10-те коли, символизиращи края на една епоха

Това са автомобили, каквито едва ли някога отново ще видим
17 юли 2015 18:48, Диян Пенев
21
10-те коли, символизиращи края на една епоха
Колаж: Automedia.bg

Всичко рано или късно завършва. Това правило важи с пълна сила за автомобилната индустрия, която има немалко интересни етапи. И всеки един от тях приключва, поне условно, като краят му е отбелязан с излизането на конкретен автомобил. Ето 10 такива машини, които са избрани от изданието Wheels.

Buick Roadmaster Estate

Огромното комби с V8 двигател по едно време дори се превръща в символ на пътищата на Америка. В средата на 90-те години на миналия век обаче автомобилът и подобните на него модели са изместени от минивановете и кросовърите. Всъщност величествените "вагони" на General Motors са последните представители на една измираща порода.

Ferrari 458

Последният спортен модел на Ferrari с атмосферен V8 двигател. Той слага край на епохата на спортните автомобили, които не разчитат на турбо мотори. Естествено, атмосферните агрегати все още съществуват при някои модели, но ако Ferrari и Porsche се ориентират изцяло към турбо двигатели, техният край ще настъпи доста бързо.

Ford Excursion

Сега в САЩ може да се купи Chevy Suburban или Toyota Sequoia, но дори те са далече от този мастодонт. Всъщност Ford Excursion представлява Ford F250 във версия всъдеход и се предлага със 7,3-литров дизелов двигател. Една наистина грамадна машина, която все по-рядко може да бъде видяна.

Jaguar XJ

През 2009 г. в Jaguar сложиха край на моделите си с типичния английски дизайн. След това компанията тръгна по съвсем друг път, като значително осъвремени външния вид на своите автомобили. И ги направи такива, че да се харесват най-вече на китайските клиенти на марката. Това се превръща в сериозен проблем, защото новите модели трудно могат да бъдат различени един от друг.

Cadillac Eldorado

През 50-те години на миналия век Cadillac правеше все по-големи и по-големи тези "плавници", разположени на опашката на своите автомобили. Пикът на това настъпи през 1959 г., след което компанията започна да смекчава дизайна на своите модели. И така постепенно настъпи края на тази ера.

Lamborghini Murcielago

Почти всеки фен на автомобилите е обсъждал темата за това, как Аudi на практика погубва Lamborghini и как Diablo е последният "истински" представител на италианската марка. Това обаче не е точно така - последното Lamborghini от старата школа е Murcielago. Ето защо - то е оборудвано с легендарният двигател Bizzarini V12, чието родословие може да бъде проследено чак до модела 350GT. Добавете и факта, че моделът се предлага с механична скоростна кутия с "открит коридор" и ще разберете защо този модел се превръща в крайъгълен камък за Lamborghini.

Saab 9-5

Милион предани фенове по цял свят видяха края на своята любима марка през 2012 г. За мнозина от тях това се превърна в истинска трагедия, защото, каквото и да се случва, повече такъв автомобил на Saab няма да се появи на бял свят.

Duesenberg Model J

Duesenberg пуска потресаващия модел Model J през 1928 г., но само година по-късно настъпва световната финансова криза. Автомобилът се задържа на пазара до 1937 г., след което постепенно настъпва края на аристократичната американска машина, която е един от символите на 20-те години на миналия век.

Porsche 911 (993)

Това е последното Porsche с въздушно охлаждане и всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката по редица причини. Той притежава такива качества, които сега не можеш да намериш при редица подобни автомобили, и всъщност е настояща спортна кола. Може би, причината за това е, че този модел не е направен да се харесва на голям брой клиенти.

Citroen C5

Намаляване на разходите, най-вече със съкращения на работна сила и на гамата модели. Именно с това в момента се занимават в Citroen, което естествено доведе и до премахване на култовото хидропневматично окачване. То бе символ на марката в продължение на 60 години, но отива в историята с края на настоящото поколение на модела С5.

Още любопитни статии за автомобили вижте в Automedia.bg


21
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-накрая французите премахват скапапото им окачване,дано се усетят че за това никой не иска да ги купува.Иначе колите не са лоши.
7
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Кадиабе пич как можа да се родиш с тоз акъл бе :))))) Тоя български в Монте Карло ли си го учил :)Гледам ти писаниците и не мога да спра да се смея!
6
4
 
0
 
! Отговори
А? преди 6 години
До АнонименИ освен това България се пише с "а" накрая, тоа се а объркал...
5
17
 
2
 
! Отговори
Кади преди 6 години
Кадилакат елдораду найстина е раскошен. Ас найстина обаче се замислам зашто няма афтомобилат на прехода в българия а именно трабант, това е по джобат на фсеки балгарин прес една от наиголемоте кризи а именно 90десетте години.
4
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да, това са наистина класики. И всеки колекционер би ги оценил подобаващо. Иначе за мен най-голямата класика си остава Ферари Ф50 особено кабриото. Това ми е мечта, но не ми е по джоба, разбира се. Но пък знае ли човек някой ден как ще се завъртят нещата.
3
12
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
до първите три ушанкихората са ви сложили снимки и описание на коли, дано малко се поочовечите.С тия сърпове и чукове в главите обаче все москвичи и зилове ви се привиждат.
2
2
 
20
 
! Отговори
джърналист преди 6 години
"всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката"Ин Булгерия, олд скуул викаме на старата школа.
1
13
 
20
 
! Отговори
знайко преди 6 години
Що не казвате нищо за Москвич 408...а ни занимавате с автомобили които почти никой от нас не е виждал на живо?!?!