Бойкотът на Гран При на САЩ поражда доста въпроси

Състезанието, в което стартираха едва шест автомобила, подсказа как би изглеждала Формулата, след 2008 г. при евентуално разделение
21 юни 2005 13:40,
Бойкотът на Гран При на САЩ поражда доста въпроси
Мишлен посъветва отборите си да не стартират
Бойкотът на Гран При на САЩ, в който взеха участие седемте отбора, използващи гумите на Мишлен, бе относно сигурността на техните пилоти. Но също и за голямата битка за контрола над Формула 1.

Състезанието, в което стартираха едва шест автомобила (колите на Бриджстоун), подсказа как би изглеждала Формулата след 2008 г. при евентуално разделение. Скандалната надпревара намали рейтинга на сериите в САЩ въпреки опитите на рекламодателите и част от шефовете на отборите да се преборяр за втори старт в страната.

Коментарът на френския L'Equipe в понеделник бе: „Формула 0“, а дори кьолнският Rundschau се изказа по следния начин: "Шумахер спечели скандално състезание в САЩ“.

Разделението на Формула 1 може да стане факт, тъй като от едната страна са президентът на ФИА Макс Мозли, търговският директор и милиардер Бърни Екълстън и тимът на Ферари.

От другата страна са останалите девет отбора, подкрепяни от производителите БМВ, Мерцедес и Рено, както и от японските марки Тойота и Хонда.

По време на свободните тренировки в петък Ралф Шумахер (Тойота) претърпя неприятен инцидент на завой номер 13 и бе откаран в болница. Тестовете пък на френския производител на гуми Мишлен показаха допълнително износване на задните десни гуми на всичките автомобили, които поискаха построяването на допълнителен шикан за намаляване на скоростта.

Последва отказ от страна на ФИА и съвет автомобилите на Мишлен да навлизат в завой 13 с по-ниска скорост или да посещават бокса по-често от нормалното.

Френският производител посъветва отборите да не стартират и така след загряващата обиколка те се прибраха в бокса. Състезанието бе спечелено от Михаел Шумахер (Ферари), следван от съотборника си Рубенс Баричело.

Но дори и шефът на Минарди Пол Стодърт, чиито пилоти останаха пети и шести, не бе доволен. Той заяви, че точките нямат значение и поиска оставката на Макс Мозли.

Стодърт, който е говорител на деветте отбора (всички освен Ферари), поиска по-голяма прозрачност във Формула 1 и по-големи приходи за отборите. Приходите само за 2003 г. се оценяват на около 800 млн. долара, а делът на отборите се оценява на 23%.

Според последни данни състоянието на Бърни Екълстън се оценява на около 3,7 млрд. долара. Тимовете, които не са стартирали в състезанието от неделя, ще чуят своите наказания на заседанието на ФИА от 29 юни.


Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации