Volkswagen e на прага на най-голямата си трансформация от поне половин век. Най-големият световен производител на автомобили минава към електрическо задвижване и обещава 30 нови модела с нулеви емисии през следващите години. Нека видим обаче технологиите, върху които ще стъпи тази революция.
Volkswagen отдавна узря за преминаването към единна платформа за повечето си модели и създаде универсалната MQB. Сега обаче насочването на все по-големи усилия към електрификацията принуди германците да погледнат и в друга посока. За целта бе създадено още едно модулно шаси - MEB (Modular Electric Toolkit), което ще играе основна роля за бъдещите модели на концерна, задвижвани с електричество.
Основното при MEB е, че големите акумулаторни батерии са поставени на пода. Това дава възможност за сваляне на центъра на тежестта по-ниско и за постигане на, както се изразяват във Volkswagen, “идеално разпределение на масата между предната и задната ос”. От компанията са категорични, че с MEB ще повишат сигурността на автомобилите, техните екологични показатели, както и ефективността на задвижващите агрегати.
Като структура MEB се отличава с голямо междуосие с много къси надвеси. Предната част на автомобила позволява голям ъгъл на завиване на колелата и благодарение на това диаметърът на завой на автомобила е сведен до завидните 9.9 метра. Многораменното задно окачване с вграден задвижващ блок и отделена подрама допринася за оптимална динамика и отлична акустика.
Платформата може да се използва и при хибриди, като от Volkswagen обявиха, че тази архитектура "ще доведе до фундаментални промени и революция в производството на автомобили, като ще накара хората да забравят за двигателите с вътрешно горене."
Всъщност MEB вече дебютира при показания през миналата година концептуален миниван Budd-e, който бе оборудван с 2 електромотора. Този на предната ос развива 135 к.с. и 199 Нм, а този на задната - 170 к.с. и 290 Нм (общо 305 к.с.). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,9 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч. Капацитетът на батерията е 101 кВт/ч, което осигурява пробег от 375 км.
Самият Budd-e бе определен като най-дружелюбният модел на Volkswagen.Той се грижи за всичко и всички не само в автомобила, но и извън него. Ако метеоролозите прогнозират дъжд, машината предупреждава водача да си вземе чадър. Тя също така изпълнява гласови и жестови команди, държи постоянна връзка с дома на собственика си и го уведомява за всичко случващо се в него.
Миниванът бе последван от още два концептуални модела, показващи електрическото бъдеще на Volkswagen - I.D. и I.D. BUZZ. С тях бе представено и новото послание на марката: "Правим бъдещето истина“ (или "We make the future real."). Идеята му е автомобил със задвижване на четирите колела, обширно купе, електрически мотори на предна и задна ос, ново поколение индикатори за управление и напълно автоматизиран режим на движение (I.D. Pilot). Новият модел може да се зарежда и индуктивно - за 30 минути при зарядна мощност от 150 кВт, 80% от батерията ще бъде заредена.
При този автомобил дори шофьорската седалка може да се обръща назад към пасажерите (при автономен режим). Лазерни скенери, ултразвуковисензори, радари и камери сканират пространството, а информация от заобикалящия трафик пристига по интернет в реално време. Конвенционалният кокпит вече не съществува в MPV-модела на бъдещето. Шофьорът получава цялата информация в AR (augmented reality) Head-up Display - в 3D и виртуален формат. Функциите се управляват с таблет или през тъчпад на волана, което го превръща в мултифункционално устройство за управление.
Пространството в самия автомобил е оптимизирано, тъй като платформата MEB e увеличена. Очакването е I.D. BUZZ да разполага с електронно регулируеми амортисьори, което осигурява отличен комфорт. Задвижващият агрегат вече има мощност 374 к.с., като двата електрически двигателя - отпред и отзад, осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди.
Електрическите модели на Volkswagen ще се сглобяват в заводите на компанията в Германия. Част от тях вече са готови да приемат производството на машините на ток, а други в момента се модернизират.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

От Евровизия до олимпийски игри - Русия връща съветската традиция за паралелен свят
Съдът може да промени начина, по който Тръмп използва любимото си оръжие за натиск
Можем ли да вярваме на инвестиционните съвети на ChatGPT?
Повишават ли цената на тока вятърните турбини и соларните панели?
Украйна ще има нужда от финансова подкрепа още в началото на 2026 г.
Компаниите в САЩ вече не се колебаят да съкращават служители
Пиян шофьор помете шест коли в центъра на София
Изборите в РСМ: ВМРО-ДПМНЕ печели 19 общини, включително Скопие
Внезапно почина шефът на БАБХ - д-р Светлозар Патарински
НОИ ще преразгледа предложението за по-високи вноски за пенсия
Барса се съвзе с успех над Елче
В Черно море съжаляват, че не са треснали Лудогорец
Вълците изгониха мениджъра си 45 дни, след като преподписа
Шампион ли е вече Левски? Ето какво обявиха от Лудогорец
Холанд пак заби два, Ман Сити вече е втори в класирането
Еуфория на "Герена": Лудогорец с нова издънка
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 3 – 9 ноември
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Тъжна вест! Внезапно почина шефът на БАБХ
Черно море и Лудогорец не успяха да си вкарат на "Тича"
Силно земетресение уплаши хората в Турция
Палестинци излязоха на протест във Варна
Близки, приятели и общественици изпратиха Иван Тенев
Кремъл: Няма нужда от среща между Тръмп и Путин
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship