Консумацията на пет и повече порции кисело мляко седмично може да предпази жените от развитието на хипертония, става ясно от проучване.
То е най-мащабното по рода си и включва данни на хиляди хора. Установява се, че редовната консумация на кисело мляко намалява случаите на високи нива на кръвното налягане с една пета, в сравнение с хората, които консумират само една порция кисело мляко месечно.
Ефектът е по-видим сред жените, тъй като мъжете консумират значително по-малко кисело мляко, поясняват изследователите.
Ползата от редовната консумация на кисело мляко е още по-осезаема сред хората, които ядат много плодове, зеленчуци, ядки и бобови култури.
Изследователите посочват, че според данните на предишни проучвания ежедневната консумация на млечни продукти, в частност кисело мляко, понижава нивата на кръвното налягане. Те допълват, че хипертонията е основен рисков фактор за здравето.
Повече за връзката между консумацията на кисело мляко и хипертонията четете на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Рецепта за точени питки с масло на тиган
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци