова нещо не ми се е случвало". ... Винаги има първи път. И когато на теб ти се случи - ти пожелавам да е без сериозни последствия. ... Дори за теб ограничението на скоростта да е под възможностите ти - правилата са създадени най-вече за да се изравнят по скорост мнозинството автомобили по пътищата. Ако всички спазваха ограниченията на скоростта - на повечето места нямаше да има дори изпреварвания, а камо ли пък ПТП-та. Но ти си професионалист, и разбираш ли, всички новобранци трябва да отбиват плътно вдясно като те видят. Или най-добре да се направят отделни пътища само за водачи със стаж по-малък от 10 години. Та като дойдат да карат на същия път редом с теб - да няма опасности. ... Идея си нямам що за *** си, но явно ти идва отвътре.Колкото до слънчевите дни, и задължителното каране с включени фарове - казвал съм го и преди. Може в Гърция да са уточнили, че фаровете се включват "когато трябва", но гърците не са българи. В България всеки пишман ще кара без фарове и в пороен дъжд, с идеята, че той си вижда всичко, значи всички виждат и него... Управата е решила да не дава възможност за различно тълкуване на понятието "когато трябва", и това е съвсем обяснимо. Докато живееш сред българи - ще търпиш!
90
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Омръзна ми непрекъснато да ни поучават, че видите ли, в еди коя си "цивилизована" страна било така. И ние бушмените, трябва да се поучим от тях.Начи, за карането на фарове през зимата - така било в Швеция.А я сега ми кажете в Швеция колко време през зимата огрява слънце и колко време в България???А когато го направят в целия Европейски Съюз да се кара целогодишно на фарове, тогава може да го приемат и у нас.Да де, ама ние задължителните работи не ги спазваме, както цифровизацията на телевизията, но в тези които са пожелателни пък се престараваме.
89
0
 
0
 
! Отговори
Шумахер преди 15 години
Ей, талибани.., включвайте си фаровете, когато навлизате в подлез, че ще ви отнеса с КРАЗ-а някой път...
88
0
 
0
 
! Отговори
fgergerge преди 15 години
NE na zadaljeniata, globite i represiite!
87
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
От началото на годината у нас са станали 842 катастрофи, с 1009 ранени и 96 загинали.
86
0
 
0
 
! Отговори
baba pena преди 15 години
пу мина таз забрана,че 2 пъти ги забрявям.. майката на акумолатора:D и то на слънчево време..
85
0
 
0
 
! Отговори
driverf1 преди 15 години
До 77-ми,господин ли си или госпожа,незная,но изглежда си пропуснал-(а) нещо много съществено в моя пост,а именно,че аз залагам най вече на СИГУРНОСТТА в управлението(движението) на МПС-никъде няма и най-малък намек за убийства,това изглежда си го изсмукал-(а) от пръстите си на сутрешното кафе.....:),а относно шофирането в пияно състояние съм безкомпромисен,В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ.....Как го мразя Ставийски само,дори и без да го познавам,а и такива като него.....До 78-ми,е братче много си прав,аз на мохабет мога и 1000 лева да хвърля,но когато искам,нали знаеш,че кефа цена няма,но така нежно да ми вадят от джоба дори и 5 лева-много ме боли.....Хайде останете със здраве.....
84
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Камери-ама струват много повече
83
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ако фаровете са за да ни забелязват, по-добре да си сложим по един оранжев буркан като на пътно-строителната техника.
82
0
 
0
 
! Отговори
koko преди 15 години
А какво ще кажете вместо за крушки тези пари да се дадат за камери на всеки километър. При наличие на камери джигитите на пътя ще намалеят в пъти, а с това и загиналите. Всичко останало е ала-бала.
81
0
 
0
 
! Отговори
Тединка преди 15 години
Добре че най-после не е задължително. Това беше голяма простотия. В един хубав слънчев ден някои фарове дори не се забелязват че са включени. Изобщо нямаше смисъл да се кара така. Разбирам ако е облачно , мъгливо или вали дъжд ще ги включа дори и лятото ама иначе....
80
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ама тук имало големи *** и професори бе, ... Тези фарове не са за да имате по-добра видимост, а за да ви забелязват (и, ретроспективно - и вие да забелязвате другите шофьори)... Ех, сега как би ми се усладило ако отнемеха доживот книжките на всички тези тутманици, които се чудят за чий *** са им фаровете... Тъпо племе и това е... Кола - през крив макарон за такива ***...
79
0
 
0
 
! Отговори
Angel преди 15 години
Takiva sme!Takiva sme bili i za sujalenie takiva shte si ostanem!Na bulgarina mu dai lopata i go natisni samo da raboti!Tova sme nie,jalki sushtestva,bulgari!S tozi mantalitet shte se pogubim neusetno i bezvuzvratno!Znai,che ne vsichki sme takiva maloumnici kato 48,52,47 i t.n.Ei takiva *** osobeno kato 47 ne triabva da im se razreshava da se kachvat izobshto v koli!Znachi horata v drugite strani sa se postarali da pokajat na drugite kato nas,che edin ot nachinite da se namali koncentraciata na PTP,no nie niama kak da go razberem.Abe prosto niamam dumi,osmanskiat mantalitet shte si ostane v nas zavinagi!
78
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Недей кара от 9 дола вода, кажи че ти се свидят 5 кинта, то всички го разбраха.
77
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
И който не е убил човек на пътя-и той предполагам не е шофьор, а който не е карал кьоркютюк пиян-не е мъж сигурно.Много си зле бееееее
76
0
 
