За първи път: Продажбите на ел. автомобили в ЕС повече от дизелите

Електрификацията най-накрая се случва
30 окт 2020 18:40, Нели Христова
32
За първи път: Продажбите на ел. автомобили в ЕС повече от дизелите
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови електромобили, както и на стандартни и зареждащи се (plug-in) хибридни модели в Европа за първи път в историята са повече от дизеловите модели. Това показват данните за септември, публикувани от агенция JATO Dynamics, цитирани от Automedia.

Според тях търсенето на автомобили с бензинови и дизелови двигатели през миналия месец е спаднало драстично в сравнение със същия период на 2019 година. Това се отнася най-вече за дизела, чийто продажби са под 25%. При бензина те са 47% (59% преди година). За разлика от тях, електрифицираните модели вече са над 25%, което е два пъти повече от септември 2019 година.

Броят на продадените нови хибриди и електромобили за септември е 327 800 от общо реализирани на пазара 1,3 млн. автомобила (+1%) за същия период на миналата година. Като цяло обаче за първите 9 месеца на 2020 година спадът на пазара в Европа все още е сериозен - 29%.

„Електрификацията най-накрая се случва, като това до голяма степен се дължи на политиката на правителства в ЕС за стимулиране на тези автомобили. На свой ред, потребителите вече са готови да възприемат новите технологии", категоричен е глобалният анализатор на JATO Dynamics - Фелипе Муньос.

Японският производител Toyota е с най-много продажби електрифицирани автомобили (предимно хибридни), но Volkswagen Group отбелязва бърз растеж с повече от 40 300 бройки, реализирани през септември.

Кросоувърите продължават да са най-търсени, като заемат 41,3% от пазара. Лидери са Renault Captur, Peugeot 2008 и Ford Puma, но при моделите като цяло лидерът си е същият - Volkswagen Golf. При електромобилите Tesla Model 3 е начело с 15 702 продажби, следван от Renault Zoe и Volkswagen I.D. 3, който се изкачи на трето място.


32
Още от Коли
Как да подготвим колата си за зимата?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Па ще строим ТЕЦове и това е.
30
1
 
1
 
! Отговори
... преди 4 седмици
На Ганчо за иновативни технологии и екология не му говори. "Отпушва" новия внос дизеларка, като маха DPF и ако може с крадена нафта за ЮМЗ да я дъни. Верно отзад димната завеса е като на горски пожар, а като е паркирана маслото тече ли тече...
Ел. автомобилете стават масови. До 2г на пазара големите производители изкарват половинат модели електричски. Тогава ще цената ще е конкурентна и за радост на Ганчо n-та ръка печка ще е тънка - "купи си дизел, много са яки"
29
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Само Бай *** е за дизелите и мръсния въздух, не случайно е на първо място в Света по смъртност!
Много коментиращи и специалисти, но явно никой не е пипал електричка
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Важното е човек да е бол с пари. Всчико друго са глупости. Морал, етикика и метика, са за да се улицата мете! Хората са тери типа. Тея деот ти помагат, тея дето ит пречат и тея, дето са за КОНСУМАЦИЯ! Ей това е истината! Учете децата си, да са силни!!!
27
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До 26

И дано корона вирусът те умори!
26
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 25

"Стига с тая пропаганда" - Защо да е пропаганда, когаот е ИСТИНА.

"караш 140 на магистралата с каквато и електричка да си след 100 км. спираш,
повтярям спираш"
Чак и повтаряш. НЕ! Не СПИРА! Сто хиялди вдео можеш да видиш в YT, че не е така. Това, че не Норвегия, България е вярно, но няма нищо общо пробега на големите модели. А ти повтаряй пак.
След 8 години, какво става ли? С по 350 000 км пробег, моделите от 2013 още имат 90% от оригиналния си заряд, това става.
25
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тука ние не отговаряме на тенденцията, нали сме 20 години след другите.
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Стига с тая пропаганда и тук не е Норвегия. Зимата ти пада пробега значително, а пробутват още електрички без термопомпа. Освен това ако караш 140 на магистралата с каквато и електричка да си след 100 км. спираш, повтярям спираш и идват да те карат. И не е ясно след 8 години какво става с тази батерия която е не малка част от колата.
23
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен
"Купуват ги най-вече фирмите, защото държавата им предлага данъчни облекчения, тоест товари с данъци цялото население"

Не товари с данъци цялото население, бе ***!
22
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 20

200 km? Да, бе да! Ще речеш, че не живея в Осло и нямам познати с такива. Масово минават по 400+ километра, особено големите модели. Говорим за норвегия. Хората дори спряха да говорят за пробег, защото навсякъде имаш бързио зарядни. Вече има и v3-чици. Това са 250 кwh. Последният път, в нов модел 3, на първата v3 станция, за 20 минути даде 250 км пробег! Какво повече искаш? Предостатъчно е. Карай си там ... варбуга ли какво карахте ваште и тва е.
21
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Няма нужда от пропаганда, като ги задминат и като по-добра цена може да говорим.
20
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ел. автомобили в заглавието, но в статията се казва, че това били не електрически, ами електрифицирани, дори и 10KW електрически двигател само за запалването и началното потегляне да има - води се ел. автомобил. И електрическите и хибридните са голяма недомислица.
19
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Електрическите са всичко на всичко около 1%. Тесла от 20 години не е мръднала в технологиите, 20 години едно и също продава, само сменят модела и фасадата, иначе батериите едвам и 200 километра не могат да изкарат, само за градско стават, кола която тежи като танк и струва като Е-клас мерцедес, а е на нивото на голф.
18
0
 
9
 
! Отговори
cky2kbg преди 4 седмици
а статия че електричките са повече и от парните двигатели и каруците кога?
17
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Купуват ги най-вече фирмите, защото държавата им предлага данъчни облекчения, тоест товари с данъци цялото население, за да могат фирмите които купуват електрически да плащат по-малко данък. Екофашизъм!
16
0
 
2
 
! Отговори
Груйчо преди 4 седмици
Я ве. Реклама. Ама аз си имам адблокер. Ни калвъ.
15
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Те елетиреските без масло карат, симпват им пясък вместо масло.
14
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Електрическите автомобили са много по-скъпи за поддръжка и сервиз от от обикновените. Освен това са с много нисък коефициент на полезно действие, тежат като танкове и енергията отива за носене на батериите в по голямата си част. Освен това са и много скъпи, с тези пари може да се купи бензинова или дизелова кола от два пъти по висок клас.
13
7
 
3
 
! Отговори
... преди 4 седмици
Ел. автомобилите ще променят тепърва пазара
Един ел. автомобил не се нуждае от:смяна на масло, смяна на охладителна течност (да, сменя се на 2г), има 1/2 ел. мотора, които не се охлаждат, няма трансмисия с масло и нужда от подръжка, при спиране се ползва мотора за рекуперация ->по-ниско износване на накладки, дискове
Пробег-колко дни в годината правите повече от 100-200км на ден? През нощта не трябва бърз заряд
Колко пъти ходите на море?За 2-3 пъти рентакара е излиза без пари за сметка на данък
12
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Хибридните модели са голяма недомислица. Все едно да кръстосаш изтребител с бомардировач.Големите играчи на пазра учудващо се офлянкват и начело е недоразумението Тесла....