Караджов: "Хемус" можеше да е готова до 2027 г., сега още я чертаем

В момента се търси ново трасе, обясни вицепремиерът и министър
Обновена: 4 фев 2022 09:20 | 4 фев 2022 09:20, Петя Славова
144

Според експерти от АПИ, ако не е била прекъсвана работата по АМ "Хемус", тя е можела да бъде завършена през 2027 година.

"Към момента тя дори не е нарисувана в 7-и и 8-и участък. В момента я чертаем, търси се ново трасе. 2024 г. винаги е било лъжа и предизборно обещание.", обясни в студиото на "България сутрин" вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

Още по темата
Той обяви пред Bulgaria ON AIR, че тази година не са залагали никакви средства за "Хемус" заради проблема с ин хаус процедурите. Финансирането щяло да дойде след разплитането на проблема, което се очаква да стане от Народното събрание.
Още по темата
"Сключени са незаконни договори. Дадени са авансово 34-35%, а има и 15% неустойка. Лош договор, ама договор, и трябва да се изпълнява. Целият народ плаща греховете на ГЕРБ. С цялата си наглост ме питат защо съм ги плащал - защото сте ги подписвали! В четвърти и пети лот има незаконни строежи. Трябва да внеса в НС разрешение за изход от ситуацията", обясни още министър Караджов.

Тежкотоварният трафик заплаща едва 15% от републиканската пътна мрежа в страната. Това заяви вчера регионалният министър по време на дискусия с малки и средни превозвачи.

"Заради протести на тежкотоварните превозвачи се e стигнало до компромис да не плащат нищо за второкласни пътища. Задължен съм да поставя въпроса дали е справедливо да продължи да бъде нулева тази ставка. Винетките издържат 2/3 от системата, а ТОЛ таксите за тежкотоварните - една трета", коментира вицепремиерът в студиото ни.

Той очаква до 2-3 седмици превозвачите да му изпратят предложения, за да се стигне до справедливо решение на казуса. Министър Караджов не смята, че това ще доведе до загуби за самите превозвачи.

"Само поддържката струва 1,2 млрд. лв., а в момента се събират по-малко от половината. Тежкотоварните автомобили въздействат в по-голяма степен на пътя. Незначително е въздействието на леките автомобили", подчерта вицепремиерът.

Според него в ТОЛ системата има вградени редица технически недостатъци, които по варварски начин удрят като с бухалка по превозвачите и гражданите. С месеци не се доставят компенсаторните такси, а самите те са прикрит вид глоба за нарушение и не може да се обжалва, изтъкна Гроздан Караджов.

"Ангажирах се до 3 седмици да се направи бърз одит на системата. Ще адресирам проблема с посредниците, с недостатъците в системата, които по недопустим начин тероризират пътуващите. От одита на ТОЛ системата очаквам да ми препоръчат как да разрешим тези проблеми", каза още регионалният министър.

Предвижда се почти половината първокласни и второкласни пътища да бъдат "закърпени" с чисто нов асфалт и хубава, по думите на министър Караджов, маркировка и мантинели. При другата половина от пътищата ще бъде положена твърда основа. Над 1,1 млрд. лв. са заделени за тези дейности. В опасните участъци се предвиждат сериозни мерки.

Изработена е нова система от индикатори, по които се измерва качеството на ремонтирания път. То обаче няма да се прави от АПИ, а от неправителствени организации. Върху всички поръчки ще има надзор за почтеност и опасност от корупция.

"Не може да завършим 5 моста над Дунав за една година. Те зависят от Румъния, не може да предвидим какво ще бъде тяхното отношение. Можем да започнем един мост или повече. Ще работим за нови 4 моста", заяви още министър Караджов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
110
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако не бяха дошли "Прокопиевци", София-Варна за 3.5 часа!
109
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стига с приказки слушаме ги от 2 месеца.. Магистралата ще стане с работа и пари. Има кой да наказва ако някой е крал...
108
0
 
2
 
! Отговори
Асфалтьор преди 2 години
Лъже, коп*лето! С темповете, с които се строеше магистралата можеше да да е готова до 2024-2025 г. Сега наново ще проектираме, ще избираме нови трасета (впрочем, проекто трасето на магистрала Хемус съм го виждал още през 2004-2005г.), ще сключваме нови договори (със същите фирми), ще прибираме комисиони, пък магистралата я стане, я не и до 2030 година. Впрочем, на кой му пука - шансът идва веднъж и трябва да използва.
107
0
 
4
 
! Отговори
ха ха преди 2 години
Жал-ък ***-ник си, Караджов. Обичайно е такива да оправдават собствената си немощ с предходните. Обичайно е за всички ви.
106
1
 
5
 
! Отговори
Стига бе, преди 2 години
...след като узурпаторът Радев, осъществи превратът с машинките на Мадуро, да говориш че ГЕРБ били печелили с купен вот, си е повече от ...перверзия! Нека пак припомним ,как два-три часа ГЕРБ водеше с2-3 % , и в последният момент машинките на Мадуро ги сринаха с 7-8% .като разбиха всякакви екзитполове и социологически проучвания! Даже и тези на Червен Кольо и Андрей Райчев!
105
3
 
10
 
! Отговори
Кои преди 2 години
сте вие, които подкрепяте това правителство??? Нямате и 20% от българските гласоподаватели. Някаква комунистическа сби**ина, събрана от кол и въже! Хемус продължава да се строи по старите договори! Румънците набързо охладиха ентусиазма за 5 нови моста на Дунав. Няма да има и тунели в Стара планина. Само голи приказки и гръмки обещания. Догодина по това време правителството на псевдо-промяната ще е паднало, заради неадекватните си действия на всякакви фронтове.
104
2
 
6
 
! Отговори
Алооо преди 2 години
Звъннете на китайците за 1 следобяд са готови. " Великата магистрала" строяща се 40 години, трябва в рекордите на Гинес да ни запишат задължително. Ние сме държавата с най-много антирекорди със сигурност или поне ще сме в топ 3.
103
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тоя министър Караджов е адски нахален и нагъл тип. Позволи ли от трибуната на Народното събрание да определя кое е законно и кое не. И то не отсъдено от български съд, а неговите юридически съветници. Тоя льольо явно дори американски филми не е гледал където винаги се подчертава, че всеки е невинен до доказване на противното. А дали личност или юридическо лице е виновно решава не неговото министерство, а БЪЛГАРСКИЯ СЪД.
102
13
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Няма да има никаква Хемус и други магистрали докато мух***ците в България не започнат да си плащат за изминато разстояние. Както е в Турция, Гърция, Сърбия, Хърватия. Годишната винетка в Унгария е 130 евро. Изключително ниска плътност на населението, а реват за магистрали. Двулентовите шосета са напълно достатъчни на подобно население. То и ЕС допусна огромна грешка като дава безвъзмездно пари за магистрали в България и Румъния, но това е друга тема.
101
2
 
16
 
! Отговори
Чаюуинг Ию преди 2 години
Редник Комитова прехвърли 1.3 млрд лева заделени за Хемус, а сега замитането им продължава за да се откраднат отново да е повече средства за същата дейност. Много плоско другари.
100
2
 
12
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 2 години
Целта е да се блокират магистралите. Да се ограничи трафика. Няма ли бърз транспорт, няма бизнес, няма високи заплати, няма прогрес. Да върнат жигулките и зиловете и да пъплим по старите пътища. Не ремонти, а нови са нужни. Магистралите в Европа са от 30-те години.
99
2
 
20
 
! Отговори
Татул преди 2 години
Като човек, работещ в сферата на инвестиционното проектиране, мога да кажа, че няма да имаме скоро магистрала, ако се гледат нещата по този начин. Тепърва да търсим трасета и отчуждителни процедури да правим. Може грубо да звучи, но тук трябва да се работи със замах. Иначе ще подскачаме от инстанция на инстанция и така до безкрай. Лиготиите не са препоръчителни.
98
3
 
15
 
! Отговори
Аз промяната преди 2 години
Върнете бюлетините за гласуване Оставка Подмяната Импийчмънт РЕВИЗИЯ на служебните превратаджии Къде са парите ите Подмяната Назначени с венецуелските машини с репресии измами
97
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много ясно, че са виновни ГЕРБаджиите. Години наред ралта, ралта, ралта, не се оправят за 6 месеца. Не това и не следващото правителство ще черпят негативите на досегашните управления, ами и по-следващото и по-по-следващото. И то ако изобщо имат желание да се справят с всичките поразии. А народа вместо да се прави на вечно умен и критично мислещ, да вземе да се хване в ръце и да не допуска повече крадци като баце и компания.
96
2
 
8
 
! Отговори
Шофьор преди 2 години
А с претоварените камиони какво ще правим?
95
4
 
15
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Как яко контрастира "самочувствието" на тия, с огромното нищоправене което демонстрират! Яко така са се нагишили за тия месеци, че решиха че са "вечни!" Ще видим докога за всички кризи в които набутаха държавата, все ГЕРБ ще са виновни! Сигурно докато могат да дърпат яко заеми!
94
3
 
22
 
! Отговори
Майора преди 2 години
Пак за всичко са виновни ГЕРБ! Ами къде р "Струма" която трябваше да готова до 20004 и тунелите под Шипка и Петрохан? Май забравихте аферата Батко и Братко! И мостовете ли са май важни след като няма бюджет ,високи цени и плана не е приет?
93
9
 
22
 
! Отговори
Парите ви - мои! преди 2 години
По делата им ще ги познаете! При Борисов имаше стабилни цени, ръст на заплатите и се строеше като за световно! Сегашните само събират двойно ДДС от двойните цени, теглят кредити, а една мантинела не щат да сложят по пътищата! Забележете как вече 1 година никой поправя бутнатите мантинели по пътищата! Да не би да ги крадат тези пари!?? Сигурно!!
92
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 108/110 "Следя аз, ама ти явно не следиш, да не е само Божков в тази държава," Не е. И Василев е, и Прокопиев, и Арабаджиеви. Обаче е най-добре нищо да не правим.
91
2
 
5
 
! Отговори
До 108 преди 2 години
Следя аз, ама ти явно не следиш, да не е само Божков в тази държава, гледай еди филм на имало едно време на изток, а колко още не са споменати, жална ни майка