Проблем със Северната скоростна тангента има, кога държавата излъга?

Пет години се опитвам да убедя държавата, че има проблем, заяви Диана Русинова
Обновена: 1 мар 2023 10:23 | 1 мар 2023 09:33, Александър Попов
164

Как трябва да изглежда настилката и до нея пробата от Северната скоростна тангента. Снимка: Европейски център за транспортни политики

През последните дни представители на служебния кабинет направиха редица проверки за състоянието на пътищата. Лично министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков проведе инспекция на Северната скоростна тангента в София.

От нея стана ясно, че 1/3 от асфалта липсва, анализ от какво е съставен ще излезе след две седмици.

"По проект дебелината на асфалта трябва да е 20 сантиметра, тук е едва 14. Тоест липсва 1/3", заяви той.

Проблемът обаче не е от сега и е било сигнализирано още преди години.

"Повече от пет години буквално водя битка с държавата и се опитвам да ги убедя, че нещо не е наред със Северната скоростна тангента. Днес фактите са налице. Проблем има и то сериозен", написа Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в своя Facebook профил.

"Аз обаче искам да задам един много важен въпрос: Кога държавата ни излъга? Излъга ни когато приехме и въведохме в експлоатация този път през 2016 г. и тогава всички ни уверяваха, че всичко е наред, АПИ излъга ли прокуратурата през ноември 2022 г. след нашия сигнал, в който подробно описахме доста сериозни проблеми, които сме констатирали на ССТ, или излъга сега, когато стана кристално ясно, че асфалтът не това, което трябва да бъде?

Припомням, че повечето от хората, които сега смело скачат и обясняват, че има проблем, а то е повече от очевидно, че ССТ буквално се е разпаднала, са същите, който преди 5-6 години ни увещаваха, че всичко си било наред и ние от НПО сектора сме едни лаици, които говорят глупости.

Изпращам линк към пълния доклад за ССТ, които заедно с колегите ми сме съставили и изпратили на ПРБ и на АПИ. Горещо им препоръчвам да го прочетат, защото в него има и констатации за проблеми свързани със СОП - северна дъга. (Целият доклад може да се прочете тук)

Много бих искала да вярвам, че ще си научим уроците и ще си извадим поуките след този меко казано грандиозен скандал. Кой е виновен се надявам да каже прокуратурата, но също така бих искала да обърна вниманието и към това, че проектирането е струвало 780 мил. лв. Проектът е приет и утвърден от АПИ и от ИПМ. Строителните дейности на теория трябва да са извършвани под зоркия поглед на независимия надзор, който дори не е бълтарска фирма, а испанска. Пътят е приет и въведен в експлоатация от експерти от АПИ и ИПМ. Как така тези хора са пропуснали толкова много нередности? Как да сме сигурни от тук нататък, че това няма да се повтори? Как да коментирам твърденията им, че ние сме лаиците и псевдоекспертите при положение, че именно те допуснаха такъв път на стойност над 220 мил. лв. да бъде пуснат в експлоатация?", пита Русинова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


164
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
135
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пътната настилка се уврежда умишлено от хора на Кирил Петков, за да си прави Пи ар. Пускат се тежки верижни машини, особено нощем, за да се разбие асфалта. Няма друго логично обяснение.
134
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До стефчоБойко поне нещо построи, вие какво построихте за две години, нищо нали?
133
3
 
1
 
! Отговори
стефчо преди 1 година
Магистралите - гордостта на ТИКВАТА и на ГЕРБ ...... КРАДЦИ , ЛЪЖЦИ И МОШЕНИЦИ !!!!!
132
0
 
0
 
! Отговори
Име преди 1 година
Направили са нещо - да ремонтират по-късно, това е както и да е. Но - България е бедна страна, нямаме пари за такива тарикатлъци и - сега - какво - ето какво - нищо.
131
0
 
0
 
! Отговори
ля ля преди 1 година
от както строим "новите" пътища в държавата ни сме свидетели на крадене във всеки джоб от страна на политици бизнесмени и прокуратура! всички по пътеката та до ББ! сега замесваме и испанската фирма която е също очевидно че е взела пари за да си затвори очите! на който не му е ясно значи не пътува!!! дунавски вълни навсякъде по скъпите ни пътища!!!! резил
130
1
 
