Пътници от ударения от турболенция самолет: Стана за миг, имаше кръв, багаж и вода навсякъде

Машината е пропаднала с цели 300 метра
22 май 2024 11:10, Нели Христова
55
Пътници от ударения от турболенция самолет: Стана за миг, имаше кръв, багаж и вода навсякъде
Снимка: БГНЕС

В икономична класа кабинният екипаж започваше твърде позната рутина. Стюардесите изнасяха натоварените колички за закуска, подреждайки топли ястия на табли.

В предната част на самолета на Singapore Airlines други пътници току-що са започнали да хапват. Обслужването обаче спира, когато след няколко леки удара и неравности пилотската кабина включи знака за предпазните колани.

Екипажът, както е правил хиляди пъти преди, започна трудния, но жизненоважен процес на проверка дали пътниците са закопчали колана. Секунди по-късно самолетът Боинг 777 се срива с 300 метра, изпращайки пътниците и екипажа във въздуха.

"Много внезапно имаше много драматично падане, така че всички седнали и без предпазни колани бяха изстреляни незабавно в тавана", разказва 28-годищният студент Дзафран Азмир, който е бил на борда."Някои хора си удариха главите в шкафчетата и ги вдлъбнаха. Други удариха местата, където има светлини и маски, и пробиха дупки в панелите."

В цялата кабина кислородни маски паднаха от горните отделения. Свидетели описват багаж, подноси с храна, кафе и бутилки, летящи във въздуха, докато пътниците крещят. Количките за кетъринг се преобърнаха, компакторите за боклук се отвориха и бутилките с вино от сервиза се счупиха.

"Времето между появата на знака и падането беше като миг", казва Андрю Дейвис, мениджър събития от Лондон, който също е на борда, пред The Times. "По време на няколкото секунди на падането на самолета се чу ужасен писък и нещо, което звучеше като тупване. Погледнах зад мен и някои от кислородните маски бяха паднали. Имаше една бедна дама с ужасно дълбока рана на главата и мъж, който изобщо не изглеждаше контактен. Накъдето и да погледнеше, имаше друга травма. Много бързо се обадиха хора, които са били медицински обучени, за да помогнат. Помогнах да свалят един пътник на пода, за да могат да му помогнат."

Този пътник е Джефри Китчън, 73-годишен директор на музикален театър от Торнбъри, Глостършир, близо до Бристол. Той пътува до Сингапур, за да започне шестседмично приключение със съпругата си Линда. Снощи тя също беше в болница, но състоянието й не беше известно. Семейството е било информирано.

Длъжностни лица казаха, че се смята, че Китчън е получил инфаркт, след като е бил хвърлен от мястото си по време на инцидента.

В рамките на минути, след като извърши контролирано снижаване до 31 000 фута, пилотът на самолета обяви спешна медицинска помощ и каза на екипажа да подготви кабината за кацане на летище Суварнабхуми в Банкок. Беше поставено одеяло над Кичън, който лежеше в пътеката на самолета, докато екипажът - много от тях лекуваха собствените си наранявания - помогаше на пътниците, десетки от които бяха с рани.

Изображенията показват локви кръв по пода на кабината, както и пътници, които превързват порязвания и се опитват да спрат кървенето от носа сред хаоса.

На земята се подготвяха за предстоящото аварийно кацане. Повече от десет линейки хвърчаха към пистата, за да посрещнат самолета. Когато се приземи, медицинският персонал се качи на борда на самолета и започна да преглежда ранените от кабината.

Китипонг Киткачорн, генерален мениджър на летище Suvarnabhumi, каза: "Медицинският екип на летището влезе в самолета и прегледа и установи, че има много ранени хора, както и починал. Свързахме се с пилота и се съгласихме незабавно да евакуираме пътниците. Автобуси на Thai Airways оказаха помощ на пътниците. Мога да потвърдя, че един човек е загинал в самолета. От първоначалната информация на медицинския екип научихме, че лицето е имало сърдечно заболяване."

Снощи съседите отдадоха почит на Китчън, който ръководеше групата за музикален театър Thornbury и беше на първия етап от "празника на живота си". Двойката трябваше да пътува из Югоизточна Азия и Индонезия, преди да приключи почивката си в Австралия.

Съседи казаха, че двойката е напуснала апартамента си с три спални в понеделник, за да пътува до Хийтроу.

"Те бяха много приключенски настроени и планираха празника от дълго време", спъделя 73-годишният им съсед Стив Даймънд. Той е и близък приятел на семейството.  "Те прекараха миналия уикенд с внуците си, защото нямаше да ги видят известно време."

Китч имаше проблеми със сърцето през последните години и му бяха поставени стентове, за да се разшири неговите артерии. "Нямаше как да разберете. Той продължи да живее както обикновено и беше много здрав и активен", допълва Даймънд. Той беше много ангажиран с аматьорски драматургии и ми помагаше да правя декори за нашата нова продукция. Беше добър певец, добър актьор, беше в комисията, обичаше музикалния театър.Той и жена му обичат музика на живо, всякаква, фолк, джаз, всичко. Той познава съпругата си от тийнейджъри, те са прекрасна двойка. Това е ужасен шок - той беше наистина добър човек."

От 211-те пътници на борда болница Samitivej Srinakarin в Банкок потвърди във вторник вечерта, че 71 души, включително член на екипажа, са били изпратени за лечение. Шестима са тежко ранени.

Дама от екипажа, която пожела да не бъде назовавана, каза, че за 30 години летене никога не е преживявала нещо подобно. Пътниците единодушно похвалиха персонала за усилията им по време на инцидента.

Дейвис, който беше на път за Уелингтън в Нова Зеландия по работа, каза: "Екипажът беше на крак, когато се случи това. Но след инцидента не мисля, че видях нито един от тях, който да не е ранен. Единият от мъжете очевидно изпитваше силни болки в гърба, но той и останалите стоически продължиха."

Обратно в Англия, телефонът на Алисън Баркър иззвъня в 9:10 сутринта, докато самолетът се спускаше към Банкок. Съобщението беше от нейния син Джош: "Не искам да те плаша, но съм на луд полет. Самолетът каца аварийно... Обичам ви всички."

Тя не чу нищо повече в продължение на два часа, докато Джош, който беше на път за Бали за почивка, не се свърза.

"Беше ужасяващо", споделя тя пред BBC. "Не знаех какво става. Не знаехме дали е оцелял. Беше толкова изнервящо, това бяха най-дългите два часа в живота ми. Беше ужасно...вкаменяващо."

Джош беше изхвърлен от мястото си и загуби съзнание по време на турбуленцията. Той казал на майка си: "Имаше вода навсякъде, кръв навсякъде, вещите на хората просто бяха разпръснати из целия самолет".

Момчето обаче е с леки наранявания.

"Той изпитва много болка, мисля, че има счупени зъби, наранявания в устата, но не мисля, че има нещо по-сериозно от това", казва майка му.

Друг британски пътник, наречен само Джери, е бил в полета със седем членове на семейството. 68-годишният мъж от Рединг отиваше на сватбата на сина си в Австралия.

"Отначало нещата вървяха много гладко", каза той. "Току-що бях до тоалетната. Върнах се, седнах, малко турбуленция и изведнъж самолетът падна. Беше толкова внезапно, без никакво предупреждение."

Снощи Сингапурските авиолинии казаха, че полетът "се е натъкнал на внезапна екстремна турбуленция над басейна на Иравади на 37 000 фута около десет часа след излитането". Пилотът обявил спешна медицинска помощ и отклони самолета към Банкок и кацна в 15:45 местно време на 21 май 2024 г.

Говорител добави: "Singapore Airlines изказва най-дълбоките си съболезнования на семейството на починалия. Дълбоко се извиняваме за травматичното преживяване, което са претърпели нашите пътници и членове на екипажа по време на този полет. Предоставяме цялата необходима помощ в този труден момент. Работим с нашите колеги и местните власти в Тайланд, за да предоставим необходимата помощ. Екип на Singapore Airlines е на път за Банкок, за да предостави необходимата допълнителна помощ."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от ЕС
Къде сме в ЕС? Липсва сериозна информационна кампания
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
0
 
! Отговори
BG СМЕШКИ 2 d o Инж преди 1 седмица
Андреев тва го знаем всички кажи нещо което не знаем . а АЪРБЪС са номер 1 вече в авицатията !
39
2
 
1
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 1 седмица
Щом е Бойнг не ми го хваляи!
38
2
 
2
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 седмица
Изпитали са безтегловност.Страшно е било.
37
2
 
