5 проверки на автомобила, често игнорирани от шофьорите

Някои смятат, че смяна на маслото и проверка на накладките са достатъчни
11 юни 2018 18:00,
14
5 проверки на автомобила, често игнорирани от шофьорите
Снимка: Automedia

Болшинството собственици на автомобили сляпо вярват, че е достатъчно да изпълняват указанията на производителя, за да нямат проблеми със своите превозни средства. Според тях, техническото обслужване, което се прави на определен период, е напълно достатъчно, но това не е точно така.

Обикновено при влизане за обслужване в сервиза се сменят маслото и филтърът. Какво е състоянието на маслото в скоростната кутия обаче може и изобщо да не ги заинтересува, особено ако компанията-производител твърди, че то не трябва да се сменя.

Самите собственици също често игнорират този много важен компонент и се сещат за него, едва когато се появи някакъв теч. Тогава обаче вече е късно, защото се оказва, че е наложителен ремонт. Затова далеч по-лесно е от време на време да се проверява състоянието на маслото в трансмисията и така да се избегнат бъдещи проблеми.

5 проверки на автомобила, често игнорирани от шофьорите
Снимка: Automedia

Спирачната система също често се игнорира от собствениците на автомобили. Вниманието към нея се изчерпва с проверка на накладките, което е голяма грешка. Именно от спирачките зависят животът и здравето на возещите се в автомобила, както и запазване на целостта на каросерията.

Най-простата и лесна проверка е при движение със 70-80 км/ч на прав и празен участък от пътя да се натисне педалът на спирачката докрай. Ако автомобилът не поднесе на една страна или не се появи някакъв друг проблем, значи всичко е наред. Задължително обаче трябва да се проверява нивото на спирачната течност, а самата тя да се заменя на определен период.

5 проверки на автомобила, често игнорирани от шофьорите
Снимка: Automedia

Същото се отнася и за течността в хидравличния усилвател на кормилната система. Да, повечето нови автомобили са с електрическа система, но при старите се разчита на хидравлика, която се износва с течение на времето. Появяват се леки течове, особено при модели с алуминиеви тръби. Този метал се разяжда, течността започва да изтича и всичко приключва с повреда на помпата.

5 проверки на автомобила, често игнорирани от шофьорите
Снимка: Automedia

Експертите също препоръчват да се проверява от време на време и антикорозионното покритие на долната част на атомобила, както и вентилационните отвори на вратите. Още при първите признаци за поява на ръжда тя трябва да се отстранява, защото после става късно.

Повече подобни новини четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До #10За какво да отварям Гугъл бре?Аз съм с ел.серво, хидравлична течност няма! Автомобил модел 2004та... Ти у кой век живееш? Отдолу освен антикорозионното покритие цялата ми кола е с пластмасови кори, праговете също. Това спомага за по добра аеродинамика, по нисък разход, ама отде да знаеш, както каза сме във века с напреднали технологии, но ти явно си на село
13
0
 
2
 
! Отговори
шофер преди 5 години
Е що не пишете за гумите?! Че още има капацитети дето си карат със летни гуми зимъска. Та правят крашове. Нека се трепат ама що невинни да утрепват?!
12
5
 
11
 
! Отговори
До #10 преди 5 години
Отдавна не бях чел по-големи тъпотии. Не знаех , че в века на така напреднали технологии има такива ***. Като не знаеш нещо- отвори Гугъл, поне нещо ще понаучиш, доста елементарно , но за хора с акъл!!!
11
2
 
13
 
! Отговори
кранк шафт преди 5 години
Авторката да не би да има частен сервиз и дефицит на клиентела?
10
23
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мухаха,Отдавна няма хидравлична течност, може би от около 10-15г. Това със спирачките, при толкова системи за сигурност - едва ли.Антикорозионното покритие отдолу? Отдавна автомобилите отдолу са изцяло покрити с пластмаса, заради аеродинамиката. Демек нищо не се виждаИ те така...неща отпреди 20г
9
0
 
12
 
! Отговори
Киро кардана преди 5 години
До кАми те направиха поцинкована кола ауди 80 преди 30г още и още нищо им няма на купетата!
8
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С този съвет за проба на спирачките дано не се пребие някой. Ако не поднесе, значи всичко е наред - уникално! Ами, ако поднесе, ко праим?
7
3
 
33
 
! Отговори
к преди 5 години
запитвали ли сте се защо гадните еврей не поцинковат автомобилите !?правилно - ако колата не раждясва как ще ни накарат да си купуваме коли на всеки 10 годни и съответно да им пулним гадните лихварски гуши с кредитите който взимаме
6
1
 
7
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 5А ще мога ли да пиша актове и да казваИ ко ши праим сеаНямаш ли кирилица че ме мъчиш с тая шльокавица
5
9
 
1
 
! Отговори
Aparaci преди 5 години
Mvr predlaga pochasovi dogovori za rabota regulirovchik v pikovite chasove po bg krastovista i svetofarni uredbi na bg nai-krasivi manekenki i manekeni...ima krasivi beli policeiski uniformi za tiah, beli shapki, beli rakavici, beli botushki s visoki tokove, beli kasi polichki i beli kasi pantalonki...bg generali sa reshili, che samo taka mogat da regulirat mirno bg unak shafiori i shafiorki v gradska naselena sreda...honorarite sa kato za rabota v sem...ban...unesese...oone...
4
12
 
6
 
! Отговори
Чичо преди 5 години
Кола вкарвам у сервизо, само когато тропането вече пречи на движението. Другото е за балъци, да си дават парите залудо!
3
0
 
51
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Айде да не натискаме спирачката до край при скорост 80км/ч.Ще избиете хората с вашите съвети
2
4
 
10
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
На голф 2 нов внос, 500 гр. масло добавих в скоростите!! Сега на голф 4 - 500 гр. в скоростите и 250 гр. в диференцияла, долях.Така че, прави са хората за написаното.
1
3
 
11
 
! Отговори
Кинти преди 5 години
Хаха,авторката на статията май само отдалече е виждала портата на автосервиза...няма вариант да остане нещо непрегледано,стига клиентът да има пари и мерак да ги похарчи