Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят

Общините вдигат ръце, а НС не се заема с проблема
Обновена: 1 фев 2017 11:27 | 1 фев 2017 09:22,
102
Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят
Снимка: Спаси София, Facebook

Докато Народното събрание не предприеме да решава проблемите в законодателството, с които да повлияе на замърсения въздух, общините ще вдигат ръце, че нищо не зависи от тях. В това увери в студиото на "България сутрин" Гергин Борисов от "Спаси София" след вчерашната акция в столицата, при която противогази и надписи бяха сложени върху емблематични паметници.

Още по темата

"С тази акция целихме да насочим общественото мнение към проблема", коментира Борисов.

Той разказва за публикувания в социалните мрежи пост от столичния кмет Йорданка Фъндъкова, в който, според Борисов, не са присъствали двете най-големи замърсяващи въздуха групи - твърдото гориво и превенцията на движението с лични автомобили.

Гостът на Bulgaria ON AIR отбеляза, че статистика на Центъра за градска мобилност показва, че всяка година пътниците в градския транспорт намаляват въпреки инвестираните милиони евро в строежа на метрото.

Борисов допълни, че няма значение на какво гориво се движат автобусите на градския транспорт и даде пример:

"Един автобус с един двигател превозва 100 пътници, а един автомобил с един двигател в повечето случаи превозва един човек".

В студиото на Лора Инджова и Симеон Белев бе и пулмологът д-р София Ангелова, която разгледа проблема със замърсения въздух от медицинска гледна точка.

Тя каза, че науката е доказала, че вредата от мръсния въздух, особено от фините прахови частици, които стигат и до кръвта, оказва влияние не само на дихателната система, но и на сърдечносъдовата и мозъчносъдовата система.

Тя защити твърдението си с пример от две наблюдения, направени в САЩ и Великобритания:

"В Калифорния е направено наблюдение на деца на 8-годишна възраст, които живеят на 500 м. от голяма активна магистрала и на деца, пак на 8-годишна възраст, които живеят на 1500 м. от същата. Установило се е, че тези, които живеят по-близо до магистралата боледуват по-често от астма и има опасност пораствайки да заболеят от хронична деструктивна белодробна болест", обобщи тя.

Д-р Ангелова даде втори пример с наблюдението, направено във Великобритания, при което е измерена белодробната функция при престой от 2 часа на най-оживения булевард в Лондон.

Заключението е показало, че дори само двучасовият престой в замърсена среда може да окаже неблагоприятно влияние върху функцията на белия дроб.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
5
 
2
 
! Отговори
Край преди 7 години
Рестрикциите спрямо колите ще облекчат и трафика и ще позволят на София да има тротоари, площади и градинки освен че ще се оправи въздуха.В момента централните софийски площади се паркинги което е абсурд. До 2г. с тази тенденция ще стане излишно да имаш кола - средната скорост в пик час ще е 13-15км. в час.
50
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Колите не са проблем при замърсяването през зимата в София. Те са за отвличане на вниманието. Проблемът е само в отоплението и замърсяването от него.Само ще вметна, че хората нямат катализатори не защото са ги свалили, а защото са им ги откраднали, а МВР никога на открива крадците. Ако в западна Европа крадат толкова много катализтори, то и там ще карат без катализатор.
49
4
 
3
 
! Отговори
Край преди 7 години
1.данък кола - на килограм и метър площ и кубатура и да е мин. 1000лв.2.прегледите и катализатори и филти и кой е с повече дим аут.3. паркирането само на разчертани из целия град места и само с паричкипаричките от колите - в силен градски трандпорт4. забрана за твърдо гориво в СофияРаботата ше се оправи *** иска бой.
48
4
 
7
 
! Отговори
Край преди 7 години
Обвинявахме комунистите че построили Кремиковци до София да го замърсява - Ние сега съвсем демократично си накупихме дезуляци - махнахме им катализаторите и филтрите и си се нашмъркваме. Народ дето спира на авариини да си купи баничка от спирката му трябва здрава гьостерица.
47
4
 
6
 
! Отговори
Край преди 7 години
Липсата на мъжество във властта да налага ред води до това. Властта иска само да строи щото така се харесва на повечето хора пък и пара пада - налагането на ред на кметовете и държавата им се струва непопулярно. Истината е че в София няма място за толкова коли и единственото решение е ограничаването им - затягане на прегледите, дигане на данъка, повсеместно платено паркиране. Софиянци трябва да се качат на градски транспорт. А въглищата и дървата трябва да бъдат забранени на територията на София
46
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Проблемът през зимата е, че е студено и се палят печки, камини и какво ли не. В тях освен въглища и дърва се горят и куп други неща, вкл. стари гуми, а изгарянето на едно парче автомобилна гума с размери 10 на 20 см, това замърсява колкото 1000 стари Икаруса за 1 час. Изгарянето на 2-3 цели гуми обгазява огромна площ, примерно колкото са Младост 3 и Младост 4 взети заедно, а там това редовно се случва заради горенето на стари гуми в гаража за тирове наблизо (в Горубляне до Околовръстното).
45
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да ЕКСТРАДИРАМЕ провинциалистите обратно по родните колиби!!Зимата се пълни с разна *** която лятото работят сезонно в Западна Европаа зимата идват да *** в София като живеят по 10 в един -70-80м2 апартамент.
44
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най- големият проблем през зимата е, че всички са си тук ;) През лятото, докато всяко семейство се изреди да отиде на море, на село и на още някоя друга почивка е различно, пак замърсяват, но някак по- разпределено :-D
43
0
 
12
 
! Отговори
Факт преди 7 години
В големите градове по света, където сериозно са се заели с проблема, първото нещо, което са направили е да няма отопление на твърдо гориво, както и индустриални производства използващи твърдо гориво. Това решава на над 90% проблема със замърсяването.
42
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Чист въздух през зимата в София - само ако не се горят дърва, въглиша, стари гуми, найлони, пластмаси и всякакви други подобни. В сравнение с тях, замърсяването от колите е пренебрежимо малко, примерно 100 пъти по-малко.
41
4
 
3
 
! Отговори
Боби преди 7 години
Проблемът е метерологичен. Въздухът е "похлупил" София и това става всяка зима. Това са местните условия на живот. Имам два случая на столетници 101 и 103 години живели в тези условия.Сега е "звездния момент" на такива псевдо специалисти като д-р Ангелова, да ни засипват със "заплахи за живота ни".Сегашното поколение страда от стрес, неправилно хранене и финансова и житейска несигурност. Освен това поради ограничената си образованост е лесно се манипулира с подобни изказвания - това е стрес.
40
4
 
9
 
! Отговори
До 27 Men преди 7 години
Колата не била право, а какво е?Нещо, което нямаш право да притежаваш ли?Не забравяй, че още преди около 50 години в България престана да бъде лукс и стана необходимост. Ти предлагаш да се върнем 100 години назад в развитието и може би да върнем файтоните и каретите, знам ли?
39
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Единственият "резултат" от публикациите в последните дни е че единственият сайт даващ информация ъа чистотата на въздуха в София вече НЕ РАБОТИ.Ето това е "резултата"......А това да се слага равенство м/у двигател на колата и автобуса имали си е ШИЗОФРЕНИЯ.
38
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 33Да не са управлявали и кафене, Ми то същите не са управлявали и държава а само борчески групировки или партизански отряди!
37
6
 
4
 
! Отговори
Бургазлия преди 7 години
вдигна се голяма пушилка за този въздух , защото в София работите станаха зле , откакто автомобилите станаха повече / стари , дизели/ , а и твърдото гориво започна да се ползва с приоритет.... мдаааа.... а прованса - кучета го яли - десетилетия Бургас се обгазява непрекъснато от НХК-то и никой не му пука, сега има и едни други - Кроношпан - нищо не могат и на тях да им направят... ако в София замирише така както вони тука - не знам - ще стане направо политически въпрос...
36
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някой виждал ли е някога баце да оди пеш? Все джитка с джипки. И на мит'ряла му се джитка. Га нямаше централно парно в София и всички се отопляваха с *** нямаше смог.
35
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е как за какво са им коли... да се покажат и да се дуят, а всъщност не карат нищо повече от купчина скрап
34
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе *** народ сме. Все гледаме колко е хубаво на запад, ама там отопление на въглища е забранено. Данъка на колите е спрямо зъмърсяването, затова ни ги продават на нас, никой не спира в градинки и по тротоари защото глобата е колкото заплатата, и да бедните нямат коли, защото това не е необходимост а страшен разход. В студенстки град например е ужаш, пълно с бараки, е закакво са им на тия скъсани дришлъовци коли??? В Кембрич няма коли... АЗ НЕ ИСКАМ ДА СЕ ТРОВЯ ЗАЩОТО НЯКОИ Е ПРОС
33
3
 
1
 
! Отговори
ееей преди 7 години
13-ти ти разби конспирацията. Я нарежи няколко гуми и ги тури в кюмбето да ти се стопли мозъка малко...
32
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Редовно пътувам с транспорт. Сутрин докато пътувам забелязвам колко хора са с коли от сорта на Land Cruiser, които са сами вътре... И за какво ходат с тея прасета на работа... да покажат уж класа... А до управляващите- вместо дад хвърляте милиони по нови служебни талиги, вземете, че ги разкарайте и си седнете на г***... Ааа и може да пробвате да се слезете от автомобилите... или то има опасност да отслабнете....