0
 
! Отговори
Ентропия преди 1 седмица
Некога Боинг са били както днес е СпейсХ, сиреч най-добрата технически иновативна компания с перфектни технологии и инженери. С течение на времето във всяка една систем влиза ентропия, тя бавно но сигурно се прокрадва и си проправя път, докато в един хубав ден вече не можете да познаете изначално прекрасната компания. Това се случи с Боинг. В момента е абсолютен крах, който разчита на завишени цени и монопол. Пък монопола е опасен. СпейсХ е Боинг на нашето време, в бъдеще и тя ще търпи ентропия.
36
0
 
2
 
! Отговори
Инж. Андреев преди 1 седмица
Само да кажа, че този Боинг, не е като новите Боинг. Този Боинг е един от най-обичаните и най-използвани самолети за дълги разстояния. Едиснтвеняит инцидент с него е изчезналият на Малайзия MH370 и едно запалване на двигател отново на Сингапурските авиолинии, но без жертви.
35
0
 
5
 
! Отговори
тТт преди 1 седмица
Коланът винаги е закопчан когато пътувам със самолет!
34
1
 
4
 
! Отговори
вътрешня информация преди 1 седмица
в днес.ссср работят само рускоговорящи "журналисти", професионали, и когато переводит от русски - добре, а от другие язик работает гоогле-переводчик и не всегда получаются
33
0
 
2
 
! Отговори
Георги преди 1 седмица
Срещнах понятието въздушен джоб в един авиационен сайт, но нз какво точно означавя.Самолета е попаднал в такова нещо. Експерти и разследващи ще установят каква е причината.
32
0
 
15
 
! Отговори
Алекс преди 1 седмица
Затова със закопчан колан по време на целия полет ,въпреки че не е задължително.
31
0
 
7
 
! Отговори
Дежурен редактор преди 1 седмица
Не ми обръщайте внимание,както и на мисира.В Днес'а неграмотното писане и превеждане е стандарт!
30
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Какво има в мозъка на хората, които не си слагат колана в самолет по време на турболенция?
29
8
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 1 седмица
Ясно, затвърдих решението си да не се качвам на самолет.
28
7
 
4
 
! Отговори
до 22 преди 1 седмица
До Техника от Бойнг?да Боинг имат огрмни проблреми последните 10 тина години включително размазаха и 346 човека ( американци също ) но те са част от т. нар. ДЪЛБОКА ДЪРЖАВА НА САЩ тоест част от Военния комполекс и като такива са недосегаеми ! отделно получват и милиардни договор и от американското правителство за всякви оръжия не само самолети ...искахте амверикански капитализтъм ето ви го ! БГ също я карат да плаща скъпи самолети и оръжия за съжаление ....
27
2
 
5
 
! Отговори
afsdf преди 1 седмица
е, случва се, кво
26
1
 
0
 
! Отговори
читалище заря преди 1 седмица
До MNENIE не е софтуера. аутсорснали са към русия производство на детайли и са си купували от тях на тънко авиационен алуминий. както се очаква, се оказва, че "има известни отклонения в качеството на стоката за износ"(изказването е на руското външно по въпроса за няколко влакови композиции зенитни и въздух-въздух ракети за индия)
25
0
 
30
 
! Отговори
стюардеса преди 1 седмица
Аз като обикалям като настинал кон да ви карам да седнете и да закопчаете коланите, някой чува ли ме? НЕ!Вчера имаше един такъв и...т, самолетът ще каца, тоя реши да става защото жена му седяла няколко реда по-напред и искал да и даде нещо. Добре, че го накарахме да седне.
24
0
 
6
 
! Отговори
Ме преди 1 седмица
Научи се първо да пишеш и после коментирай Боинг...! ;)
23
0
 
2
 
! Отговори
до MNENIE преди 1 седмица
Ето го и ***, който каза "Такова животно нема!"
22
4
 
2
 
! Отговори
Техника от Бойнг? преди 1 седмица
Мисля си за Бойнг старлайнер и горките тестови астронаФти дето ще ги пускат в космоса. За незапознатите: това е космически кораб - разработван от Бойнг като основен кораб за САЩ (СпейсХ беше бекъп вариянта). Този кораб струва милярди и трябваше да е излетял още преди 6-7 годиини. От тогава все има дефекти и технически проблеми, чак до степен че Бойнг започна да губи пари (смятайте от милярди сделка). за да не трупа финансови загуби Бойнг сега ще го пускат с тестови мишки вътре. (Мишките са хора)
21
9
 
8
 
! Отговори
MNENIE преди 1 седмица
Няма такава турбуленция , и не е имало досега . Лично аз си мисля за проблемите в софтуера на Боинг .