7 ползи от HIIT тренировките

Това са кратки интензивни упражнения, редувани с периоиди на възстановяване
Обновена: 18 апр 2021 19:43 | 18 апр 2021 19:12, Дарена Найденова
19
7 ползи от HIIT тренировките
Istock

Въпреки че повечето хора знаят, че физическата активност е здравословна, около 30% от населението на света не се движат достатъчно. Освен ако нямате физически натоварваща работа, рутинната фитнес тренировка е най-добрият ви начин да останете активни.

За съжаление, много хора смятат, че нямат достатъчно време за упражнения. Ако и вие сте сред тях, може би е време да опитате интервални тренировки с висока интензивност или така наречените HIIT тренировки. Те включват кратки периоди на интензивни упражнения, редувани с още по-кратки периоди на почивка и възстановяване. Едно от най-големите предимства на този режим е, че можете да получите максимални ползи за здравето за минимално време.

Какво представляват HIIT тренировките?
HIIT тренировките включват кратки периоди на интензивни упражнения, редувани с периоиди на възстановяване. Интересното е, че много експерти смятат именно тези тренировки за най-ефективният начин за физическа активност. Обикновено една сесия варира от 10 до 30 минути.

Макар да е кратка, тренировката може да доведе до ползи за здравето, подобни на двойно повече упражнения с умерена интензивност. Има различни вариации на HIIT упражненията, като те могат да включват спринт, колоездене, скачане на въже или други упражнения, използващи телесното тегло.

Например, HIIT тренировка с помощта на стационарен велоергометър може да се състои от 30 секунди колоездене възможно най-бързо на висока скорост, последвано от няколко минути бавно, лесно колоездене на ниска предавка. Това би се считало за един „кръг“ или „повторение“ на HIIT и обикновено бихте изпълнили 4 до 6 повторения в една тренировка.

Конкретното време за упражнения и възстановяване ще варира в зависимост от избраната от вас дейност и колко интензивно упражнявате. Независимо от начина, по който се прилага, тренировките с висока интензивност трябва да включват кратки периоди на енергични упражнения, които ускоряват сърдечната честота.

HIIT тренировките се считат и за изключително полезни за здравето.

Какви са ползите от HIIT тренировките?

1. Горят голямо количество калории за кратко време

Фитнес треньорите смятат, че може да изгорите значително количество калории само за няколко минути, в които практикувате HIIT упражнения.

Проучване сравнява изгорените калории за 30 минути от HIIT, тренировки с тежести, бягане и колоездене. Установява се, че упражненията с висока интензивност изгарят 25-30% повече калории от другите форми. В това проучване всяко едно упражнения на HIIT е било по 20 секунди, последвано от 40 секунди почивка. Това означава, че участниците всъщност са тренирали само 1/3 от времето, в което са били групите за бягане и колоездене.

Въпреки че всяка тренировъчна сесия е била с продължителност 30 минути в това проучване, често срещаните тренировки на HIIT са много по-кратки от традиционните упражнения. Това е така, защото HIIT ви позволява да изгаряте приблизително същото количество калории, но прекарвате по-малко време в упражнения.

2. Полезни за метаболизма

Един от начините, по които HIIT ви помага да изгаряте калории, всъщност идва, след като приключите с упражненията.

Няколко проучвания демонстрират впечатляващата способност на тренировките да повишават скоростта на метаболизма ви в продължение на часове след физическата активност. Някои изследователи дори са открили, че HIIT увеличава метаболизма ви след тренировка повече, отколкото джогинг и тренировки с тежести. В същото проучване беше установено също, че HIIT измества метаболизма на тялото към използване на мазнини за енергия, а не на въглехидрати.

Друго проучване показа, че само две минути HIIT под формата на спринтове увеличават метаболизма за 24 часа, колкото и 30-минутно бягане.

Какви са другите пет ползи от тези тренировки, четете в Тialoto.bg

Източник: Tialoto.bg


19
Още от Ако щете - вярвайте
12 ползи от скачането на въже
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ами при мен супер работа свърши тренировки за издръжливост по 40 минути всеки ден сутрин рано на гладно. Горят много яко излишни килца. после трябва да се мине на нормално хранене като за спорт, за да се понаправят муслули. И стават чудеса като влезнеш във форма.
1
3
 
0
 
! Отговори
Бай Ганю преди 2 седмици
"Абе ти ми сипи рикиика и да си апна от мазничкото, па да му легна. И ме чакай да `умра."