Очакваното съживяване при строителството на търговски центрове в Европа през 2011 г. така и не се състоя поради забавянето на някои ключови проекти, пише в доклад на Cushman & Wakefield.
Ако всички проекти за молове, насрочени за тази година, бяха завършени навреме, търговските площи в Европа щяха да се увеличат с близо 6,8 млн. кв. м, което щеше да е ръст с 15% спрямо 2010 г.
Заради забавянето на реализацията на проекти на няколко пазара обаче, особено в Русия, Турция и Италия, новите търговски площи в Европа през миналата година са 5,9 млн. кв. м., или почти на равнището от 2010 г.
Изследването е обхванало 34 пазара, като на 19 е отчетен спад при размера на завършените търговски центрове на годишна основа в сравнение с 2010 г. Особено резки са спадовете в Чехия, Австрия, Словакия, Хърватия и България.
В Германия пък миналогодишните резултати са най-ниски от 1989 г. насам.
През миналата година в Европа са завършени 197 търговски центрове. От тях 117 са завършени през втората половина на годината. Над две трети от тях (65%) се намират в Централна и Източна Европа.
Още новини за имоти четете в Investor.bg