Кои храни да ядете за по-добро настроение?

Заложете на по-мазните риби
13 фев 2020 22:00, Иванка Гъркова
15
Кои храни да ядете за по-добро настроение?
Pixabay

Може ли храната да подобри настроението ни? Отговорът е да, но е важно да уточним, че не става дума за тестените изделия и чипсовете, които ядем пред телевизора, а за продукти, богати на хранителни вещества.

Стрес, напрежение, некачествен сън, дефицит на определени вещества, дехидратация, както и здравословни проблеми. Това са основните фактори, влияещи негативно на нашето настроение.
 
Според информация на „Helathline“, има връзка между микроелементите, които човек приема и това как се чувства. За да е в по-добро състояние на духа, той трябва да замени вредните храни с по-здравословни, като приема предимно пресни плодове и зеленчуци.
 
1. По-мазни риби
 
Може би някои от вас не обичат да ядат риба, защото не харесват аромата ѝ или не обичат да махат костите. Но в месото на по-мазните риби (като сьомга, например) има омега-3 мастни киселини, които са част от групата полезни мазнини.
 
От своя страна омега-3 съдържа докозахексаенова и ейкозапентаенова киселина, за които е доказано, че влияят благоприятно на настроението при депресия.
 
Според експерти, възрастните трябва да консумират риба поне два пъти седмично. Препоръчително е да приемат между 250 и 500 мг омега-3 на ден, за да имат по-добро настроение. Или приемът на около 100 г сьомга може да осигури на организма около 250-260 мг.
 
2. Ферментирали храни
 
Туршии, кимчи, кефир, комбуча и други ферментирали храни са полезни за консумация през зимата. Те повишават защитните сили на тялото и подобряват настроението. По данни на няколко независими проучвания, добрата чревна флора е предпоставка за намаляване на депресията.
 
Благодарение на ферментиралите храни в тялото попадат така наречените добри бактерии, които се грижат за работата на храносмилателната система и повишават нивото на серотонин – хормон на щастието. Този невротрансмитер влияе на настроението при стрес, апетита и сексуалното желание.
 
Хубаво е да знаете, че всички храни, получени при ферментация, са богати на голямо количество пробиотици.

Още за храните, които да ядете за по-добро настроение четете в Tialoto.bg 
 

 


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
КОЯ СИ ТИ, ЧЕ ДА МИ КАЗВАШ КВО ДА ЯМ МА?
4
0
 
2
 
! Отговори
селския простак преди 1 година
Абе яж каквото си искаш бе. Какво ти пука?!
3
1
 
0
 
! Отговори
анон преди 1 година
Вместо шоколад да ям риба и ще ми подобри настроението. Да бе, да. Ако ще живея 100 години със "здравословно", но безвкусно хранене, предпочитам да ям нездравословно. И малкото удоволствия от живота ако си премахнем, за какво да живеем?

Прав е номер 11, гледайте си работата. Аман от акъли какво да ядем и какво да не ядем, колко с*кс да правим и т.н. При това всички такива статии имат едно и също съдържание.
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Каквито искам,такива ще ям,гледайте си работата,а шоколада и без това не ми е от любимите неща,предпочитам баклава.
1
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тука некаква семейна драма се заформя, якоооо!!!

Спонсорирани публикации