Британското правителство обяви официално плановете да започне изпитание с безпилотни камиони по пътищата на страната още през идната година. Плановете обаче веднага предизвикаха острата реакция на уважавани организации като Кралския автомобилен клуб (RAC) и Асоциацията на автомобилистите, а един от шофьорските синдикати дори заплаши с ефективни протести и блокади на пътища.
Планът на правителството е да започне изпитанията с т. нар. "взводове" от по три камиона, които ще се движат в конвой. Първият ще има човек зад волана, а задните два ще го следват, ще спират и ускоряват в унисон с него.
Според президента на АА Едмънд Кинг обаче това ще доведе до фатални задръствания по и без това претоварените пътища на страната.
"Ние всички искаме да налагаме икономичното шофиране и да намаляваме замърсяването. Но не сме убедени, че конвоите от ТИР-ове са начинът това да се постигне", казва Кинг пред британското издание на The Huffington Post.
Теорията на транспортното министерство е, че подредените в конвой камиони се движат плътно един зад друг и това намалява сериозно аеродинамичното съпротивление -съответно и разхода.
Кинг обаче подчертава, че този подход работи по идеално правите и пусти участъци в американски щати като Невада и Аризона. Той обаче няма да даде особен ефект по натоварените британски пътища, с чести спирания и потегляния и значително по-кратки средни разстояния. Освен това конвоят от три ТИР-а на практика означава, че останалите автомобили няма да могат да виждат пътните знаци.
Транспортната индустрия обаче има и друг мотив да налага конвоите: съкращаването на 2/3 от шофьорите ще й спести около 34 млрд. лири за срок от 10 години, показват изчисления. Това ще се отрази и на крайната цена на стоките, настояват превозвачите.
Синдикатите на шофьорите на камиони обаче разбираемо не са очаровани от перспективата и заплашват с ефективни стачки и блокади.
Повече подобни новини четете в Automedia!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ръстът на заплатите във Великобритания се ускорява до петмесечен връх
Търговският излишък на Китай надхвърли 1 трлн. долара след възстановяване на износа
Серията Galaxy Watch8 – умни часовници за здравословна промяна
Нова серия икономически данни объркаха инвеститорите в Азиатско-Тихоокеанския регион
Всеки пети литър дизел е без платени данъци, потенциалните щети за бюджета стигат 578 млн. лева
ООН иска по-малко пари за хуманитарна помощ с надеждата, че ще може по-лесно да ги събере
Евакуираха с хеликоптер моряци от бедстващия кораб Kairos край Ахтопол
Кадиров: Украйна никога не е преживявала такива бомбардировки
"Роман под дъжда": Весела Делчева и Орлин Павлов за съвместната си песен
Вергов и Петър Антонов за силните послания на "Наполетано, или под нивото на очите"
"Храбри" - новият кораб на ВМС за патрулиране в Черно море (СНИМКИ)
Мъри обясни защо Гьозтепе беше ударен за сефте у дома
Салах разрушава наследството си в Ливърпул
Грант Уотърман и Светослав Маноилов анализират SENSHI 29
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Гришо се "закотви" здраво
Асен Митков е перлата на Левски!
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
3 зодии с огромен късмет през 2026-а
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Мраморен кекс с банан – проста рецепта с уникален вкус
Модни тенденции за Коледа 2025, които си струва да опитате
Лекар: 5 фактора, които отлагат болестите, свързани със стареенето
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
SpaceX ще построи две стартови площадки за Starship на Кейп Канаверал
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция