Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят

Общините вдигат ръце, а НС не се заема с проблема
Обновена: 1 фев 2017 11:27 | 1 фев 2017 09:22,
102
Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят
Снимка: Спаси София, Facebook

Докато Народното събрание не предприеме да решава проблемите в законодателството, с които да повлияе на замърсения въздух, общините ще вдигат ръце, че нищо не зависи от тях. В това увери в студиото на "България сутрин" Гергин Борисов от "Спаси София" след вчерашната акция в столицата, при която противогази и надписи бяха сложени върху емблематични паметници.

Още по темата

"С тази акция целихме да насочим общественото мнение към проблема", коментира Борисов.

Той разказва за публикувания в социалните мрежи пост от столичния кмет Йорданка Фъндъкова, в който, според Борисов, не са присъствали двете най-големи замърсяващи въздуха групи - твърдото гориво и превенцията на движението с лични автомобили.

Гостът на Bulgaria ON AIR отбеляза, че статистика на Центъра за градска мобилност показва, че всяка година пътниците в градския транспорт намаляват въпреки инвестираните милиони евро в строежа на метрото.

Борисов допълни, че няма значение на какво гориво се движат автобусите на градския транспорт и даде пример:

"Един автобус с един двигател превозва 100 пътници, а един автомобил с един двигател в повечето случаи превозва един човек".

В студиото на Лора Инджова и Симеон Белев бе и пулмологът д-р София Ангелова, която разгледа проблема със замърсения въздух от медицинска гледна точка.

Тя каза, че науката е доказала, че вредата от мръсния въздух, особено от фините прахови частици, които стигат и до кръвта, оказва влияние не само на дихателната система, но и на сърдечносъдовата и мозъчносъдовата система.

Тя защити твърдението си с пример от две наблюдения, направени в САЩ и Великобритания:

"В Калифорния е направено наблюдение на деца на 8-годишна възраст, които живеят на 500 м. от голяма активна магистрала и на деца, пак на 8-годишна възраст, които живеят на 1500 м. от същата. Установило се е, че тези, които живеят по-близо до магистралата боледуват по-често от астма и има опасност пораствайки да заболеят от хронична деструктивна белодробна болест", обобщи тя.

Д-р Ангелова даде втори пример с наблюдението, направено във Великобритания, при което е измерена белодробната функция при престой от 2 часа на най-оживения булевард в Лондон.

Заключението е показало, че дори само двучасовият престой в замърсена среда може да окаже неблагоприятно влияние върху функцията на белия дроб.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
0
 
6
 
! Отговори
интересно защо никой преди 7 години
не споменава като проблем неправилното застрояване. Въздуха в София идва основно от планините наоколо, основните артерии по които слиза въздуха са големите булеварди с дърветата около тях и блоковете ориентирани така че да минава вятъра. Като се спре този поток, какво се получава !!!.
70
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това са два отделни проблема - замърсяването и колите по улиците и връзката между тях е доста слаба, защото много малък процент от замърсяването през зимата се дължи на колите. Странно защо някои се гневят на шофьорите, а не на кмета и предшествениците му за изключително много влошената организация на движението в София, при която колите замърсяват повече от обикновено, да не говорим за рвемето за пътуване и т.н. През зимата замърсяването с фини прахови частици в пъти над нормата не е заради МПС
69
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
НА СЕЛО---ВЪЗДУХА Е МНОООООООООГО , ЧИСТ!ЩО НЕ ХОДИТЕ ТАМ ,БЕ...??!
68
4
 
5
 
! Отговори
А, стига ,бе... преди 7 години
У БЪЛГАРИЯ--НЕМА УМРЕЛИ ОТ МРЪСЕН ВЪЗДУХ !!!АЗ, ПО ЦЕЛ ДЕН СЪМ У КРЪЧМАТА ...И ОЩЕ СЪМ ЖИВ!!!!!
67
0
 
5
 
! Отговори
До 67 преди 7 години
Много грешиш. Със SUV съм и ми харчи по около 6 на 100. Второ, колата е за 5 човека, точно както почти всички останали, а не за 6-7, както си съобразяваш. Защо е SUV - ако си отвориш очите и видиш състоянието на пътищата, може би ще разбереш, макар че се съмнявам съдейки по написаното от теб.
66
1
 
16
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Няма да се оправим докато ни занимават с колите, а не с истинския замърсител - използването на твърдо гориво, най-вече въглища, както и горенето на стари гуми. Това е.
65
3
 
6
 
! Отговори
СОФИЯНЕЦ преди 7 години
НЕ СТАВА САМО С ПАРИ, ТРЯБВА И АКЪЛ!
64
3
 
4
 
! Отговори
Би преди 7 години
И освен това всеки апартамент има по един ( най - много) гараж, а обитателите му имат по 2-3 автомобила, така че тези които не са отпред на тротоара са паркирани по калните градинки наоколо.
63
3
 
6
 
! Отговори
Би преди 7 години
Много хубаво, но май сте от единиците, които не пречат на другите. Страшно много ме дразни как в съседните блокове, въпреки че има гаражи, хората си паркират колите отпред на тротоара, а вътре си складират боклукците. Иначе не липсват големи табели, че е гараж, че се пукат гуми и всички стандартни глупости.
62
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вие, господата, професорите, които пак са се насъбрали да ни "ограмотите": минава ли ви през ума, че няма как един SUV за 6-7 човека, при условие, че вътре е само един да харчи малко... е те така като се съберат бая народ к'во става. Съгласен съм, нов автомобил- скъпо е, да, кола в днешно време си е нужно, не е лукс (въпреки, че в бг ако се загледаде, голяма част избиват комплекси с доста скъпи коли, като и една съвсем по-евтина би им свършила работа). Не, че твърдто гориво не е хич причина...
61
4
 
2
 
! Отговори
Край преди 7 години
До 64 Грешка имам 2коли - едната е на 2г. другата 5 но е бензинова /на жената/. Имам 2гаража. Кола трябва да има само този който може да си позволи да не пречи на другите и да не ги трови с тях.
60
3
 
2
 
! Отговори
Край преди 7 години
Драмата на българите - индивидуалисти живеещи натясно.
59
0
 
4
 
! Отговори
До 60 Край преди 7 години
Освен теб, май никой други не мисли, че да имаш кола е постижение. Откъде изкопа това твое твърдение. Хората имат коли, защото са им необходими и вършат работа с тях, но май ти нямаш кола и на принципа на Нане и Вуте искаш и другите да нямат.-Нане: Я не сакам да съм добре, я сакам на Вуте да е зле.
58
3
 
8
 
! Отговори
@ преди 7 години
Няма как в град за 1 млн. души да живеят 3 млн. и да няма проблем с въздуха, трафика, детски градини, престъпност, паркиране, мърсотия и какво ли още не!!!!!
57
3
 
1
 
! Отговори
Край преди 7 години
Някой знае ли Европейски град дето централните площади са паркинги. Аз не се сещам. И по-големи от нашите площади има ама на хората не им минава през ум да ги разчертаят и да си експонират бангиите.
56
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хубаво е, че за българина колата стана необходимост още преди 50-60 години, въпреки че някои още не са го разбрали и си мислят че тя е знак за статус в обществото като е била преди 100 години. Има и сега навсякъде по света някои, които се перчат с колите си, но те са толкова малко, че не си заслужава да ги коментираме. В случая важното е друго - замърсяването е заради отоплението на твърдо гориво, а атаките са насочени срещу колите. Изводът е *** - очаквайте нов данък, защото "хората го искат"
55
6
 
5
 
! Отговори
Край преди 7 години
Някой си мислят че да имаш кола в София това вече е постижение. Няма нищо по евтино от това 500-600 лв. и караш. данъка ти 20лв. прегледа при един приятел даже без колата. Паркинг ти е тротоара пред блока. Що ли виенчани се возят на градски транспорт - сигурно немат по 300 еврака да си купят бангия. Не бе братчеди - скъпо им е да я имат.
54
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Колко процента от замърсяването в София перз зимата е заради колите? Половин процент или 1%? А колко е заради отоплението с твърдо гориво? 95% или 98%? Но някои все колите са им в устата. Ами купете си и вие една кола, белким мирясате.
53
5
 
1
 
! Отговори
Край преди 7 години
Българина обаче понеже нищо друго не управлява в живота си много държи да кара кола. За нормалния човек тя е средство да сее придвижиш за българчето тя е знак са статус в обществото - трябва да е голяма с много коне и да си я кара сам /премиера ББ/. Това е първично и жалкоЗнам че обожавате колите си и за това съм скептик по отношение на София.
52
1
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
При сегашната лоша организация на движението в София, градския транспорт е на практика неизползваем, вкл. и метрото, за повечето хора. Иначе да, метрото е много удобен и бърз транспорт, но ... каква част от София покрива, 10% или 20%. После в метрото с обемист багаж не става, както и в надземния градски транспорт. Времето за пътуване също е много важно, така че хората правилно са избрали с какво да се придвижват в София и са смешни мненията на някои дето искат само градски транспорт или колела.