Нова причина за трагедията с боинга - въздушна яма?

Вижте снимки от мястото на инцидента!
40

 Снимка: Reuters

Причина за катастрофата на дубайския самолет, разбил се при кацане в Ростов на Дон, може да е била въздушна яма, в която да е попаднала машината. Това каза по телевизия НТВ губернаторът на Ростовска област Василий Голубев, предадоха ТАСС и БТА.

По думите му в момента на падането на боинга поривите на вятъра са били около 20 метра в секунда, била е обявена повишена опасност. Губернаторът подчерта, че при такива метеорологични условия решението за кацане се взима от командира на екипажа.

Голубев каза също, че лошото време продължава да е основната версия за причината за катастрофата. 

Още по темата

В Дубай изпълнителният директор на авиокомпанията "Fly Dubai" Гейт ал Гейт заяви на пресконференция, че няма основания да се смята, че злополуката е резултат от терористичен акт. Предварителният доклад за причините ще бъде готов след месец, добави той.

"Пилотите на разбилия се самолет са били добре подготвени и са имали достатъчно голям опит", каза Ал Гейт. Командирът е имал 5700 летателни часа, а вторият пилот - 5669. Самолетът последно е минал проверка на 21 януари 2016 г.

На мястото на катастрофата е намерена и втората черна кутия на самолета, съобщиха от оперативния щаб на министерството на извънредните ситуации.

"Вторият рекордер е намерен. Преглеждат го специалисти", информира официалният представител на Следствената комисия на Русия Владимир Маркин.

Самолетът на дубайската авиокомпания "Fly Dubai" се разби днес в Ростов на Дон при опит за кацане и лоши метеорологични условия. Загинаха всички 62 души на борда.

Въз основа на данните от паспортите на пътниците на борда е имало 46 руски граждани и 16 граждани на други държави, включително седем украинци, по двама граждани на Испания и Индия, по един гражданин на Кипър, Узбекистан, Киргизстан, Колумбия и Сейшелските острови.


40
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Нека почакаме разшифровката на двата самописеца. Знам със сигурност: 1/диспетчерът е молил пилота на Боинга да се пренасочи към Краснодар, 2/самолетът е направил няколко обиколки на летището - видях схемата на полета, регистрирана от радарите, 3/Боингът се заби под ъгъл прибл. 60 градуса. Изводът ми на неспециалист - имало е някакви проблеми с управлението на машината. Подозирам, че в управлението на хоризонталното оперение.
Мир на праха на загиналите хора!
24
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Загинали жени, мъже, деца.... трагедия. Стига сте писали невероятни глупости. Летя от 20 години. Изглежда си като пилотска грешка, но до сега не съм виждал разбил се при кацане самолет на толкова малки парченца! Да, за жалост нискотарифните превозвачи са потенциално опасни.
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Вече има и втори запис. Светрлините са от бордовите прожектори. Самолета беше на почти 70 градуса по оста си. Това дет се вижда май му беше корема. Изобщо е нямало как да пропусне удара, ми се струва.
22
1
 
4
 
! Отговори
4444 преди 8 месеца
Като бивш парашутист съм изпитвал на гърбът си и "въздушна яма " и "комин ". Така ,че не о изключвам като причина за катастрофата. Нещо повече още във въздуха може да го е усукал и от там да е огненото кълбо .
21
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Wind shear. Самолета преди кацане е с VсривнаX1,32. Т.е. ,ако Vsrivno e 100 възела тр се лети с 132 възела +/- 5 при Wind shear вятара във височина сменя посоката си от насрещен 20 възела става попътен 20. Самолета остава без скорост и почва да пада като камък. Пилотите за да се спасят дават газ, да възстановят скоростта но ако са ниско няма много време. Това са имали в предвид под въздушна яма.
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 29

Де се вижда че гори зад дърветата?

Падна като тухла и стана на дреб.

Трагедия..

А ти под мухата търсиш слон!
19
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
20 м/с е равно на 72км/ч!
Инструкциите за приземяване позволяват кацане при до 120 км/час страничен вятър!!!
Смятайте колко са "разумни" инструкциите за безопасно летене.
100% е пилотска грешка.
Втори заход!!!
Малко преди катастрофата руски Ту след неуспешен първи заход е решил да се приземява на ДРУГО ЛЕТИЩЕ вместо да рискува.
Просот няма какво да се коментира.
Кипърец да ти пилотира самолета та да останеш доволен.......... в гроба.
Впрочем бг авиокомпанията не е по-читава от тези.
18
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Отдавна твърдя че нискотарифните авиокомпании са ОПАСНИ за ВАШЕТО ЗДРАВЕ.
Тази френетична битка за по-евтини билети ще свърши ЗЛЕ!
Аз на такива не се качвам за нищо на света.
А добрите дубайски авиопревозвачи вече е мит от както започнаха да слагат за капитани
разни амуджи. Дори в Емирейтс където преди беше задължително капитана да е англичанин
вече не е так.
Очаквайте още много инциденти със самолети.
Ниските цени си имат своите недостатъци в авиобизнеса.
17
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Тръгнали да кацат при страничен вятър 20 м/с. Резултатът на снимките!
16
0
 
5
 
! Отговори
ано преди 8 месеца
като гледам тия парчета ми настръхва пинджурата
15
8
 
6
 
! Отговори
bobo преди 8 месеца
Спрете да гледате Дискавъри.....(Или там каквото беше)Има предава за Самолетни катастрофи ..... и 99% пилотите са виновни защото Мъртвият няма как да се защити!
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
WInd shear се споменава няколко пъти на записа. На Български или Руски срез на Вятъра.
13
10
 
4
 
! Отговори
еделвайс преди 8 месеца
Не съм специалист, но тези дребни парчета ми говорят за чужда намеса. Самолетът е пръснат чрез взрив. От такава височина, под какъвто и ъгъл да каца- не би се радробил така. Целта мо же би е била устройството да се задейства при обратен полет, когато пасажерите евентуално ще са много повече, ще излита от Русия, което значи че тя би носила отговорност за сигурността. Екипажът е държал да кацне именно тук, въпреки всичко, вероятно такива указания е имал от своите. Сметката обаче не излязлаааааа...
12
0
 
7
 
! Отговори
експерт до 16 преди 8 месеца
Разбира се, че "въздушна яма" е популярен термин за обяснение на въздушните потоци, с превод - air pocket. Само че ако беше чел повечко по физика щеше да знаеш, че подобни низходящи потоци не се наблюдават близо до земната повърхност, защото атмосферата е много по-плътна от колкото на 10км примерно. "Явлението", което наблюдаваме толкова близо до повърхността се нарича "вятър", и да - опасен е при кацане, само че страничния, какъвто най-вероятно е имало и по време на катастрофата
11
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Във въздуха не може да има никакви ями, копки или други кухини и отвори. Има вертикални въздушни течения.
10
9
 
4
 
! Отговори
до 15 преди 8 месеца
Пълни глупости. Ако от РВД заключат, че кацането е прекалено опасно се затваря летището и никой не пита пилота. 3-те самолета преди него не са отказали кацане, а също са пробвали и след неуспешни опити са забегнали.
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До експерт
"Експерте", да ти имам "експертизата". "Въздушни ями" е термин за читатели, които не могат да правят разлика между самолет и книжно хвърчило! Иначе явлението се нарича "turbulence" и може да се появи навсякъде и по най-различни причини, а не само на голяма височина. Изразява се в появата както на възходящи, така и на низходящи въздушни потоци. Особено опасно е когато се появи в момента на захода за кацане и е низходящ поток. Останалото го оставям на теб като експерт...
8
10
 
2
 
! Отговори
казак преди 8 месеца
много жалко че и *** не беше в този самалйот!
7
45
 
13
 
! Отговори
Mr.STARBUCKS преди 8 месеца
.................въздушна яма?
Не се чудете.
Тя цялата Русия е една голяма въздушна яма !
6
5
 
15
 
! Отговори
експерт преди 8 месеца
Какви въздушни ями на височина за заход за кацане? Въздухът е достатъчно плътен и няма подобни аномалии. Ямите ги търсете на крайсерска височина, там може да пропадате стотици метри и изживяването определено не е приятно. Тук става въпрос за човешка грешка - от една страна на РВД, че не са затворили летището и от друга на пилотите, които са си надценили възмножностите.