0
 
! Отговори
driverf1 преди 15 години
И както някой друг по-долу беше писал,че ако нямаш пари за крушки и акумулатор да не излизаш на пътя.....,Аз казвам-като неможеш да се опазиш на пътя,а така също да опазиш и другите учасници в движението без да си включил светлините ненужно-----НЕ ИЗЛИЗАЙ НА ПЪТЯ.....ТИ МИ ПРЕЧИШ.....Приемам всякакви критики,да чукам на дърво,засега нямам тежки пътно транспортни произшествия.....и за мен,шофьор,който не е глобен за превишена скорост-изобщо не е никакъв шофоьор.....Имам антирадар,разбира се,купих го преди време тъй като ми омръзна да пълня гушите на катаджиите и според мен ограничението на скороста е задължително за БАБИТЕ.....Не шофирай опасно и бързо,а шофирай разумно и бързо,зная,че моята препоръка можеби неможе да се изпълни от всеки,но всички трябва да се съобразяват,както пише в закона за движение по пътищата:със сътоянието на автомобила,състоянието на пътя,моментното състоянието на шофьора и всичките умения които са предобити в подобна обстановка и т.н и т. н.,с две думи казано:пази живота на другите,пази и своя живот......Когато падне първия сняг,отиди на някой по-голям и свободен паркинг и започни да пробваш автомобила си как ще се държи с пълна газ на малка придавка,на спирачка в завой,форсиране в завой,малък и голям вираж и така поне половин час,да свикнеш с зимната обстановка и гумите на автомобила и тогава ще предобиеш по-реална представа за твоите умения и за скороста с която можеш да се движиш безопастно и т.н.Хайде до скоро.....П.С.Притежавам свидетелство за правоуправление на леки моторни превозни средства "B" категория от 1983 година,вземах"A"категория през същата година,впоследствие вземах "C" през 1990,после "D" и "E" през 1995 и накрая през 1997 година защитих международна ADR-за превоз на взривоопасни товари.....По всичките категории поотделно имам стаж най-малко по две години.....ДЕРЗАЙТЕ.....
75
0
 
0
 
! Отговори
driverf1 преди 15 години
Здравейте,искам да изкажа моето мнение,а вие си правете изводите сами.....Наскоро ходих до Гърция и на нашата митница попитах митничаря,дали има някакви фрапиращи разминавания със закона за движение по пътищата на република България и Гърция,тъй като скоро не бях ходил,отговора му беше:-Няма.....Аз попитах-А фаровете трябва ли да са включени през деня?Отговора беше:-Фаровете се включват когато има нужда.....-А,през деня?-настоявам с въпроса си аз.....-Абе момче,няма такива глупости като в България,фарове се включват само през ноща или ако е мъгливо или сумрачно през деня.....Ха сега де.....и това е мнението(становището) на част от българската администрация.....Продължавам по нататък.....Преди 1990-92 година никой не управляваше МПС през деня на къси светлини-освен новоизлюпените богаташи и така наречените борци-мутри-всичките тежкарееха като караха с включени фарове през деня и парадираха със скъпите си автомобили.....Та,тогава по онова време,а и преди това,се включваха светлини през деня на автомобилите със специален режим на движение,когато по служба бързат за да отреагират,и на частните автомобили ЕДИНСТВЕНО КОГАТО ВОЗИШ БОЛНИ ХОРА ПО СПЕШНОСТ за да могат другите участници в движението да разберат,че ти си назор и имаш някакви проблеми,бързаш за болница и да ти направят път,а сега какво стана.....*** и пульо карат на светлини,кой да избива комплекси,че управлява скъп автомобил или пък друг по този начин да се оправдава за неумението си да се държи адекватно на пътя-вижте,забележете ме.....аз съм некадърник.....Когато въведоха това изменение на закона,се обосноваха,че разхода на гориво няма да се промени повече отколкото си включил в колата мощната звукова уредба.....Да,но аз решавам дали да я включа или не и както описа с изчисления си колегата по долу за 0.36 литра на 100 киломентра,той е взел за база 6 л.на 100км.и разход от 150 вата,нека разхода бъде 250 вата,а и всеки знае,че като използваш повече спирачки на автомобила(стоп светлините светят по-продължително време,но няма накъде) и ниски обороти на двигателя- към 850 оборота по време на задръсвания,акумулатора се разрежда до такава степен,че след това са му нужни поне 20 км. каране без задръствания,за да се зареди напълно, и нека се похвалят,колко човека разполагат с малолитражни автомобили и с такъв разход.....и имайки предвид,че указанията за задължителни включени къси светлини е през зимните месици,а трафика е точно тогава,всеки знае като се изсипе шепа вода на пътя и некадърните шофьори започнат да пъплят (да не говорим за малко сняг),излиза,че сметките трябва да се направят поне за 10 л.разход на 100 километра,(да не и повече),се вижда,че разходите са неимоверно много по-големи можеби 1-1.2 литра на 100 кл.в повече.....И както някой друг по-долу беше писал,че ако нямаш пари за крушки и акумулатор да не излизаш на пътя.....,Аз казвам-като неможеш да се опазиш на пътя,а така също да опазиш и другите учасници в движението без да си включил светлините ненужно-----НЕ ИЗЛ
74
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ако отново има газова криза,ще те викаме да ни спасяваш!!!
73
0
 
0
 
! Отговори
читателче преди 15 години
което го има!!!