Китайци искат да инвестират 300 млн. евро в БДЖ

Компанията CRRC внесе официално инвестиционно намерение
35
Китайци искат да инвестират 300 млн. евро в БДЖ
Снимка: архив, БулФото

Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб, предлага да инвестира 300 млн. евро в Българските държавни железници (БДЖ).

Това става ясно от официалното инвестиционно намерение на най-големия производител за железопътен подвижен състав в света, получено от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев.

В документа са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги, съобщават от Министерството на транспорта.

Инвестиционното предложение включва три основни точки. Ще бъдат рефинансирани старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро. Със 170 млн. евро ще се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове.

Инвестиционното намерение включва доставка на нов подвижен състав в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.

Ще бъде направена и инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.

Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на Министерството на транспорта, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

В съобщението не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ. Според министъра китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.

Преди седмица Алексиев съобщи, че китайският инвеститор обсъжда с българското правителство да рефинансира дълга на БДЖ и да изгради в страната завод за подвижен състав.

Правителството на Огнян Герджиков започна предварителни разговори за възможностите за сътрудничество с БДЖ в края на февруари.

Още новини четете в Investor.bg


35
Още по темата: Жп транспортБДЖCRRC
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
да не ни набутат пак преди 1 година
Има публикации че "Пътнически превози"БДЖ са получили над 4 000 000 000 ограбени от народа като обществена поръчка..
27
0
 
4
 
! Отговори
Бай Корлеоне преди 1 година
Действайте, че ТИКВАТА беше подготвил да продава Аерогара "София" и като Украдне 88% от парите, да "спасява" БДЖ. Сега му се плаче, защото пак БИ Украднал 88% и от китайците!
26
0
 
9
 
! Отговори
Ха,ха,хаааааааа... преди 1 година
НАПРАВО ДА ИДВАТ!!!!
..иначе , ше почнеме да си купуваме вече------ коне и магарета ---за транспорт!
25
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Те така бяха и слуховете за БГА, БМФ за заявени интерес от големи стратегически инвеститори. После първото го няма, а второто се продаде за заем обезпечен със собствената му ипотекирани имоти. Така се разлика налетите основи на големи фирми корпорации у нас от КОЙ.
24
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 29 Проблемът е ,че франсетата ,белгийците и немците не проявяват интерес, и който дойде е добре дошъл.
23
0
 
0
 
! Отговори
Дзъ преди 1 година
Малко не в подходящото време се провеждат тези разговори.... едва ли цената на БДЖ е толкова ниска... и като гледам проектите на НАционална железопътна компания тия 300 млн. Евра са колкото 2 проекта. От друга страна и да докарат вагони и локомотиви едва ли ще ги пуснат по разбитата инфраструктура ... нашите да поканят и франсетата и белгийците и немците ако може. Мерси
22
0
 
1
 
! Отговори
знайко преди 1 година
До Анонимен

Ако смажат системата, тях ще ги смазват един по един на стадиона... с оловна смазка
21
0
 
3
 
! Отговори
славянин преди 1 година
Абе къде са новите ни ''демократични'' атлантически ''братя'' за да инвестират, че пак комунистите ще ни спасяват!? ''Странна'' работа бе, що така!?
20
0
 
4
 
! Отговори
аз преди 1 година
си купих китайски лъжици, вилици и малки лъжички, с дръжки от порцела, рози има
на порцелана, ех удоволствие е ад ядеш с тях.Дано работата с влаковете с китайците
стане.
19
0
 
5
 
! Отговори
dino преди 1 година
София -Пекин през Пловдив за 10 часа със стрелата
18
1
 
0
 
! Отговори
българина преди 1 година
Бга балкан 2! Грабеж зя тази цена, поне 5 млрд евро това е национален прввозвач бе на кръстопът бе, както продадохме енерготата о всяко от тях струва по 1 млрд евро
17
0
 
6
 
! Отговори
Бам Бам преди 1 година
До Анонимен №15
Защото Станишев и царя са си плюли в устите, умнико. Станишев плати, когато бяха коалиция три усти с един отход. А Сименс е най0корумпираната германска корпорация - даже и турците и гърците ги изгониха за опити да подкупят равителствени чиновници и да спечелят държавни поръчки. Чете се, преди да се пише ...
16
2
 
4
 
! Отговори
Додо преди 1 година
Боже, колко скромен е този Герджиков! За няма две седмици на власт докара такъв инвеститор, а още почти не се е похвалил ...
15
0
 
0
 
! Отговори
снайпера преди 1 година
До oт CиднeйAв$тpaлия

Хохооо...изгонили сте ги, а безполезни натрапници като теб кой ще изгони?!
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз пък чета: Китай иска да закупи БДЖ.
13
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китайците трябва да знаят,че робите трябва да искат разрешение от господарите си от Брюксел.
Офертата е добра за България и ЕС няма да разреши.Китайците трябва да е направяват по неизгодна за нас за да мине.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А шишо-бакшишо съгласен ли е?
Дал ли е разрешение а?
Защото ако не е и смята че може да продължи да цоца от БДЖ нищо няма да стане!
11
0
 
2
 
! Отговори
Сергей преди 1 година
Ама имат условие - мушмурока да отиде до Китай, да се жертва така да се каже!
10
0
 
29
 
! Отговори
! преди 1 година
Нови влакове за 200км/ч по подновените жп линии. Естествено китайците ще искат те да доставят влаковете, и тук е врътката, че ще получат сертификат за съвместимост със системите на ЕС, така ще могат да ги продават навсякъде в ЕС. Което е страхотно, защото всякакви нови машини първо ще постъпват при нас.
9
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Борисов да връща тези 300 милиона. А те са заради отказа му да плати на Сименс поръчката на новите мотриси Дезиро. Защото били поръчани от...Станишев. А как Станишев плати дизеловите мотриси, поръчани от царя.