1
 
! Отговори
До Гласуващ за крадц преди 1 година
След като можеш да ме увериш, че при гербавите най-малко се е крадяло, защо не си подал сигнал до прокуратурата, каквото ти е задължението по конституция? Къде си блял? Нали с това тръгна гербиджа от самото начало през 2009-та - че ще вкара крадливите политици в затвора? Колко от тях са там и колко в списъците Магнитски?
129
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затова при казана на Българите в ада не стоял дявол.
128
0
 
5
 
! Отговори
Александър преди 1 година
Едните строят шарлатаните на главния шарлатанин дупчат и така вече 2 години ! То бива бива ама...Погледнете какви са мантинелите навсякъде блъскани от катастрофи така си стоят през тези 2 години !
127
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На Тиквата гордостта... Един път нямаме построен по правила. И на изборите след месец пак ще са първа политическа сила. Необразован и изключително маргинализиран електорат за пореден път ще ни постави в патова ситуяция, а 60% от гласоподавателите ще гледат сапунки, ще ходят за гъби, риба, бира, но няма да гласуват.
126
4
 
5
 
! Отговори
Краси преди 1 година
Другари избиратели на комуниста Винету и бандата му -ГЕРБ:съгласни ли сте когато плащате 1 кг. сирене,да получавате 700гр.?АЗ-не!Крадците да отидат в затвора,но Гешев ги пази.
125
5
 
6
 
! Отговори
Гласуващ за крадци преди 1 година
До Анонимен 129А земи се успокой малко. Най-проблемните участъци са пуснати 2007. Не са при ГЕРБ. Скоростния път дето, се подпали македонския автобус и ГЕРБ не успяха да му извадят Разрешение за ползване. Такава каша са забъркали Тройната. За "Вълните" Карнобат-Ст.Загора няма да ти напомням. Мога да те уверя, че при ГЕРБ най-малко се е крало. Не, че и това трябва да се приема. Ловите се на голи куки. Тунел'Витиня"се видя на какво се е крепел. Бай Тошо го е прави. И т.н.
124
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А какво става с Хемус? Строи ли се?
123
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пълни глупости и лъжи, Северната тангента е в много добро състояние, аз живея в района и всеки ден я ползвам. Това с неравностите е защото оттам последните два месеца караха танкове на самоход и те явно са увредили настилката.
122
1
 
7
 
! Отговори
Инж. преди 1 година
Въпрос номер едно е: Има ли скоростната тангента АКТ16 и от кога? От там насетне ще разберете много неща...
121
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сига .Стига,Стига Стига крадене.Какви са тези *** които гласуват за ГЕРБ.Те не карат ли по тези магистрали не згиват ли техни близки.Стига.Стига Герб
120
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бойко лоената топка нещо мълчи? Най-големият мошеник в Българската история!
119
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чета статията и гледам и не вярвам на ушите си. "Проектирането на ССТ е струвало 780 мил. лв. Проектът е приет и утвърден от АПИ и от ИПМ и те допуснаха такъв път на стойност над 220 мил. лв. да бъде пуснат в експлоатация?" Проектирането по-скъпо от изпълнението. Вярно ли е или Сшо попа нещо е пообъркал?
118
0
 
9
 
! Отговори
До 125. Понеже преди 1 година
Прави тигели с белото и от смъркане и схеми,на далаверата казва тангента.Ремонт на ремонта.И от там асфалт пашата прави крадене,крадене и пак крадене.
117
0
 
5
 
! Отговори
А бе,Г.|.о какви преди 1 година
Са тия термини-"тангента,тангенти" да ти го на таковам в канАЛА.Магистрала или авто-магистрала или дори автописта е по-разбираемо от талибанския ти език.
116
3
 
24
 
! Отговори
Шопа преди 1 година
Затова сега на предстоящите избори мислете за кого бихте гласували . После да няма пак рев .